Jadosaurus Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg har gjennom et år møtt en fyr sporadisk, men når vi møttes hang vi sammen mange dager i strekk og det var fint. Jeg har fra før fått en skikkelig knekk i selvfølelsen etter et svært opprivende samlivsbrudd etter 11 år. Dette var 1,5 år før jeg traff denne personen. (det har vært corona denne tiden, og jeg bor i Oslo). Grunnen til at vi har møttes sporadisk er at han bor svært langt borte halve året. I høst møttes vi igjen og begynte å snakke mer seriøst om at vi ønsket forhold og barn, før han forsvant igjen, uten at vi egentlig hadde spikra noe. Jeg var midt i oppussing og masse stress i mitt eget liv, og måtte bare la han dra, men så bestemte jeg meg for at dette måtte jeg finne ut av, og spurte om jeg kunne besøke han ( han var på daværende tidspunkt i en by litt nærmere der han vanligvis bor) han ville at jeg skulle komme, og vi var sammen der i 8 døgn. Jeg med min helt skakkjørte selvfølelse klarte å ha litt ryggrad og spurte han rett ut om vi skulle prøve (svært forkorta versjon dette). Da snudde han, og ble veldig glad. Vi måtte være fra hverandre i 3 uker og i denne perioden sendte han meg mange bekreftende meldinger ( noe han aldri hadde gjort før) og vi snakket på telefonen sammen i timesvis nesten hver dag. Han planlagte da resten av året, før han skulle bort igjen, å være sammen med meg når vi begge hadde mulighet. Han kom til meg og jeg hadde fortsatt veldig mye praktisk å ordne, som han veldig gjerne ville hjelpe meg med. Jeg ble jo selvfølgelig veldig glad for å få hjelp, samtidig som jeg hadde masse angst for alt jeg måtte gjøre, samtidig som jeg liksom skulle finne ut av dette med han. Les: masse angst for avvisning og å bli forlatt. Innser at dette blir langt folkens. Han hjalp meg masse, og det er jeg ekstremt takknemlig for, noe jeg også trodde jeg klarte å vise. Plutselig snudde han helt, og sa at han følte at jeg ikke så han i det hele tatt, at jeg var treig og trist. Jeg prøvde å forklare at jeg var litt stressa for at vi hadde så kort tid til å finne ut av ting, samtidig som at mye av det han hjalp meg med vekket mange vanskelige følelser rundt det forrige bruddet. Han ble aggressiv og ville ikke møtes i kommunikasjon, han sa "vi kunne vært forelska vi nå" og plutselig sa han vi setter strek, tok med seg alle tinga sine og dro. Jeg ble knust, men sendte en veldig "nedpå " melding dagen etter og sa at jeg var takknemlig for all hjelp jeg hadde fått, takket for de fine stundene og at jeg håpte vi kunne snakke sammen igjen, om enn ikke for å få en litt verdigere avslutning enn det det ble. Han har ikke svart på dette, og det er 2 uker siden, jeg har også sagt at han glømte noen ting hos meg, uten å få svar. Jeg blir så forvirra. Hadde det bare vært at han fant ut at dette ikke var rett for han, hadde han vel svart. Jeg føler at jeg har såra han dypt på et vis ,siden han ble så aggressiv, og har veldig lyst til å bare snakke med han igjen. Må jeg bare ta dette som nok en knekk jeg lærer noe av? Bør jeg prøve å ringe han? Er han narsissist?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Tenker at han har familie der han bor store deler av tiden sin. Anonymkode: b4d05...c54 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Ingen har kan diagnostisere noen med narsissistisk personlighetsforstyrrelse og heller ikke du, men det høres hvertfall ut som at han reagerte usunnt og urasjonelt og at dette førte til ytterligere nedbrytning av deg uavhengig av om han gjorde det bevisst eller ubevisst. Med andre ord uansett årsak så er ikke denne mannen bra for deg og det du fikk oppleve nå er nok bare toppen av isfjellet som han har klart å holde skjult siden han har bodd langt unna. Ikke gi han mere å gå på, ikke gi han makt og kontroll over deg! Ikke send han mere meldinger, lagre tingene han en måned eller to også kast dem uten å si fra noe mer. Om han submariner deg (ubåt som dukker opp og ned fra overflaten som det passer han og kommer inn og ut og inn og ut av livet ditt) så er dette også ikke godt nok for deg og bare med på at han får sette premissene og forventer at du ikke setter grenser, så dukker han opp igjen om en måned så hold deg sterk å si at dette blir for ustabilt for deg og at du ikke vil ha mere kontakt. Dette her kunne nok ikke blitt bra i lengden uansett og det er stort rødt flagg at han kritiserer deg, blir aggressiv og nedrakkende. Det er helt klart narsissistiske trekk og det er mer enn nok, man trenger ikke å være narsissist for at en skal være skadelig for de rundt. Det er lett å sende flotte smser på avstand, og lovebombing og grooming er jo også typisk narsissistisk og psykopatisk trekk. Hold deg unna før du får oppleve enda mer av dette her Anonymkode: 0724a...dac 2
Jadosaurus Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen har kan diagnostisere noen med narsissistisk personlighetsforstyrrelse og heller ikke du, men det høres hvertfall ut som at han reagerte usunnt og urasjonelt og at dette førte til ytterligere nedbrytning av deg uavhengig av om han gjorde det bevisst eller ubevisst. Med andre ord uansett årsak så er ikke denne mannen bra for deg og det du fikk oppleve nå er nok bare toppen av isfjellet som han har klart å holde skjult siden han har bodd langt unna. Ikke gi han mere å gå på, ikke gi han makt og kontroll over deg! Ikke send han mere meldinger, lagre tingene han en måned eller to også kast dem uten å si fra noe mer. Om han submariner deg (ubåt som dukker opp og ned fra overflaten som det passer han og kommer inn og ut og inn og ut av livet ditt) så er dette også ikke godt nok for deg og bare med på at han får sette premissene og forventer at du ikke setter grenser, så dukker han opp igjen om en måned så hold deg sterk å si at dette blir for ustabilt for deg og at du ikke vil ha mere kontakt. Dette her kunne nok ikke blitt bra i lengden uansett og det er stort rødt flagg at han kritiserer deg, blir aggressiv og nedrakkende. Det er helt klart narsissistiske trekk og det er mer enn nok, man trenger ikke å være narsissist for at en skal være skadelig for de rundt. Det er lett å sende flotte smser på avstand, og lovebombing og grooming er jo også typisk narsissistisk og psykopatisk trekk. Hold deg unna før du får oppleve enda mer av dette her Anonymkode: 0724a...dac Tusen takk for svar 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå