AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Vi gikk tydelige instrukser i starten av uka, om at etter klokken 14 skal vi holde meteren, helst bruke munnbind og ikke ha for mange fysiske møter. Jeg ville ikke bli en av de lærerene som slo tullete vitser om at man ikke blir smittet på skolen, men akkurat nå synes jeg hele smittevernet er latterlig. Vi har smitte i flere klasser. Da blir det sendt med hurtigtester hjem til klassekameratene, men ellers går alt som normalt. Ungdommer med 3 koronasyke hjemme, ungdommer som har vært hjemme et par dager etter positiv test... Ja, det er viktig å verne barn og unges rett til å være på skolen. Hvordan opplever dere andre det? 5 koronasyke lærere på skolen. Og du får faen ikke beskjed om at en på teamet er smittet en gang, via formelle kanaler. Men vi varsler hverandre. Noen dager har opptil 12 (?) lærere vært borte, og rektor sliter med å få en noenlunde forsvarlig drift. Og vi som er friske, prøver å ta vikartimer og avhjelpe så godt vi kan. Anonymkode: 29381...e48 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Nei. Vi går over til gult nivå neste uke. Eneste forandring i praksis er at hvert trinn får eget område å leke på ute i friminuttene og vi blander ikke trinn. Nå har 2/3 av klassen min hatt korona i løpet av høsten, så forhåpentligvis så er det relativt trygt å være i den klassen. Anonymkode: 8069f...464
Hengebuksvinet Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Håper virkelig at de norske myndighetene er inne på riktig strategi. For det er jo et tydelig mål at barn og unge skal smittes. Men veien dit er tung og lang. Kjenner meg så sliten av administrering av hurtigtester. Kjenner meg så sliten av vikartimer. Kjenner meg så sliten av at ledelsen er helt på felgen, og at man derfor må verne om dem også. Men... Så har vi jo egentlig verdens beste jobb. 1
Maggi2 Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Vi er på gult nivå og har det likt som dere. Ingen info om hvem som er smittet. Mye smitte på de fleste trinn. Fellestid og annet går som vanlig. Voksne og barn testes ca. annenhver dag med hurtigtest. 21 ansatte var borte i forrige uke. Uteområdet er ulendt og dekket av is mange steder, så områdene hvert trinn kan være på i friminuttene er skrenket inn til et minimum (typ 60 elever på et trinn har en halv, liten fotballbane å "boltre" seg på. Ser frem til ferie! 🥳😅
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Stor vgs og her virker det som om Korona ikke eksisterer. Ingen opplysning om smitte eller smitteverntiltak. Anonymkode: 3c38d...580 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Vi er en stor barneskole som har blitt hardt rammet av smitte nå i desember. Noen voksne har også blitt smittet, og disse har rektor opplyst oss om etter ønske fra den som er smittet. Selv om vi har hatt få voksne smittet av korona, har vi hatt et enormt fravær i personalet fordi vi rett og slett har vært mye syke i år, og det er en del slitasje og folk som ikke orker å være på jobb. Dette må være veldig underkommunisert siden vi hele tiden får høre at vi har lavt fravær. Uforståelig siden 5 av 7 fra trinnet vårt har vært borte denne uken, og to av dem er langtidssykmeldte. Vi har nå fått bruke pedagogiske medarbeidere som vikarer når vi har vært bare en og to lærere på jobb, men vi har omtrent ikke hatt vikarer i hele høst. På bakgrunn av dette har vi selvsagt vært veldig bekymret for at vi voksne skal få korona nå i desember, og bli enda mer belastet på jobb. I tillegg er vi nok helt avhengig av at juleferien vår går som normalt og ikke i isolasjon eller karantene. Vi har måttet kjempe for tiltak som å være i klasser og gjennomføre møter i personalet digitalt. Vi kan feks. glemme å ha hjemmekontor, for vi er jo vaksinert! (akkurat som om andre folk som har påbud om hjemmekontor ikke er det....) Syns det er synd at det ikke gjøres alt for at ikke lærerne blir smittet for det ville blitt rimelig katastrofalt om flere skulle vært borte fra jobb. Anonymkode: 1a43b...9a5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Stor vgs. Har antibac stående rundt. Ellers ingen tiltak utover at fellesmøter for ansatte nå er digitale. Har bare denne uka fått 8 meldinger om at jeg er nærkontakt til smitta elev og må teste meg... Anonymkode: f280e...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Ja ja... gruer meg til jobb i mrg. Vikartime gir igjen tettpakket dag, i kombinasjon med vakt. Er 15 minutter pause for mye å be om? Anonymkode: 29381...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå