AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #21 Skrevet 10. desember 2021 La meg stille deg spørsmålet om en annen måte, hvis vi hadde oppdratt barna våre slik: Rageing skrev (6 minutter siden): En annen ting; i land med arrangerte ekteskap så er det ikke slik at "alle" blir gift. Man har nemlig en "profil" med bilde, der det står all personlig informasjon, samt utdanning, interesser osv. Foreldre samler gjerne inn en del slike profiler, og så får sønnen eller dattera noen alternativer. Om de vil så møtes de, og bestemmer seg for om de vil gifte seg. Noen får også dra på flere møter, så det blir litt som dating. Det er ikke uten grunn at foreldre i feks. India maser på at barna ikke skal ha kjærester og få en bra utdanning, og ikke legge på seg, for da vil jo ingen gifte seg med de! Vil vi da hadde incels problematikk i Norge, hva tenker du @Vera? Anonymkode: 3eddd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #22 Skrevet 10. desember 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du at etniske norske menn er sinte og voldelige? Er det årsaken til at de ikke får seg dame? Jeg mener forskeren har ett ganske godt poeng her! Anonymkode: 3eddd...6bc Hæ? Mener du at etnisitet har noe som helst å gjøre med aggressivitet og vold? Anonymkode: 3ac69...0c8 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #23 Skrevet 10. desember 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du at etniske norske menn er sinte og voldelige? Er det årsaken til at de ikke får seg dame? Jeg mener forskeren har ett ganske godt poeng her! Anonymkode: 3eddd...6bc Vel, her er det du som sier at incels er etniske norske menn. If the shoe fits! Anonymkode: 0d9b7...8d3 2
Vera Skrevet 10. desember 2021 #24 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La meg stille deg spørsmålet om en annen måte, hvis vi hadde oppdratt barna våre slik: Vil vi da hadde incels problematikk i Norge, hva tenker du @Vera? Anonymkode: 3eddd...6bc Vel..hva er forskjellen på Tinder og det brukeren skisserer i innlegget sitt? Jeg har ingen tro på tvang..jeg tror ikke det fører noe bra med seg å tvinge mennesker sammen..hva er hensikten? Hvis hensikten er å unngå ensomhet - blir man mindre ensom av å leve sammen med noen som ikke ønsker å leve sammen med deg? Er eneste hensikt reproduksjon? 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #25 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, her er det du som sier at incels er etniske norske menn. If the shoe fits! Anonymkode: 0d9b7...8d3 Forskeren sier at det er incels i land som ikke har arrangert ekteskap. I Norge har vi ikke arrangert ekteskap. Incels betyr at du lever ufrivillig sølibat. Da kan vi si at det er etniske norske menn som er incels. Anonymkode: 3eddd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #26 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hæ? Hvor har jeg skrevet om å gifte seg til slekninger? Denne tråden handler om hvite menn hadde hatt fordel av at vi praksiserte arrangert ekteskap i Norge også. Forskeren er veldig tydelig på at arrangert ekteksap hindrer incels. Anonymkode: 3eddd...6bc Hva med ulempen det hadde vært for kvinnen? Eller er det kun menns fordeler som teller for enkelte? AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Burde vi hatt arrangert ekteskap i blant oss (jeg er etnisk norsk)? Da dette løser incels problematikken. Anonymkode: 3eddd...6bc Ja, det er lurt om dere gifter dere med hverandre!👏 Det er jo vinn-vinn. Hvor skal disse evt kvinnene finnes? Jeg kjenner jeg har så mange spørsmål, men jeg klarer ikke å formulere dem! Anonymkode: e56b1...8d1 6
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2021 #27 Skrevet 11. desember 2021 Er det ikke bedre å være incel enn å bli giftet bort mot den andres personens vilje? Jeg lever heller alene enn å gifte meg med noen som egentlig ikke vil ha meg. 13
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #28 Skrevet 11. desember 2021 Vera skrev (6 minutter siden): Vel..hva er forskjellen på Tinder og det brukeren skisserer i innlegget sitt? Jeg har ingen tro på tvang..jeg tror ikke det fører noe bra med seg å tvinge mennesker sammen..hva er hensikten? Hvis hensikten er å unngå ensomhet - blir man mindre ensom av å leve sammen med noen som ikke ønsker å leve sammen med deg? Er eneste hensikt reproduksjon? Det brukeren skisserer er vanlig praksis på arrangert ekteskap. Hensikten med arrangert ekteskap er ikke å tvinge mennesker sammen, men at noen andre enn bruden og brudgommen tar initativet for å få til ett brylupp. Anonymkode: 3eddd...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #29 Skrevet 11. desember 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Er det ikke bedre å være incel enn å bli giftet bort mot den andres personens vilje? Jeg lever heller alene enn å gifte meg med noen som egentlig ikke vil ha meg. Arrangert ekteskap betyr ikke å tvinge noen til å gifte seg. Anonymkode: 3eddd...6bc 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #30 Skrevet 11. desember 2021 En ting jeg lurer på: dere/dem som er incel, bryr dere dere ikke om om en evt kjæreste/ligg/kone skal like dere og tenne på dere? Hvordan er tanken på å ligge med en som ikke egentlig vil og er tent på en? Anonymkode: e56b1...8d1 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #31 Skrevet 11. desember 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Er det ikke bedre å være incel enn å bli giftet bort mot den andres personens vilje? Jeg lever heller alene enn å gifte meg med noen som egentlig ikke vil ha meg. Slik fungerer arrangert ekteskap: Rageing skrev (25 minutter siden): En annen ting; i land med arrangerte ekteskap så er det ikke slik at "alle" blir gift. Man har nemlig en "profil" med bilde, der det står all personlig informasjon, samt utdanning, interesser osv. Foreldre samler gjerne inn en del slike profiler, og så får sønnen eller dattera noen alternativer. Om de vil så møtes de, og bestemmer seg for om de vil gifte seg. Noen får også dra på flere møter, så det blir litt som dating. Det er ikke uten grunn at foreldre i feks. India maser på at barna ikke skal ha kjærester og få en bra utdanning, og ikke legge på seg, for da vil jo ingen gifte seg med de! Spørsmålet er om hvis foreldre fikk ansvaret for å finne ektefelle med samtykke fra sine barn, så ville vi ikke hatt incels problemet i Norge. Forestill deg at all ekteskap er arrangert ekteskap, ville det ha vært en idè i Norge? Anonymkode: 3eddd...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #32 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slik fungerer arrangert ekteskap: Spørsmålet er om hvis foreldre fikk ansvaret for å finne ektefelle med samtykke fra sine barn, så ville vi ikke hatt incels problemet i Norge. Forestill deg at all ekteskap er arrangert ekteskap, ville det ha vært en idè i Norge? Anonymkode: 3eddd...6bc Nei, det ville ikke vært en ide, hva med kjærlighet, begjær, fri vilje osv? Anonymkode: e56b1...8d1 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #33 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hæ? Mener du at etnisitet har noe som helst å gjøre med aggressivitet og vold? Anonymkode: 3ac69...0c8 Det har det faktisk. Noen etnisiteter har gjennomsnittelig mer testosteron i kroppen enn andre. Testosteron er grunnen til at menn er mer aggrssive og voldeligere enn damer. Anonymkode: 0f52b...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #34 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik fungerer arrangert ekteskap: Spørsmålet er om hvis foreldre fikk ansvaret for å finne ektefelle med samtykke fra sine barn, så ville vi ikke hatt incels problemet i Norge. Forestill deg at all ekteskap er arrangert ekteskap, ville det ha vært en idè i Norge? Anonymkode: 3eddd...6bc Vi hadde selvsagt fremdeles hatt incels. Det hadde bare vært foreldrene til dama som hadde valgt dem bort i stedet for dama selv. De som kvinner anser som de minst attraktive partnerne ser ikke nødvendigvis så attraktive ut for kvinnens foreldre heller. Det er mulig vi hadde fått en liten forskyvning i hvem som hadde blitt sittende igjen som incel, men jeg mistenker det i så fall hadde blitt høyere krav til status og økonomi for å få gifte seg hvis foreldrene skulle velge en mann til døtrene sine enn når kvinnene velger selv. Det er i alle fall ingenting som tyder på at de ensomme mennene som spyr ut edder og galle fra kjellerstua hos mamma og pappa hadde havnet noe særlig høyere opp på ønskelista for potensielle partnere enn de er nå. For øvrig er dette en av de mest dustete trådene jeg har sett på forumet i nyere tid. Og det sier en del. 😂 Anonymkode: d14ba...85b 23
Vera Skrevet 11. desember 2021 #35 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det brukeren skisserer er vanlig praksis på arrangert ekteskap. Hensikten med arrangert ekteskap er ikke å tvinge mennesker sammen, men at noen andre enn bruden og brudgommen tar initativet for å få til ett brylupp. Anonymkode: 3eddd...6bc Såå..da er jo hensikten å tvinge mennesker sammen? Det blir jo ikke mindre tvang - selv om man bruker ordet initiativ. Jeg skjønner veldig godt at det er et samfunnsproblem at mange er ufrivillig single..men tvang er ingen løsning på problemet. Hvor stor prosentandel av tvangsekteskap i Norge ville ha blitt en suksesshistorie? Hva hadde skjedd om incelen oppdaget at tvangsekteskap ikke ga mer tilgang på sex? Sex mot noens vilje er fortsatt voldtekt, uavhengig av om man er gift eller ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #36 Skrevet 11. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, hvorfor ikke ofre unge kvinner til sinte og voldelige menn, så disse mannfolka kan ha det bra. Hvem bryr seg om disse dumme kvinnfolka vi ofrer uansett? Anonymkode: 0d9b7...8d3 Sier ikke at jeg er enig i løsningen, men poenget er jo da at om noen av disse incelsene hadde fått arrangert et ekteskap tidligere i livet, så hadde man kanskje unngått at de ble bitre, og eventuelt farlige. Det er for øvrig ikke alle incels som er en fare for noen. Anonymkode: 048ff...fd5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #37 Skrevet 11. desember 2021 Ellers: Voksne mennesker uansett kjønn tar ansvar for livet sitt selv, og overlater det ikke til mamma og pappa. En del av dette voksenansvaret innebærer selvsagt å ta grep så man fremstår som en aktuell partner for andre, dersom man selv ønsker seg en partner. Anonymkode: d14ba...85b 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #38 Skrevet 11. desember 2021 Vera skrev (8 minutter siden): Såå..da er jo hensikten å tvinge mennesker sammen? Det blir jo ikke mindre tvang - selv om man bruker ordet initiativ. Jeg skjønner veldig godt at det er et samfunnsproblem at mange er ufrivillig single..men tvang er ingen løsning på problemet. Hvor stor prosentandel av tvangsekteskap i Norge ville ha blitt en suksesshistorie? Hva hadde skjedd om incelen oppdaget at tvangsekteskap ikke ga mer tilgang på sex? Sex mot noens vilje er fortsatt voldtekt, uavhengig av om man er gift eller ikke. La oss sette i et annet perspektiv. En venn finner ut at en venn og en vennine passer sammen. Vennen tar initiativ til å introdusere de til hverandre. Dette er også arrangert ekteskap, selvom foreldrene ikke er involvert. Skjønner du konseptet? Anonymkode: 3eddd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #39 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La oss sette i et annet perspektiv. En venn finner ut at en venn og en vennine passer sammen. Vennen tar initiativ til å introdusere de til hverandre. Dette er også arrangert ekteskap, selvom foreldrene ikke er involvert. Skjønner du konseptet? Anonymkode: 3eddd...6bc Nei. Dette har ingenting med arrangert ekteskap å gjøre. Og har du ikke forstått det engang blir det veldig vanskelig å føre noe som likner en seriøs diskusjon med deg. Anonymkode: d14ba...85b 11
Vera Skrevet 11. desember 2021 #40 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La oss sette i et annet perspektiv. En venn finner ut at en venn og en vennine passer sammen. Vennen tar initiativ til å introdusere de til hverandre. Dette er også arrangert ekteskap, selvom foreldrene ikke er involvert. Skjønner du konseptet? Anonymkode: 3eddd...6bc Nå er det vel langt mellom å introdusere venner for hverandre - og arrangere tvangsekteskap mellom venner? Det er ikke et tvangsekteskap om 2 stk møtes på blinddate - faller pladask, og deretter gifter seg. Da er det de to som er forelsket som inngår en avtale om ekteskap. Tvangsekteskap er når noen har bestemt hvem du skal gifte deg med, uten at du har noe du skulle ha sagt. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå