Nilb Skrevet 12. desember 2021 #121 Skrevet 12. desember 2021 Hvis det ikke hadde vært arrangert ekteskap i India ville India vært fullt av incels (incels som i ufrivillig single/sølibat). Noe å tenke på
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #122 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 0.19): En ekspert forteller på NRK at arrangert ekteskap løser incels problematikken. Derfor er det ikke-eksisterende problem for ikke-vestlige menn, men ett problem for vestlige menn. Det betyr i praksis at det er kun hvite menn som er incels. Definisjon på arrangert ekteskap: Du kan se forklaringen på NRK: https://tv.nrk.no/se?v=MYNT04000121&t=1815s Om du ikke gidder å lese hele episoden: Før giftet vi oss av sosiale og økonomiske grunner hvor andre tok initiativet til ekteskapet - altså arrangert ekteskap, men nå er det kun de som er best med dating som lykkes med å få dame. Dette er fakta. Visste du det? Anonymkode: 3eddd...6bc Dette er ikke aktuelt for incels flest uansett, da de ikke vil ha hvilken som helst dame. Prøv å arrangere ekteskap for en incel der han får tilbud om å gifte seg med ei lett overvektig alenemor med hengepupper og konehår, så skal du se pipa får en annen lyd. Lyden av snøftende incel som løper så fort at det lukter svidd under crocsene hans. Anonymkode: 21d47...317 8
Gjest Rageing Skrevet 12. desember 2021 #123 Skrevet 12. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Tro meg, gaming er en stor turn-off for 90% av damer. Forhold dere heller til den virkelige verden. Anonymkode: 3be26...acf Jeg er dame, og gamer. Halvparten av de jeg spilte WoW med før i tida var damer. Nesten 50% av de som spiller jevnlig er damer. Den virkelige verden er annerledes enn du tror tydeligvis.
Gjest Rageing Skrevet 12. desember 2021 #124 Skrevet 12. desember 2021 1 hour ago, Druid said: Men la oss ikke glemme at arrangert ekteskap har fungert lengre enn emosjonelt… uansett hva man mener er kvalitetene.. Å være lykkelig er ikke et av kriteriene for at et ekteskap "fungerer" i land der arrangerte ekteskap er vanlig. Det regnes som funksjonelt når det produseres unger (helst gutter) og de har penger nok til å forsørge foreldrene. Så ja, de fungerer, men India har også blant de høyeste selvmordsratene for husmødre, og skilsmisse er ikke bare skambelagt, men veldig dyrt og tar lang tid.
Perleugla Skrevet 12. desember 2021 #125 Skrevet 12. desember 2021 Druid skrev (9 timer siden): Svært mange av disse er lykkelige. Antagelig er de statistiske tallene positive: det handler stort sett om forhold bygd på erfaring. Foreldre er ikke SÅ dumme som man liker å tro. Mange er det ikke. Og det er jo disse vi bryr oss om. Men la oss ikke glemme at arrangert ekteskap har fungert lengre enn emosjonelt… uansett hva man mener er kvalitetene.. Hva underbygger du disse påstandene dine med? Jeg har aldri sett tall på at kvinner i arrangerte ekteskap er lykkelige og har det bra. En lavere skilsmisserate kan ikke tas til inntekt for dette da kvinner i mange av disse landene ikke har reell mulighet for å klare seg etter en skilsmisse. I hvert fall ikke kvinner i lavere sosioøkonomiske klasser. Incels spyr jo ut massivt kvinnehat på nettet der de oppholder seg hele sin våkne tid. De mener verdens kvinnelige befolkning skal stå på pinne for dem, og da bare de 10% peneste. Resten er de ikke interessert i. Jeg håper da inderlig at foreldre ikke en gang ville vurdert disse mennene for sine døtre. Har fungert? For hvem? Alle eller menn? Skal kvinners liv virkelig bygges opp rundt arrangert ekteskap så vi slipper sinte, unge, hvite datamenn som ikke får sex? 5
Perleugla Skrevet 12. desember 2021 #126 Skrevet 12. desember 2021 Nilb skrev (9 timer siden): Hvis det ikke hadde vært arrangert ekteskap i India ville India vært fullt av incels (incels som i ufrivillig single/sølibat). Noe å tenke på Ville det også vært fullt av kvinner som kunne tjent egne penger og vært lykkeligere og hatt bedre liv enn de har i et ekteskap der de hilder hus og føder unger og varter opp mannen sin? Noe å tenke på… 3
Druid Skrevet 12. desember 2021 #127 Skrevet 12. desember 2021 Perleugla skrev (1 time siden): Hva underbygger du disse påstandene dine med? Jeg har aldri sett tall på at kvinner i arrangerte ekteskap er lykkelige og har det bra. En lavere skilsmisserate kan ikke tas til inntekt for dette da kvinner i mange av disse landene ikke har reell mulighet for å klare seg etter en skilsmisse. I hvert fall ikke kvinner i lavere sosioøkonomiske klasser. Incels spyr jo ut massivt kvinnehat på nettet der de oppholder seg hele sin våkne tid. De mener verdens kvinnelige befolkning skal stå på pinne for dem, og da bare de 10% peneste. Resten er de ikke interessert i. Jeg håper da inderlig at foreldre ikke en gang ville vurdert disse mennene for sine døtre. Har fungert? For hvem? Alle eller menn? Skal kvinners liv virkelig bygges opp rundt arrangert ekteskap så vi slipper sinte, unge, hvite datamenn som ikke får sex? Jeg skal se om jeg finner undersøkelsen: amnisty har faktisk forsket på det. Og la meg presisere, jeg sier ikke alle, jeg snakker statistisk flertall. Men arrangert ekteskap har vært en norm i flere tusen år av menneskelig utvikling , og det er fortsatt tilhengere av dette. Det er grunnen til at det fortsatt praktiseres selv de underliggende årsakene stort sett er borte overalt. Det betyr ikke at man gå tilbake til denne normen for å løse fremtidens problemer. Skilsmisse har forresten kun betydning for å si noe om ekteskapets samfunnskritiske funksjon (hvor vanskelig eller lett det er å skille seg). Årsakene til skilsmisse ratene er altfor ulike til at de kan brukes til å si noe som helst. Du har et veldig karikert bilde av incels, så det eneste vi kan være enig om, er det jeg skrev i det første innlegget: arrangert ekteskap er ikke en løsning på problemet incels.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #128 Skrevet 12. desember 2021 Misogyni: er hat eller sterke fordommer mot kvinner. Ordet kommer fra det greske ordet μῖσος (misos, «hat») og γυνή (gynē, «kvinne»). I feministisk teori anses misogyni for å være en politisk ideologi, på samme måte som rasisme eller antisemitisme, som rettferdiggjør og opprettholder undertrykkelse av kvinner. Den amerikanske filosofen Kate Manne hevder at misogyni bør defineres bredere som uvilje mot kvinner som bryter reglene for et patriarkalsk samfunn, for eksempel mot kvinner som ikke velger tradisjonelle omsorgsroller. Kilde Anonymkode: 4aa75...072 1
Druid Skrevet 12. desember 2021 #129 Skrevet 12. desember 2021 Perleugla skrev (1 time siden): Ville det også vært fullt av kvinner som kunne tjent egne penger og vært lykkeligere og hatt bedre liv enn de har i et ekteskap der de hilder hus og føder unger og varter opp mannen sin? Noe å tenke på… Lite trolig. Kvinner har ekstremt liten verdi i India, hvilket er litt pussig gitt samfunnsstrukturen. 1
Gjest Airman Skrevet 12. desember 2021 #130 Skrevet 12. desember 2021 Druid skrev (11 timer siden): Muslimske menn tilhører stort sett aldri Incel miljøet, fordi Incel tankegangen er bygd på en konservativ tankegang i en liberal verden. Muslimer med den typen issues, sloss med muslimske verdier. Ok, så incel er et politisk dissebegrep?
Druid Skrevet 12. desember 2021 #131 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Misogyni: er hat eller sterke fordommer mot kvinner. Ordet kommer fra det greske ordet μῖσος (misos, «hat») og γυνή (gynē, «kvinne»). I feministisk teori anses misogyni for å være en politisk ideologi, på samme måte som rasisme eller antisemitisme, som rettferdiggjør og opprettholder undertrykkelse av kvinner. Den amerikanske filosofen Kate Manne hevder at misogyni bør defineres bredere som uvilje mot kvinner som bryter reglene for et patriarkalsk samfunn, for eksempel mot kvinner som ikke velger tradisjonelle omsorgsroller. Kilde Anonymkode: 4aa75...072 Det var mye hummer og kanari her. Behandler man misogony, rasisme og antisemittisme som politiske ideologier, gjør man to ting : For det første ignorerer man hvorfor det oppsto. Det blir ikke viktig lenger; politisk ideologi har ingen kobling til virkeligheten, vi bruker det til å virkeliggjøre fantasier mennesker har om framtiden. Og uten å skjønne hva som skapte problemet, er det vanskelig å bli kvitt det. Og det blir vi ikke heller, fordi det andre man gjør, er å anerkjenne at kvinnehatere, antisemittisme og rasister kan ha rett. Hvis det er en politisk ideologi, er motstanderen sin synsvinkel like verdifull som din egen. Jeg synes også at det er pussig at en filosof ønsker utvide betydningen av et begrep, spesielt når det handler å legge til helt flytende konsepter. Patriarkiet har ingen fast regelbok, stort sett handler dette om tradisjonelle normer som naturlig har utviklet seg i lokal kultur, basert på grunnlaget at menn har en plass og funksjon. Jeg tror det er viktig å fokusere denne typen konfliktområder til en dyp analyse om hvordan de oppsto, og ikke bre ut definisjonen av begrepene så langt at de mister betydning og verdi.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #132 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 0.21): Ja, hvorfor ikke ofre unge kvinner til sinte og voldelige menn, så disse mannfolka kan ha det bra. Hvem bryr seg om disse dumme kvinnfolka vi ofrer uansett? Anonymkode: 0d9b7...8d3 Hvor har du fra at alle incel er voldelige og sinte? Er forøvrig mange damemagneter som er voldelige og sinte. Men da er det vel greit siden de er Chad 🤷🏽♂️ Anonymkode: 1f93e...9b7
Druid Skrevet 12. desember 2021 #133 Skrevet 12. desember 2021 Airman skrev (1 minutt siden): Ok, så incel er et politisk dissebegrep? Nei. Det har en politisk grunntone, men problemet er reelt : vi bygger om samfunnsstrukturen, og da vil vi alltid ha grupper som sliter med overgangen. Problemet er at hvis du som konservativ sloss mot konservative problemer, har du en respekt for prosessen og hva som må endres. Så selv en trans homse-muslim, har en forståelse for konfliktområdet for islam. En konservativ tradisjonalist har ikke det samme for et liberalt samfunn. De har rett og de andre har feil. Og det synet går begge veier. Vi politiserer ikke egentlig Incel-kulturen, vi definerer dem bare som «feil». Men det betyr at disse ikke har noen tilknytning i storsamfunnet, og alle slike subgrupper er pr def problematiske. 1
Gjest theTitanic Skrevet 12. desember 2021 #134 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/11/2021 den 0.19): En ekspert forteller på NRK at arrangert ekteskap løser incels problematikken. Derfor er det ikke-eksisterende problem for ikke-vestlige menn, men ett problem for vestlige menn. Det betyr i praksis at det er kun hvite menn som er incels. Definisjon på arrangert ekteskap: Du kan se forklaringen på NRK: https://tv.nrk.no/se?v=MYNT04000121&t=1815s Om du ikke gidder å lese hele episoden: Før giftet vi oss av sosiale og økonomiske grunner hvor andre tok initiativet til ekteskapet - altså arrangert ekteskap, men nå er det kun de som er best med dating som lykkes med å få dame. Dette er fakta. Visste du det? Anonymkode: 3eddd...6bc Heldigvis har vi et moderne samfunn der ikke kvinner er en handelsvare. Å velge sin partner er en menneskerett. Å velge å ikke ha en partner er en menneskerett. Å velge partner av samme kjønn er en menneskerett. Å eie andre mennesker er ikke en menneskerett.
Gjest Airman Skrevet 12. desember 2021 #135 Skrevet 12. desember 2021 Druid skrev (19 minutter siden): Nei. Det har en politisk grunntone, men problemet er reelt : vi bygger om samfunnsstrukturen, og da vil vi alltid ha grupper som sliter med overgangen. Problemet er at hvis du som konservativ sloss mot konservative problemer, har du en respekt for prosessen og hva som må endres. Så selv en trans homse-muslim, har en forståelse for konfliktområdet for islam. En konservativ tradisjonalist har ikke det samme for et liberalt samfunn. De har rett og de andre har feil. Og det synet går begge veier. Vi politiserer ikke egentlig Incel-kulturen, vi definerer dem bare som «feil». Men det betyr at disse ikke har noen tilknytning i storsamfunnet, og alle slike subgrupper er pr def problematiske. Mnja, hvem definerer hvem som et problem i vårt samfunn?
Druid Skrevet 12. desember 2021 #136 Skrevet 12. desember 2021 Airman skrev (7 minutter siden): Mnja, hvem definerer hvem som et problem i vårt samfunn? På mange måter «samfunnet» : Samfunnet er ment til å fungere for alle. De som faller ut og ikke føler de får delta på egne premisser, vil derfor ende opp definert som «problem», mye fordi de representerer en trussel. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #137 Skrevet 12. desember 2021 theTitanic skrev (32 minutter siden): Heldigvis har vi et moderne samfunn der ikke kvinner er en handelsvare. Å velge sin partner er en menneskerett. Å velge å ikke ha en partner er en menneskerett. Å velge partner av samme kjønn er en menneskerett. Å eie andre mennesker er ikke en menneskerett. Ved å ha arrangert ekteskap så har også kvinnen rett til å velge sin ektefelle. Hun kan fint takke nei til ekteskap. Det du snakker om er tvangsekteskap, og er forbudt i alle land, også muslimske land. Anonymkode: a1e46...809 1
Gjest theTitanic Skrevet 12. desember 2021 #138 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved å ha arrangert ekteskap så har også kvinnen rett til å velge sin ektefelle. Hun kan fint takke nei til ekteskap. Det du snakker om er tvangsekteskap, og er forbudt i alle land, også muslimske land. Anonymkode: a1e46...809 Jeg burde kanskje sett videoen for å mene noe her, men det hadde jeg ikke lyst til å bruke tid på. Ser ikke helt hvorfor en person ville blitt valgt til ekteskap når ingen ville valgt vedkommende for date. Kanskje rene ekteskapssider hadde gjort saken enklere. For få tør å si at intensjonen er ekteskap i frykt for å skremme interessenter vekk. Jakten på kjærligheten viser jo at det er interessenter for alle, det er bare vanskelig å finne dem eller at det ikke finnes en riktig arena å finne dem på.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #139 Skrevet 12. desember 2021 Har ikke familiene som regel ganske høye krav innen arrangerte ekteskap? Jeg kommer opprinnelig fra et land hvor foreldre ofte prøver å finne en kone til sønnene sine fordi landet har for lite jenter, og der ville ikke en incelmann blitt valgt da kvinnen er i sin fulle rett på å si nei og ikke tar til takke med hva som helst. Tvert imot så må han være høyt utdannet, komme fra en bra ansett familie, ha en godt betalt jobb og et bra utseende. Ville en incel mann som ble tilbudt en uføretrygdet ,mindre pen kvinne tatt til takke med det? Det tviler jeg på. Anonymkode: f2e9a...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #140 Skrevet 12. desember 2021 theTitanic skrev (1 minutt siden): Jeg burde kanskje sett videoen for å mene noe her, men det hadde jeg ikke lyst til å bruke tid på. Ser ikke helt hvorfor en person ville blitt valgt til ekteskap når ingen ville valgt vedkommende for date. Kanskje rene ekteskapssider hadde gjort saken enklere. For få tør å si at intensjonen er ekteskap i frykt for å skremme interessenter vekk. Jakten på kjærligheten viser jo at det er interessenter for alle, det er bare vanskelig å finne dem eller at det ikke finnes en riktig arena å finne dem på. Jeg skrev rett ut på tinder at jeg ville gifte meg, og fikk mange interessenter som virket seriøse! Men jeg skrev det på en humoristisk måte også, så jeg regner med det ikke bare var det som fenget, men det kom frem at jeg ønsket noe seriøst. Fikk ganske få useriøse meldinger, noen selvfølgelig. Har god erfaring med å eie mine ønsker og ikke stikke dem under en stol. Løper de så får de bare løpe. Hejdå ha det så bra. Ellers kan man jo alltids bruke datingsiden til Eivind Berge 😄 Der kan man finne noen man kan "reproduce with". Anonymkode: 1f419...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå