AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Nå nærmer det seg jul og smitten dukka opp i barnehagen til 4 åringen. Jeg er veldig redd for at hun (og vi) skal få det. Jeg har ikke lyst p hele tatt å sende hun i barnehagen😰 men jeg har jo en jobb å ta meg av. Er det noen sin har vært borti dette og hvordan løste du det? Jeg har ikke nok ferie. Søke fri uten lønn? Spør om å få ha hjemmekontor med barn? Anonymkode: 9d353...35a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nå nærmer det seg jul og smitten dukka opp i barnehagen til 4 åringen. Jeg er veldig redd for at hun (og vi) skal få det. Jeg har ikke lyst p hele tatt å sende hun i barnehagen😰 men jeg har jo en jobb å ta meg av. Er det noen sin har vært borti dette og hvordan løste du det? Jeg har ikke nok ferie. Søke fri uten lønn? Spør om å få ha hjemmekontor med barn? Anonymkode: 9d353...35a Da må du nok søke om ulønnet permisjon. Bortsett fra det så er det nok bare å forberede seg på å få korona først som sist. Tror nok ingen slipper unna. Tiltakene vi har er for å unngå overbelastning på sykehusene. Anonymkode: 23a97...6b9 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Ulønnet permisjon eller hjemmekontor, ja. Men jeg hadde ikke giddet, få dritten overstått. Anonymkode: d4a9e...520 1
Gjest Rageing Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ulønnet permisjon eller hjemmekontor, ja. Men jeg hadde ikke giddet, få dritten overstått. Anonymkode: d4a9e...520 Selv om man har hatt korona så betyr ikke det at man er "ferdig" med det. Som med influensa så kan man få det flere ganger, og siden viruset muterer så kan man nok bli smittet med en annen variant. Jeg ville nå helst a prøvd å unngå det så lenge som mulig til de har fått laget en effektiv medisin i det minste
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Tydelig at alle skal smittes nå. De sier det ikke høyt, men det er planen. Anonymkode: d7ea4...9c9 4
Kladd Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Her har vi testet ungen som vi fikk beskjed om, og sendt i barnehagen. Har andre runde smitte på avdelingen i høst, og ingen av gangene har det blitt noe stort utbrudd. Tenker som så at det ikke er mulig å gardere seg, og ved å følge myndighetenes råd og regler slipper jeg bruke masse energi på å ta stilling til hva vi skal gjøre i hvert eneste situasjon med nærkontakt/forkjølelse/korona/mulig korona/… 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Vi har vært hovedsakelig hjemme nå og blir hjemme. Er helt utslitt etter barnehagestart. Siden august har det vært sykdom etter sykdom. Korona er det kun ansatte som har hatt, men alt mulig annet har barna hatt. Betaler for plassene og er konstant hjemme med syke barn. Så nå har vi fått nok å blir hjemme for å ikke ødelegge jula. Det ironiske oppi det hele er at det er ikke corona som er problemet engang. De sier det er normalt at barna skal være syke omtrent hele tiden. Det er jeg helt uenig i. Dette er noe nytt. Det var ikke sånn før. Hold dem hjemme. Anonymkode: 33c26...792 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 Rageing skrev (8 timer siden): Selv om man har hatt korona så betyr ikke det at man er "ferdig" med det. Som med influensa så kan man få det flere ganger, og siden viruset muterer så kan man nok bli smittet med en annen variant. Jeg ville nå helst a prøvd å unngå det så lenge som mulig til de har fått laget en effektiv medisin i det minste Planen er det vel ikke? Planen var vel å vaksinere. Men det funket jo ikke. Nå skal man være vaksinert OG smittet. Anonymkode: 33c26...792
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 Her får vi beskjed om nytt koronasmittet barn i bhg annenhver dag selv og bhg ber foreldre teste barna med hurtigtest hver morgen. Det fungerer ikke! Vi har tatt barnet ut og tar ulønnet fri med noe hjemmekontor. Anonymkode: 60425...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her får vi beskjed om nytt koronasmittet barn i bhg annenhver dag selv og bhg ber foreldre teste barna med hurtigtest hver morgen. Det fungerer ikke! Vi har tatt barnet ut og tar ulønnet fri med noe hjemmekontor. Anonymkode: 60425...4b6 Altså det dukker opp nye smittetilfeller selv om alle tester seg med hurtigtest hver morgen. Hurtigtest fungerer ikke for å stoppe utbrudd er vår erfaring. Anonymkode: 60425...4b6 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har vært hovedsakelig hjemme nå og blir hjemme. Er helt utslitt etter barnehagestart. Siden august har det vært sykdom etter sykdom. Korona er det kun ansatte som har hatt, men alt mulig annet har barna hatt. Betaler for plassene og er konstant hjemme med syke barn. Så nå har vi fått nok å blir hjemme for å ikke ødelegge jula. Det ironiske oppi det hele er at det er ikke corona som er problemet engang. De sier det er normalt at barna skal være syke omtrent hele tiden. Det er jeg helt uenig i. Dette er noe nytt. Det var ikke sånn før. Hold dem hjemme. Anonymkode: 33c26...792 Hei. det er normalt at barn blir mye syke de første årene i barnehagen. Det er nå de bygger opp Unibet sitt å blir eksponert for viruset å bakterier fra hverandre. det som er forskjellen denne sesongen er at alle har vært skjermet pga pandemi. Så søke sitt immun må bygges opp på nytt. Ikke lenger bare de mindste. Det er derfor mye mer smitte å sykdom rundt å barna blir hyppigere syk. Anonymkode: 62706...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. det er normalt at barn blir mye syke de første årene i barnehagen. Det er nå de bygger opp Unibet sitt å blir eksponert for viruset å bakterier fra hverandre. det som er forskjellen denne sesongen er at alle har vært skjermet pga pandemi. Så søke sitt immun må bygges opp på nytt. Ikke lenger bare de mindste. Det er derfor mye mer smitte å sykdom rundt å barna blir hyppigere syk. Anonymkode: 62706...6e6 Ja. Og alvorligere syke. De bittesmå barna ble ofret på 98-åringenes alter i fjor. Anonymkode: 33d9c...59a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tydelig at alle skal smittes nå. De sier det ikke høyt, men det er planen. Anonymkode: d7ea4...9c9 Hva godt skal det gjøre da? Hva slags plan er det? Når alle er smittet så blir vi bare smittet på nytt igjen etter der... Anonymkode: b147b...e8b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nå nærmer det seg jul og smitten dukka opp i barnehagen til 4 åringen. Jeg er veldig redd for at hun (og vi) skal få det. Jeg har ikke lyst p hele tatt å sende hun i barnehagen😰 men jeg har jo en jobb å ta meg av. Er det noen sin har vært borti dette og hvordan løste du det? Jeg har ikke nok ferie. Søke fri uten lønn? Spør om å få ha hjemmekontor med barn? Anonymkode: 9d353...35a Har ike pappan mulighet til og være hjemme ? hva med besteforeldre? Anonymkode: 55368...981
Gjest Rageing Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Planen er det vel ikke? Planen var vel å vaksinere. Men det funket jo ikke. Nå skal man være vaksinert OG smittet. Anonymkode: 33c26...792 Jo det funker. På samme måte som at bilbelter og fluor funker
Thyra Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ulønnet permisjon eller hjemmekontor, ja. Men jeg hadde ikke giddet, få dritten overstått. Anonymkode: d4a9e...520 Man får det jo ikke overstått. Kan jo få det flere ganger.... 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har vært hovedsakelig hjemme nå og blir hjemme. Er helt utslitt etter barnehagestart. Siden august har det vært sykdom etter sykdom. Korona er det kun ansatte som har hatt, men alt mulig annet har barna hatt. Betaler for plassene og er konstant hjemme med syke barn. Så nå har vi fått nok å blir hjemme for å ikke ødelegge jula. Det ironiske oppi det hele er at det er ikke corona som er problemet engang. De sier det er normalt at barna skal være syke omtrent hele tiden. Det er jeg helt uenig i. Dette er noe nytt. Det var ikke sånn før. Hold dem hjemme. Anonymkode: 33c26...792 Samme her. Har heldigvis fleksibel jobb og besteforeldre som hjelper masse. Orker virkelig ikke mer nå, trenger en sykdomspause! Anonymkode: 7a266...12b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå