Leitz Skrevet 20. desember 2021 #41 Del Skrevet 20. desember 2021 Brukte ca 6500,-. Hun ble megafornøyd, selvom hun synes den var litt dyr.. https://mestergull.no/produkt/ring/rg-ring-12-dia-009-ct-hsi-morganitt/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #42 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 19.40): Jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg vet heller ikke hva gifteringene koster....Spør dere om det? Det hadde aldri falt meg inn. Anonymkode: 970fa...fb7 Jeg var med å finne/teste ringer, så vanskelig å unngå å se pris da Anonymkode: 84b18...af4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #43 Del Skrevet 20. desember 2021 Min kostet 5000. Allianse ring så den kan settes flere diamanter i, var en når jeg fikk den. Anonymkode: f6db5...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #44 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg og eksen hadde gullringer til under 2000 kr til sammen. Vi brukte dem som forlovelsesringer og gifteringer. Har aldri forstått poenget med forlovelsesringer/gifteringer til flere titusener. Samboeren og jeg skal ikke gifte oss, men har kjæresteringer i stål til noen hundre. Anonymkode: cae51...6e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #45 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 19.40): Jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg vet heller ikke hva gifteringene koster....Spør dere om det? Det hadde aldri falt meg inn. Anonymkode: 970fa...fb7 Enten har dere felles økonomi, og med det full innsikt. Ellers er det da naturlig å kjøpe slikt sammen, da det er til begge. Anonymkode: 5fc8a...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #46 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og eksen hadde gullringer til under 2000 kr til sammen. Vi brukte dem som forlovelsesringer og gifteringer. Har aldri forstått poenget med forlovelsesringer/gifteringer til flere titusener. Samboeren og jeg skal ikke gifte oss, men har kjæresteringer i stål til noen hundre. Anonymkode: cae51...6e9 Jeg liker fine smykker. Og den økonomiske prioriteringen går ikke ut over andre ting. Trenger det å være så mye mer komplekst enn det? Anonymkode: 5fc8a...61f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #47 Del Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/20/2021 den 10.38): Jeg og eksen hadde gullringer til under 2000 kr til sammen. Vi brukte dem som forlovelsesringer og gifteringer. Har aldri forstått poenget med forlovelsesringer/gifteringer til flere titusener. Samboeren og jeg skal ikke gifte oss, men har kjæresteringer i stål til noen hundre. Anonymkode: cae51...6e9 Poenget? Poenget er at man kan bruke penger på det man ønsker, og vi valgte å prioritere akkurat de ringene vi hadde lyst på. De skal tross alt brukes daglig. Da gir det mening, for oss, å legge penger i dem så de ble akkurat det vi ønsket oss. Våre er spesiallagde. Anonymkode: b171e...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #48 Del Skrevet 22. desember 2021 Hadde blitt himmelfallen om han brukte 3 mndslønner på en ring til meg. Noe så ubrukelig å bruke penger på. Da vil jeg heller at han bruker 3 lønninger på å bygge et skikkelig bibliotek til meg 😆 Eller gir meg en hest. Eller en dyr ferietur. Hva skal jeg med ring, sitte og se på den😝 Anonymkode: 6475a...5c2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #49 Del Skrevet 22. desember 2021 Fikk ingen forlovelsesring, men giftering til ca 23.000. Anonymkode: 4a3ea...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #50 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde blitt himmelfallen om han brukte 3 mndslønner på en ring til meg. Noe så ubrukelig å bruke penger på for meg. Da vil jeg heller at han bruker 3 lønninger på å bygge et skikkelig bibliotek til meg 😆 Eller gir meg en hest. Eller en dyr ferietur. Hva skal jeg med ring, sitte og se på den😝 Anonymkode: 6475a...5c2 Slik, jeg korrigerte for deg. Jeg hadde klikket i vinkel om noen kjøpte en hest eller et bibliotek til meg, av alle unødvendige ting. For meg. Anonymkode: 5fc8a...61f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #51 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Poenget? Poenget er at man kan bruke penger på det man ønsker, og vi valgte å prioritere akkurat de ringene vi hadde lyst på. De skal tross alt brukes daglig. Da gir det mening, for oss, å legge penger i dem så de ble akkurat det vi ønsket oss. Våre er spesiallagde. Anonymkode: b171e...90a Skjønner fortsatt ikke poenget. Vi bruker også ringene våre daglig. Anonymkode: cae51...6e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. desember 2021 #52 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) Mener å huske at de begge kostet rundt 2500 da de ble kjøpt i 2000 Endret 23. desember 2021 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #53 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner fortsatt ikke poenget. Vi bruker også ringene våre daglig. Anonymkode: cae51...6e9 Jeg bruker bilen min daglig. Men bryr meg nada om hva den kostet, for bil gir meg ikke glede. Venninnen min bruker bilen sin daglig. Hun har stor glede i å ha brukt penger på den. Jeg har i likhet med personen du siterer veldig stor glede av ringene mine. Anonymkode: 5fc8a...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #54 Del Skrevet 23. desember 2021 Det vet jeg ikke, det er en ring som han designet. Så hva han betalte for å få den laget har jeg ikke spurt om. Anonymkode: a1e99...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #55 Del Skrevet 23. desember 2021 Vi brukte 2600kr for ring til begge to. Kjempefornøyd med den, og hadde ikke ville bruke veldig mye mer på ringer. For oss er det galskap å bruke 5-10tusen eller mer på ringer, men det kommer kanskje av at ingen av oss liker å bruke smykker 😅 Forlovelsesringen kommer vi også bruke som giftering. Anonymkode: 290d8...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #56 Del Skrevet 23. desember 2021 Hvorfor bryr vi oss om hva ting koster? Status? Har aldri skjønt slike spørsmål. Anonymkode: 2fc64...f6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #57 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 19.40): Jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg vet heller ikke hva gifteringene koster....Spør dere om det? Det hadde aldri falt meg inn. Anonymkode: 970fa...fb7 Det var jeg som betalte for både forlovelsesringene og gifteringene, han fridde uten ring. Han har faktisk aldri kjøpt et ekte smykke til meg noen gang (han kjøpte noe på Glitter en gang). Men nå er vi skilt. Anonymkode: 7a6bd...190 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #58 Del Skrevet 23. desember 2021 Vi forlovet oss da vi begge var studenter, så vi hadde lite å rutte med. Ringen kostet 6000, og jeg designet den sammen med en smykkedesigner. Dette var i 2006. Året etter giftet vi oss, og da kjøpte mannen min brudekjole til 25 000,- til meg. Han hadde da jobbet et år, og hadde bedre råd. Så ble det bil og hus og dyrere gaver etterhvert; økonomien styrket seg for hvert år. Og jo bedre råd vi har, jo mindre bryr vi oss om å ha dyre ting. Han kan lett cashe ut en rådyr ring når som helst, men jeg er ikke interessert i det. For tiden bruker jeg en boblering i gull som jeg falt pladask for for et år siden, samt et smykke jeg fikk til dåpen. Koster ikke mange kronene. Anonymkode: 78ef6...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #59 Del Skrevet 23. desember 2021 Ca 30.000, står 0,50 i ringen, så den er en halv karat da. Bruker den og som giftering Anonymkode: ffbda...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 23. desember 2021 #60 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 19.47): Haha, for en utrolig teit måte å snikskryt av inntekt. Anonymkode: 912bf...720 Det er noe handelsstanden har innført i USA gjennom endeløse reklamer og betalte replikker i sitcoms osv. Man ser det i Norge hos den samme kulturelle underklassen som bruker bindestrek i fornavn og amerikanskklingende navn på barna alla jeanette (janet) og Celina om du kjenner typene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå