*melis* Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har egentlig en ganske slank mage, men har bestemt meg for å få den lit "fastere" Har tatt 40-50 sit-ups hver dag i en uke nå, hvor lang tid tar det før man begynner å merke tydlige resultater?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #2 Skrevet 13. oktober 2005 Tror ikke du skal vente deg noen 6-pack av det. Og vær obs på at muskler også tar plass. Min livvidde ble faktisk større etter at jeg intensiverte treningen der.
Ionaa Skrevet 13. oktober 2005 #3 Skrevet 13. oktober 2005 Å trene sit-ups hver dag er uansett ikke gunstig. Muskelen trenger å hvile for å kunne repareres etter trening. (Det som skjer er at man sliter i muskelen, og så må den reparere seg og da blir den sterkere). Du bør altså vente i allefall 48 timer mellom hver gang du trener mage. I tillegg ville jeg også variert litt. Det finnes et utall øvelser for magemuskulaturen og den er dessuten veldig viktig å trene. Samt ryggen selvsagt. For invollenes del, holdningen, buktrykk etc. Jeg har et supert program som lager treningsprogram så om du sender meg en pm så kan jeg evt sende en dunge øvelser til deg. Dersom jeg får det til å funke utenom programmet. Installerte nettopp så jeg er ikke helt kjent med det enda.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Uff jeg er så tjukk at jeg ikke klarer å bøye magen får sånt engang :_(
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg begynte med akkurat samme treningsopplegg som deg Melis for ca et halvt års tid. det er riktig at man ideelt sett kun skal trene styrketrening annenhver dag, men jeg valgte nå denne løsningen, siden jeg vet med meg selv at hvis jeg bestemmer meg for annenhver dag, så går jeg i surr med hvilke dager jeg skal gjøre det og så blir det til at jeg aldri gjør noe. Derfor har jeg tenkt som så at det er mye bedre at jeg gjør det hver eneste kveld, enn at jeg aldri gjør noe i det hele tatt! Men så spørs det jo hva som er målet med treninga. Jeg merket etter kun noen få uker at jeg var mer bevisst på musklene i magen i det daglige, og merkeet holdningen ble bedre med mindre svai npr jeg står. For meg er dette viktig mål ved å ta situps, nemlig minske sjansen for ryggproblemer. Etter noen måneder kunne jeg se synlige forskjeller på magen. Men for at magemusklene skulle være mer synlige måttet jeg nok ha slanket bort den ene lille bilringen jeg har rundt midjen. Alt i alt synes jeg opplegget som trådstarter skisserer har fungert greit for meg! Alternativet hadde for meg være å ikke ta situps i det hele tatt (kjenner jeg meg selv rett), og jeg føler jeg har fått en bedre holdning og flatere mage. Jeg går ikke rundt og tenker på å holde inn magen, men den holder seg naturlig på plass, og velter ikke ut Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå