AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 En ekspert forteller på NRK at arrangert ekteskap løser incels problematikken. Derfor er det ikke-eksisterende problem for ikke-vestlige menn, men ett problem for vestlige menn. Det betyr i praksis at det er kun hvite menn som er incels. Definisjon på arrangert ekteskap: Sitat Arrangert ekteskap betyr at det er andre enn de kommende ektemakene (brud og brudgom) som tar initiativet til at ekteskapet kommer i stand og som arrangerer bryllupet. Du kan se forklaringen på NRK: https://tv.nrk.no/se?v=MYNT04000121&t=1815s Om du ikke gidder å lese hele episoden: Før giftet vi oss av sosiale og økonomiske grunner hvor andre tok initiativet til ekteskapet - altså arrangert ekteskap, men nå er det kun de som er best med dating som lykkes med å få dame. Dette er fakta. Visste du det? Anonymkode: 3eddd...6bc 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 10. desember 2021 Ja, hvorfor ikke ofre unge kvinner til sinte og voldelige menn, så disse mannfolka kan ha det bra. Hvem bryr seg om disse dumme kvinnfolka vi ofrer uansett? Anonymkode: 0d9b7...8d3 75
Entern Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hvorfor ikke ofre unge kvinner til sinte og voldelige menn, så disse mannfolka kan ha det bra. Hvem bryr seg om disse dumme kvinnfolka vi ofrer uansett? Anonymkode: 0d9b7...8d3 Alle jenter drømmer da om å giftes bort til den dysfunksjonelle fetteren sin!? 47
Gjest Rageing Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 For den som vil så er vel arrangert ekteskap helt greit det, men selv om man er gift så betyr ikke det at man har rett på kroppen til den man gifter seg med så det kan godt hende man forblir incel selv om man er gift. Uansett kommer ikke en uattraktiv eller noen med dårlig personlighet langt med arrangert ekteskap da begge parter må være enige. Arrangert er ikke det samme som tvang.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, hvorfor ikke ofre unge kvinner til sinte og voldelige menn, så disse mannfolka kan ha det bra. Hvem bryr seg om disse dumme kvinnfolka vi ofrer uansett? Anonymkode: 0d9b7...8d3 Mener du at etniske norske menn er sinte og voldelige? Er det årsaken til at de ikke får seg dame? Jeg mener forskeren har ett ganske godt poeng her! Anonymkode: 3eddd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Entern skrev (3 minutter siden): Alle jenter drømmer da om å giftes bort til den dysfunksjonelle fetteren sin!? Hæ? Hvor har jeg skrevet om å gifte seg til slekninger? Denne tråden handler om hvite menn hadde hatt fordel av at vi praksiserte arrangert ekteskap i Norge også. Forskeren er veldig tydelig på at arrangert ekteksap hindrer incels. Anonymkode: 3eddd...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Rageing skrev (3 minutter siden): For den som vil så er vel arrangert ekteskap helt greit det, men selv om man er gift så betyr ikke det at man har rett på kroppen til den man gifter seg med så det kan godt hende man forblir incel selv om man er gift. Uansett kommer ikke en uattraktiv eller noen med dårlig personlighet langt med arrangert ekteskap da begge parter må være enige. Arrangert er ikke det samme som tvang. Burde vi hatt arrangert ekteskap i blant oss (jeg er etnisk norsk)? Da dette løser incels problematikken. Anonymkode: 3eddd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du at etniske norske menn er sinte og voldelige? Er det årsaken til at de ikke får seg dame? Jeg mener forskeren har ett ganske godt poeng her! Anonymkode: 3eddd...6bc Etnisk norske incels. De andre får gifte seg uten at andre arrangerer😉 Men jeg skjønner ikke helt tallene her. Par av motsatt kjønn utgjør jo like mange av hver - så for hver mann som ikke «får» gifte seg, må det jo finnes en dame? Mener du at man da skal plukke av disse og lage nye par? MÅ man gifte seg/ha partner? Om jeg blir sint og bitter for at naboen har større og finere hus, bør naboen tvinges til å dele? Anonymkode: 7f99f...c19 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Hvor har jeg skrevet om å gifte seg til slekninger? Denne tråden handler om hvite menn hadde hatt fordel av at vi praksiserte arrangert ekteskap i Norge også. Forskeren er veldig tydelig på at arrangert ekteksap hindrer incels. Anonymkode: 3eddd...6bc Det er godt mulig. Å avlive dem funker også. Ingen av delene er gode løsninger. Jeg tror forøvrig du kjeder deg på en fredags kveld, og lager din egen underholdning her. Anonymkode: 7f99f...c19 15
Vera Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Hehe..ja jeg ser lett for meg at jeg gifter bort datteren min til en fyr som mener man har krav på andres kropper. 20
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er godt mulig. Å avlive dem funker også. Ingen av delene er gode løsninger. Jeg tror forøvrig du kjeder deg på en fredags kveld, og lager din egen underholdning her. Anonymkode: 7f99f...c19 Jeg er seriøs. Se episoden som jeg lenker til. Der sier forskeren ordrett, det jeg skriver her. Anonymkode: 3eddd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er seriøs. Se episoden som jeg lenker til. Der sier forskeren ordrett, det jeg skriver her. Anonymkode: 3eddd...6bc Jeg tviler ikke på at forskeren har sagt det. Jeg siktet til din støtte til forslaget. Anonymkode: 7f99f...c19 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Vera skrev (1 minutt siden): Hehe..ja jeg ser lett for meg at jeg gifter bort datteren min til en fyr som mener man har krav på andres kropper. Det handler ikke om det. Arrangert ekteskap betyr at en person har ansvaret for å finne en passende mann til en kvinne. Denne personen kan være hvem som helst. Disse omtales som marriage broker, i land som har arrangert ekteskap. Anonymkode: 3eddd...6bc 1
SoWhat? Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Altså. For å inngå arrangert ekteskap, så bør en ha noe å tilby da også. Herregud, kanskje mer enn ellers. Gifter jo bort til den som har mest å tilby. Hvis dama liker han. Det skal litt til her også. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tviler ikke på at forskeren har sagt det. Jeg siktet til din støtte til forslaget. Anonymkode: 7f99f...c19 Spørsmålet mitt er: Ville etnisk norske menn hadde fordel av å ha hatt arrangert ekteskap? Hva mener du? Anonymkode: 3eddd...6bc 1
Gjest Rageing Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 En annen ting; i land med arrangerte ekteskap så er det ikke slik at "alle" blir gift. Man har nemlig en "profil" med bilde, der det står all personlig informasjon, samt utdanning, interesser osv. Foreldre samler gjerne inn en del slike profiler, og så får sønnen eller dattera noen alternativer. Om de vil så møtes de, og bestemmer seg for om de vil gifte seg. Noen får også dra på flere møter, så det blir litt som dating. Det er ikke uten grunn at foreldre i feks. India maser på at barna ikke skal ha kjærester og få en bra utdanning, og ikke legge på seg, for da vil jo ingen gifte seg med de!
Polyester Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Minner om filmen The Lobster, hvor man er pålagt av staten å finne seg en partner innen en viss alder: https://www.imdb.com/title/tt3464902/ Kan sees på Strim, for de som har det. 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 Rageing skrev (1 minutt siden): En annen ting; i land med arrangerte ekteskap så er det ikke slik at "alle" blir gift. Man har nemlig en "profil" med bilde, der det står all personlig informasjon, samt utdanning, interesser osv. Foreldre samler gjerne inn en del slike profiler, og så får sønnen eller dattera noen alternativer. Om de vil så møtes de, og bestemmer seg for om de vil gifte seg. Noen får også dra på flere møter, så det blir litt som dating. Det er ikke uten grunn at foreldre i feks. India maser på at barna ikke skal ha kjærester og få en bra utdanning, og ikke legge på seg, for da vil jo ingen gifte seg med de! Er du da enig med at forskeren som sier at etnisk norske menn (som er incels) ville ha vært tjent med at vi fremdeles hadde hatt arrangert ekteskap? Anonymkode: 3eddd...6bc 2
Vera Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det handler ikke om det. Arrangert ekteskap betyr at en person har ansvaret for å finne en passende mann til en kvinne. Denne personen kan være hvem som helst. Disse omtales som marriage broker, i land som har arrangert ekteskap. Anonymkode: 3eddd...6bc Jo, men i hovedinnlegget står det at dette vil løse incel-problematikken..det jeg har sett av incels her inne bidrar ikke akkurat til et godt inntrykk. De snakker om kvinner som om kvinner ikke er et tenkende individ - kun et kjøttstykke man skal ha mulighet til å benytte seg av. 16
Gjest Rageing Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er du da enig med at forskeren som sier at etnisk norske menn (som er incels) ville ha vært tjent med at vi fremdeles hadde hatt arrangert ekteskap? Anonymkode: 3eddd...6bc I veldig liten grad, for jeg tror ikke veldig mange kvinner hadde ønsket å gifte seg med de. Og er ikke mange incels ganske kresne av seg? Er ikke sikkert de hadde sagt ja til de damene som faktisk hadde gått med på å ta dem. Endret 10. desember 2021 av Rageing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå