Tough cookie Skrevet 23. februar #422 Skrevet 23. februar Sol79 skrev (4 timer siden): Mannen jobber 7-18? Med hva da? Innen finans tror jeg
Lawyer Skrevet 26. februar #423 Skrevet 26. februar Tough cookie skrev (På 23.2.2025 den 18.51): Kanskje Spetalen ikke ønsker å være en del av Kariannes snapstories og har bedt om at han/de ikke filmes eller anonnseres når de er sammen? Sophie har selv sagt at faren ikke vil filmes på snap. Siste jeg så var da de var i Dubai rundt nyttår. Virket som hu var alene der helt til hun sa at ikke alle ønsker å bli filmet. 2
Anonym75o Skrevet 18. mai #424 Skrevet 18. mai Har på følelsen av at Jenny Spetalen og Marcus Roth venter barn? Bare meg?
J.. Skrevet 18. mai #425 Skrevet 18. mai Sol79 skrev (På 23.2.2025 den 19.00): Mannen jobber 7-18? Med hva da? Han er aksjeanalytiker. 2
smurfebuss Skrevet 20. mai #426 Skrevet 20. mai Anonym75o skrev (På 18.5.2025 den 13.03): Har på følelsen av at Jenny Spetalen og Marcus Roth venter barn? Bare meg? Fordi han holder henne på siden av magen på «alle» bildene fra 17. mai? 😅 Tja, men jeg tror ikke det. Kan ikke se for meg at hun er klar for å f.eks gi slipp på tennisen enda. 2
Tough cookie Skrevet 7. juli #428 Skrevet 7. juli (endret) Jeg så nettopp et intervju med Øystein Spetalen i Nettavisen, der han sa at Facebook og Instagram er et forferdelig selskap. Han sa at det verste han ser er menn på rundt 50 år som legger ut bilder/selfier av seg selv på sosiale medier sammen med andre, og ønsker å vise seg frem. Han mente også at det verste med Instagram er at folk flasher luksus, og legger ut bilder for å vise fram livet sitt og ønsker at folk skal se opp til de. Han trenger jo ikke å lete i familien for å finne noen som gjør det han forakter... Endret 7. juli av Tough cookie 12 6
inc88 Skrevet 21. august #429 Skrevet 21. august Spetalen har jeg enorm respekt for, en visjonær. Ekstremt dyktig og intelligent, og sier det han mener. Jeg håper han går inn i politikken, og han kunne faktisk vært troende til det, så engasjert som han er i Norges beste. Han er akkurat det vi trenger for å få Norge på rett kjøl, og et helt annet kaliber enn de fleste andre rikinger. 8 7
Anim92 Skrevet 21. august #430 Skrevet 21. august inc88 skrev (1 time siden): Spetalen har jeg enorm respekt for, en visjonær. Ekstremt dyktig og intelligent, og sier det han mener. Jeg håper han går inn i politikken, og han kunne faktisk vært troende til det, så engasjert som han er i Norges beste. Han er akkurat det vi trenger for å få Norge på rett kjøl, og et helt annet kaliber enn de fleste andre rikinger. https://www.vg.no/nyheter/i/GyklPl/spetalen-guttas-nye-forbilde av ren nysgjerrighet; kan du være midt i guttas målgruppe?😊 2 2
inc88 Skrevet 21. august #431 Skrevet 21. august (endret) Anim92 skrev (49 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/GyklPl/spetalen-guttas-nye-forbilde av ren nysgjerrighet; kan du være midt i guttas målgruppe?😊 Nei, langt ifra... 😅 Har dog sett akkurat den episoden, men "Gutta" er ikke noe for meg. Jeg har sett noen av de partilederdebattene deres. Edit: Leste ikke artikkelen, men det var svake greier av en masterstudent på 23 år. Jeg vet hvem jeg har mest tiltro til av Spetalen som er sivilingeniør i petroleum med sterk realfagsbakgrunn + en åpenbar økonomisk teft og en strålende karriere, og en student her... Sitat Renten styres ikke av politikere. I Norge er det Norges Bank som setter renten – ikke Støre. Sentralbanken er uavhengig, og det er en styrke. Dette er jo åpenbare sannheter... med modifikasjoner. Renten settes ikke av politikere, sant, men den er jo åpenbart ikke uavhengig av politikken som føres. At Norges Bank setter renten er også like mye tåkelegging, og Norge har en kollapset og feilet valuta på grunn av liten tiltro til styringen i landet. Dette fører til inflasjon, økt rente etc. Det er ingen åpenbar grunn til at vi ikke skulle kunne klare å være som Sveits, som de rike flykter til og som på magisk vis samtidig er en av de økonomiene med mest tiltro i verden, med tilsvarende valuta og rente. Edit 2: Masterstudent i finans (23) har startet fint på pensum i lærebøkene og kommet til kapittelet om hvordan man bruker rente for å "kjøle ned økonomien" etc. Den norske høye renta kommer IKKE fra "styrke" eller at norsk økonomi går bra, tvert imot. Det han presenterer er en veldig "basic" for dummies forståelse. Tynn suppe. Han kan få jobb som spaltist i VG, men noen finanskariere som kan konkurrere med den han kritiserer tror jeg nok han kan se langt etter. Sitat Vi har oljeinntekter, en liten valuta, høy lønnsvekst og sterk økonomisk aktivitet. Derfor trenger vi høy rente nå. 🫠 Ja, som folk flest kjenner på lommeboka, så går det så bra i Norge nå at den høye renten trenger vi. Renten er et desperat forsøk på å beholde litt av verdien som krona har igjen, for å motvirke importert inflasjon som følge av at all import er dyrere. Dette fører igjen til økt lønnsvekst <-> inflasjon i en uheldig spiral. De som tjener på det er er eksportmarkedet, som staten og rike folk som selger fisk etc. til utlandet. Endret 21. august av inc88 2 2
Stargaze Skrevet 21. august #432 Skrevet 21. august Kosetosta skrev (På 4.6.2025 den 12.39): Bra artikkel på tv2 idag! Klarte ikke å finne den....
Cami9 Skrevet 22. august #433 Skrevet 22. august (endret) Hvorfor er Sophie og Jenny hos foreldrene sine så sinnsykt ofte? Eller bor de faktisk hjemme hos dem? Endret 22. august av Cami9 2
Rosewood Skrevet 23. august #434 Skrevet 23. august Cami9 skrev (19 timer siden): Hvorfor er Sophie og Jenny hos foreldrene sine så sinnsykt ofte? Eller bor de faktisk hjemme hos dem? De bor der ja 😅 Sophie flyttet i egen leilighet en periode, men så skjedde det et eller annet som gjorde at hun ikke følte seg trygg, så hun flyttet hjem igjen. Hun har ikke fortalt alt, men tror det var noe med at det var en stalker elns som creepet henne ut 4
Orly Skrevet 23. august #435 Skrevet 23. august Synes det er så rart at de virker til å ha svært lite kontakt med Kristian, aldri sett de har kommentert under innlegg som Karianne legger ut heller, men det kommenteres ofte på medlemmene i Rooth familien når de legger ut innlegg. 8 2
Justlooking Skrevet 23. august #436 Skrevet 23. august Orly skrev (7 timer siden): Synes det er så rart at de virker til å ha svært lite kontakt med Kristian, aldri sett de har kommentert under innlegg som Karianne legger ut heller, men det kommenteres ofte på medlemmene i Rooth familien når de legger ut innlegg. Kristian er fra første kone (om de var gift) . Spetalen ordnet med en flott bolig på Bygdøy hvor Kristian og moren har bodd under oppveksten hans. Nå bor jo han fortsatt i samme hus. Så økonomisk tar nok Spetalen vare på alle tre barna vil jeg tro. Rooth familien er nok inne i varmen pga at sønnen er sammen med Jenny. 2
Pakini Skrevet 23. august #437 Skrevet 23. august Justlooking skrev (8 minutter siden): Kristian er fra første kone (om de var gift) . Spetalen ordnet med en flott bolig på Bygdøy hvor Kristian og moren har bodd under oppveksten hans. Nå bor jo han fortsatt i samme hus. Så økonomisk tar nok Spetalen vare på alle tre barna vil jeg tro. Rooth familien er nok inne i varmen pga at sønnen er sammen med Jenny. Er Jenny halvsøster til Kristian da? Skjønner ikke helt familietreet 😅 2
Orly Skrevet 23. august #438 Skrevet 23. august Justlooking skrev (10 minutter siden): Kristian er fra første kone (om de var gift) . Spetalen ordnet med en flott bolig på Bygdøy hvor Kristian og moren har bodd under oppveksten hans. Nå bor jo han fortsatt i samme hus. Så økonomisk tar nok Spetalen vare på alle tre barna vil jeg tro. Rooth familien er nok inne i varmen pga at sønnen er sammen med Jenny. Jeg vet det, synes fortsatt det er rart 4
Justlooking Skrevet 23. august #439 Skrevet 23. august Pakini skrev (51 minutter siden): Er Jenny halvsøster til Kristian da? Skjønner ikke helt familietreet 😅 Ja. Er jo ikke så vanskelig. Spetalen hadde Kristian fra før med en annen dame og fikk to nye barn med en ny 😊 6 2
Pakini Skrevet 24. august #440 Skrevet 24. august Justlooking skrev (9 timer siden): Ja. Er jo ikke så vanskelig. Spetalen hadde Kristian fra før med en annen dame og fikk to nye barn med en ny 😊 Jeg følger ikke familien slavisk, så er ikke alt man får med seg 😎
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå