Gå til innhold

NRK: Arrangert ekteskap løser incels problematikken.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rageing skrev (Akkurat nå):

Jeg sier ikke at de er kjøpt og betalt, og noen få har vel et snev av kjærlighet involvert. Men det er ingen hemmelighet at en stor del av slike ekteskap er ren business og utveksling av tjenester

Du forveksler med medgift. Det er tillatt, men proforma ekteskap er alvorlig brudd på utlendingsloven. 

Anonymkode: a1e46...809

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste incels kunne begynne å trene istedenfor å game hele dagen. Så kunne de kledd seg bedre, og få noen interesser utenom alver og nisser på en dataskjerm. Da hadde de opplevd at damene kunne værr interessert i dem.

Anonymkode: 3be26...acf

Eller de kan beholde hobbyen sin, begynne å trene, og finne seg ei dame som også liker å game

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke foreldrene mine hadde hatt noen mindre krav til min partner enn det jeg selv har, så da hadde det ikke løst noe som helst. Det ville fortsatt vært incels som ingen ville gifte seg med, og som ingen foreldre ville latt barna sine gifte seg med. I verste fall hadde man risikert at det ble enda vanskeligere for de som ikke var gode nok for verken foreldrene eller barna deres. 

Jeg tenker at det er en del av evolusjonen. De sterkeste med de beste genene bringer frem nye generasjoner.

Endret av urenluren
  • Liker 4
Skrevet

Det sier seg vel selv at dette blir fremtiden. Det fødes flere gutter enn jenter og vi har en økende innvandring i landet. Det er en trend over hele verden det den sterke mann styrer et land, det blir mindre av demokrati.  Det skjønner vel dere smarte damer? Eller er dere helt blinde? 

Anonymkode: 67d53...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sier seg vel selv at dette blir fremtiden. Det fødes flere gutter enn jenter og vi har en økende innvandring i landet. Det er en trend over hele verden det den sterke mann styrer et land, det blir mindre av demokrati.  Det skjønner vel dere smarte damer? Eller er dere helt blinde? 

Nja, kombinasjonen av at det fødes flere menn og økende innvandring gjør det vel heller enda vanskeligere for menn tenker nå jeg, siden det blir økt konkurranse. Flere for oss kvinner å velge i. Og menn har alltid i stor grad styrt verden. Det er først i nyere tid at flere kvinner kommer på banen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De fleste incels kunne begynne å trene istedenfor å game hele dagen. Så kunne de kledd seg bedre, og få noen interesser utenom alver og nisser på en dataskjerm. Da hadde de opplevd at damene kunne værr interessert i dem.

Tja, kvinners mentale leie, hvis du ikke bekrefter dem så er det galt, hvis du gjør det så er det lovebombing.. Nev, de får komme og pule meg når de vil, jeg gidder ikke å prøve på kontakt engang.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er galt med kristne sekter i Norge?

Anonymkode: a1e46...809

Tja, hvor lang tid har du på å lese et utfyllende svar?  Vi vil garantert sitte til mandag.. Hva med å begynne med at jeg liker ikke at noen mennesker setter en gud foran et medmenneske i sitt hode og som gir de følger at en forelder kan velge bort sitt barn så enkelt som å slå av en lysbryter.. Mellommenneskelig empati, innlevelsesevne, er det som skiller mennesker fra dyr  heter det.. 

Endret av Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mener du at etniske norske menn er sinte og voldelige? Er det årsaken til at de ikke får seg dame?

Jeg mener forskeren har ett ganske godt poeng her!

Anonymkode: 3eddd...6bc

Incels er vel gjerne sinte og voldelige.

• Liker 7
Skrevet
Thyra skrev (1 minutt siden):

Incels er vel gjerne sinte og voldelige.

Hva med mannlige muslimske ungdommer, som ikke har lov til å ha 6 før ekteskapet.. Det er disse som er de incels som dere pakker på nordmenn med lavere sosial status.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 1.04):

Arrangert ekteskap betyr ikke å tvinge noen til å gifte seg.

Anonymkode: 3eddd...6bc

Nei, men hvis arrangert ekteskap skal løse incelproblemene så impliserer det jo at incelene ikke ville blitt valgt uten denne ordningen. Ergo, gifter incelene seg med noen som ikke ville valgt dem hvis ekteskapet ikke var arrangert. Jeg ville følt det falskt, og ikke som ekte kjærlighet.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 3
Skrevet

Jeg merker meg at det ikke blir svart på når man spør om hva med kvinnene. Har ikke de noe de skulle sagt? Skal de gå med på å tape alt kvinner før oss har kjempet frem? 

Det gjelder både i denne tråden, og alle andre tråder om og av incel. Ingen gir et svar på det?

Anonymkode: e56b1...8d1

• Liker 3
Skrevet

Incel er et rasistbegrep som rammer muslimske ungdommer med negativt sosialt underlegen kontekst

Skrevet
Airman skrev (3 minutter siden):

Hva med mannlige muslimske ungdommer, som ikke har lov til å ha 6 før ekteskapet.. Det er disse som er de incels som dere pakker på nordmenn med lavere sosial status.. 

6? Er det vanskelig å skrive sex?

Anonymkode: e56b1...8d1

Skrevet

En helt vanlig mann som har familie (kona, barn) men heier dessverre på Vålerenga/Manchester football, 

hvordan er han så forskjellig fra en incel som gamer? 

Incelen kan være fiendtlig innstilt mot damene som velger ham bort, men har ikke familiemannen også sin "hate issues" mot den  jævla dommeren (som ga ikke straffespark), sjefen hans på kontoret og en del andre folk? 

Jeg sier bare at en gjennomsnittlig incel kan være 100 ganger mer sympatisk og hyggelig snill mann, 

enn en gjennomsnittlig aggressiv Vålerenga/Manchester supporter med kona og 3 barn...

Skrevet
urenluren skrev (2 timer siden):

Nja, kombinasjonen av at det fødes flere menn og økende innvandring gjør det vel heller enda vanskeligere for menn tenker nå jeg, siden det blir økt konkurranse. Flere for oss kvinner å velge i. Og menn har alltid i stor grad styrt verden. Det er først i nyere tid at flere kvinner kommer på banen. 

Ja, og siden det blir vanskeligere for menn, hva tror du kommer til å skje da? Kombinert med en økende splitting i samfunnet og innvandring? Tror du at de kommer til å sitte stille på gjerdet å la kvinner utfolde seg i all evighet? Din naivitet er akkurat det jeg mener, du skjønner ingenting.

Annonse
Skrevet
Rageing skrev (9 timer siden):

Eller de kan beholde hobbyen sin, begynne å trene, og finne seg ei dame som også liker å game

Tro meg, gaming er en stor turn-off for 90% av damer. Forhold dere heller til den virkelige verden.

• Liker 1
Skrevet

Ulykkelige kvinner i ekteskap for at menn ikke skal være ensomme, er en dårlig deal.

Skrevet
Perleugla skrev (11 timer siden):

Hvordan har kvinner det i disse arrangerte ekteskapene? Man unngår incels, men får man ulykkelige gifte kvinner?

Svært mange av disse er lykkelige.

Antagelig er de statistiske tallene positive: det handler stort sett om forhold bygd på erfaring. Foreldre er ikke SÅ dumme som man liker å tro.

Mange er det ikke. Og det er jo disse vi bryr oss om.

Men la oss ikke glemme at arrangert ekteskap har fungert lengre enn emosjonelt… uansett hva man mener er kvalitetene..

Skrevet
Airman skrev (9 timer siden):

Incel er et rasistbegrep som rammer muslimske ungdommer med negativt sosialt underlegen kontekst

Muslimske menn tilhører stort sett aldri Incel miljøet, fordi Incel tankegangen er bygd på en konservativ tankegang i en liberal verden. 
 Muslimer med den typen issues, sloss med muslimske verdier.

• Liker 1
Skrevet

Begriper ikke at menn beskylder samfunnet og kvinner for deres grunn til at de er single. 

Jeg har vært singel i 6 år og har ikke hatt sex på like lenge. Er det gutta sin feil? Nei. Er det samfunnet sin feil? Nei. Er det min egen? Så absolutt. For tiden så har jeg ikke noe å tilby en partner, og kan derfor ikke forvente at en jeg finner noen som vil ha meg heller. Hvis jeg tar bedre vare på meg selv og min mentale helse, får meg noen hobbier og ikke minst selvtillitt så vil jeg være mer attraktiv, både for egen og for andres del. Det betyr ikke at jeg ikke kan være attraktiv nå, men jeg viser det ikke frem. Akkurat det samme problemet har Incels, men de klarer ikke å forstå at de er selv grunnen til avvisning og dårlig selvtillitt er hovedgrunnen til at folk ikke vil være med dem. 

Jeg er heller ikke et kjøttstykke i butikken som folk bare kan forvente å få kjøpe, eller enda verre, forvente å få gratis. Den som får meg skal ha noe å tilby meg, og jeg forventer å bli respektert og møtt som et menneske. Å bli omtalt som noe mannfolk har "krav" på er bare motbydelig. 

Anonymkode: 0e48f...e80

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...