AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #41 Skrevet 11. desember 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Nå er det vel langt mellom å introdusere venner for hverandre - og arrangere tvangsekteskap mellom venner? Det er ikke et tvangsekteskap om 2 stk møtes på blinddate - faller pladask, og deretter gifter seg. Da er det de to som er forelsket som inngår en avtale om ekteskap. Tvangsekteskap er når noen har bestemt hvem du skal gifte deg med, uten at du har noe du skulle ha sagt. Du snakker om tvangsekteskap. Jeg snakker om arrangert ekteskap. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: 3eddd...6bc 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #42 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du snakker om tvangsekteskap. Jeg snakker om arrangert ekteskap. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: 3eddd...6bc Og å presentere to venner for hverandre slik du nevnte er ingen av delene. 😂 Anonymkode: d14ba...85b 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #43 Skrevet 11. desember 2021 Imponerende med en tråd hvor begge sider av diskusjonen tar feil om igjen og om igjen. Anonymkode: 9c6e0...e7c 2
Trolltunge Skrevet 11. desember 2021 #44 Skrevet 11. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Hvor har jeg skrevet om å gifte seg til slekninger? Denne tråden handler om hvite menn hadde hatt fordel av at vi praksiserte arrangert ekteskap i Norge også. Forskeren er veldig tydelig på at arrangert ekteksap hindrer incels. Anonymkode: 3eddd...6bc Menn hadde hatt fordeler av det ja. Det vil si, noen menn som nå ikke får seg dame. Kvinner betyr ingenting mener du? Vi er bare varer, ikke mennesker? Endret 11. desember 2021 av Trolltunge 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #45 Skrevet 11. desember 2021 2 minutter siden, Trolltunge said: Menn hadde hatt fordeler av det ja. Det vil si, noen menn som nå ikke får seg dame. Kvinner betyr ingenting mener du? Vi er bare varer, ikke mennesker? Incels er ikke kun menn. Anonymkode: 048ff...fd5
Tanuki Skrevet 11. desember 2021 #47 Skrevet 11. desember 2021 herlighet for en tråd😆 noen snakker om arrangert ekteskap mens andre snakker om tvangsekteskap. Det er to forskjellige konsepter! 3
Tanuki Skrevet 11. desember 2021 #48 Skrevet 11. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi hadde selvsagt fremdeles hatt incels. Det hadde bare vært foreldrene til dama som hadde valgt dem bort i stedet for dama selv. De som kvinner anser som de minst attraktive partnerne ser ikke nødvendigvis så attraktive ut for kvinnens foreldre heller. Det er mulig vi hadde fått en liten forskyvning i hvem som hadde blitt sittende igjen som incel, men jeg mistenker det i så fall hadde blitt høyere krav til status og økonomi for å få gifte seg hvis foreldrene skulle velge en mann til døtrene sine enn når kvinnene velger selv. Det er i alle fall ingenting som tyder på at de ensomme mennene som spyr ut edder og galle fra kjellerstua hos mamma og pappa hadde havnet noe særlig høyere opp på ønskelista for potensielle partnere enn de er nå. For øvrig er dette en av de mest dustete trådene jeg har sett på forumet i nyere tid. Og det sier en del. 😂 Anonymkode: d14ba...85b Det eneste fornuftige innlegget i tråden! 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #49 Skrevet 11. desember 2021 Ingen hadde brydd seg om jeg ble ofret. Det er langtifra kun "hvite" som er incels. De fleste asiat menn utenfor Asia er incels, Dette er mer komplisert. Anonymkode: 9f9f2...d27 2
Chomsky89 Skrevet 11. desember 2021 #50 Skrevet 11. desember 2021 Entern skrev (2 timer siden): Alle jenter drømmer da om å giftes bort til den dysfunksjonelle fetteren sin!? Ikke at jeg er for arrangert ekteskap, men det er ikke det samme som tvangsekteskap. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #51 Skrevet 11. desember 2021 Her har eksperten driti seg ut. Har pakistansk bakgrunn og kan med ærlighet si at mine to slektninger hadde vært klassiske incels hvis deres foreldre ikke presenterte dem som verdens beste til potensielle kandidater. Det sitter nå to koner som stadig maser, griner og klager på mennene sine. Så det funker ikke å få folk til å gifte seg. Det er flott at udugelige menn ikke slipper unna så lett i Norge😄 Anonymkode: 29dec...1f1 12
Gjest AprilRyan Skrevet 11. desember 2021 #52 Skrevet 11. desember 2021 Jeg ser ikke hvordan det hadde løst noe som helst. Dersom foreldrene skal velge så hadde de selvfølgelig valgt en mann som generelt hadde så høy status som mulig. Her kommer vel mange incels til kort vil jeg tro. Jeg ser egentlig ikke hvordan denne forskeren mener at det skal løse noe som helst. I land der dette praktiseres så er foreldrene veldig nøye på hvem de velger, men status familien har påvirker vel hvem de kan velge. Allikevel vil de jo velge den beste de kan finne og det er jo heller ikke sånn at man må gifte seg med den de blir presentert for. Jeg regner med at man faktisk mener incels og ikke bare menn som kanskje ikke har helt hellet med damene. Det er to forskjellige ting og der mener jeg at sistnevnte kanskje ville hatt mer nytte av det enn den hatefulle incelsen.
Trolltunge Skrevet 11. desember 2021 #53 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Incels er ikke kun menn. Anonymkode: 048ff...fd5 Hva er resten da?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #54 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du da enig med at forskeren som sier at etnisk norske menn (som er incels) ville ha vært tjent med at vi fremdeles hadde hatt arrangert ekteskap? Anonymkode: 3eddd...6bc Da kunne de blitt tvunget til å gifte seg med de stygge og uattraktive damene ingen vil ha - så jo, kanskje kunne det kommet noe godt ut av det. Ingen må innbille seg at personer som idag omtaler seg selv som incels ville vært noe mer attraktive å velge som partner om det var foreldre som arrangerte ekteskap. Tvert imot, foreldre vil heller sette enda høyere krav til en potensiell ektemake på vegne av sitt barn. Tenk på alle helikopterforeldrene som krever gullstol og særbehandling for sin lille engel? Anonymkode: bfeea...478 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #55 Skrevet 11. desember 2021 Slaveri løser arbeidskraftufordringene i landbruket. Norge vil fortsette å ha store problemer med å skaffe arbeidskraft så lenge slaveri er forbudt. Anonymkode: 51369...79d 6
Miranda Bailey Skrevet 11. desember 2021 #56 Skrevet 11. desember 2021 Hvis det er slik at kvinner selv bestemmer hvem de vil godta å gifte seg med selv ved arrangerte ekteskap - hvordan ser du for deg at utfallet skal bli noe annerledes enn det er i dag? Eller om foreldrene bestemmer, tror du ikke de vil det beste for døtrene sine? 10
Hedda-78 Skrevet 11. desember 2021 #57 Skrevet 11. desember 2021 Arrangert ekteskap ville ikke ha virket i Norge. I Norge har kvinnene makt selv, og ekteskap er 100% frivillig. I kulturer der arrangert ekteskap er vanlig, har de kommet mye kortere mtp likestilling, og foreldrene har en forventning om at døttrene skal gifte seg. Å være ugift er vel ansett som skamfullt i deres kultur, både for kvinnen og familien hennes. Slik har vi det jo ikke her Dersom mine foreldre hadde kommet med forslag til hvem jeg skulle gifte meg med, hadde jeg jo bare takket nei til alle sammen, uten at mine foreldre hadde hatt noe mer de skulle ha sagt. 5
Ukjentkjendis Skrevet 11. desember 2021 #58 Skrevet 11. desember 2021 Hedda-78 skrev (24 minutter siden): Arrangert ekteskap ville ikke ha virket i Norge. I Norge har kvinnene makt selv, og ekteskap er 100% frivillig. I kulturer der arrangert ekteskap er vanlig, har de kommet mye kortere mtp likestilling, og foreldrene har en forventning om at døttrene skal gifte seg. Å være ugift er vel ansett som skamfullt i deres kultur, både for kvinnen og familien hennes. Slik har vi det jo ikke her Dersom mine foreldre hadde kommet med forslag til hvem jeg skulle gifte meg med, hadde jeg jo bare takket nei til alle sammen, uten at mine foreldre hadde hatt noe mer de skulle ha sagt. Det kunne virke med "import". Om det finnes vilje, så løsninger kan finnes...jeg vet ikke hvor mange incel menn finns i Norge? Hvor stor er behovet? "Import" av maks. 50,000 kvinner per år virker realistisk... vi har jo flere innvandrere, og aller fleste er menn og gutter (hannkjønn). NB Juridisk sett, formuleringen er ikke import, absolutt ikke menneskehandel, men en frivillig avtale. Ingen som tvinger utenlandske kvinner for å søke om "utnyttelse". La oss si at i 2022, NAV kjøper seg 50,000 utenlandske kvinner mellom 20 og 30år, som plikter seg til ekteskap med en tildelt norsk incel mann, plikter seg til integrering: lære seg språket, norsk husmannskost matlagning osv., plikter seg til å føde norske barn, plikter seg til feministisk oppdragelse til barn, med moderne norske verdier, kan ikke søke skilsmisse, minst 20 år langt eller før barna fyller 18år (unntak om mannen slår kona), ...får bo i Norge, med bedre levestandard enn de har i opprinnelseslandet. Hvor mye det moderne slaveriet koster? En del kan finansieres av Oljefondet, og en selv-andel: incel menn som "kjøper seg kona", de burde betale tilbake lånen som godt de kan!
Daria Skrevet 11. desember 2021 #59 Skrevet 11. desember 2021 Rent teoretisk kan selvfølgelig arrangerte ekteskap løse problemet for mange incels, akkurat som slaveholdet gjorde livet så meget enklere for hvite plantasjeeiere i sørstatene. De aller fleste problemer har teoretiske løsninger, det betyr ikke at noen med en antydning til vett vil foreslå å gjennomføre dem i praksis. 9
Hedda-78 Skrevet 11. desember 2021 #60 Skrevet 11. desember 2021 Ukjentkjendis skrev (13 minutter siden): Det kunne virke med "import". Om det finnes vilje, så løsninger kan finnes...jeg vet ikke hvor mange incel menn finns i Norge? Hvor stor er behovet? "Import" av maks. 50,000 kvinner per år virker realistisk... vi har jo flere innvandrere, og aller fleste er menn og gutter (hannkjønn). NB Juridisk sett, formuleringen er ikke import, absolutt ikke menneskehandel, men en frivillig avtale. Ingen som tvinger utenlandske kvinner for å søke om "utnyttelse". La oss si at i 2022, NAV kjøper seg 50,000 utenlandske kvinner mellom 20 og 30år, som plikter seg til ekteskap med en tildelt norsk incel mann, plikter seg til integrering: lære seg språket, norsk husmannskost matlagning osv., plikter seg til å føde norske barn, plikter seg til feministisk oppdragelse til barn, med moderne norske verdier, kan ikke søke skilsmisse, minst 20 år langt eller før barna fyller 18år (unntak om mannen slår kona), ...får bo i Norge, med bedre levestandard enn de har i opprinnelseslandet. Hvor mye det moderne slaveriet koster? En del kan finansieres av Oljefondet, og en selv-andel: incel menn som "kjøper seg kona", de burde betale tilbake lånen som godt de kan! Det er det mest horrible forslaget jeg noen gang har sett. Helt på bærtur. At NAV skal være en slags Kirsten giftekniv for at single menn skal få seg dame???? Dette er så feil på så mange plan. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå