Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å tenker på hva jeg skal gi en venninne i gave. Jeg vet økonomien er trang nå, særlig med strømmen.

Hun er «for stolt» til å låne penger, selv om jeg har sagt hun kan betale tilbake når det passer og ikke haster.

Hun er glad i å lage mat men føler hun hinter litt at alt blir dyrt om dagen.

Så jeg lurte på å lage en matkurv med asiatiske (hennes favoritt) matvarer som sauser, kokosmelk, oljer, nudler; ting som ofte er basis i oppskrifter?

Anonymkode: 80fcf...9fe

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en kjempefin gave! 

Anonymkode: 5fb9c...54a

• Liker 4
Skrevet

Det tror jeg hun blir glad for! 

• Liker 2
Skrevet

Det blir hun nok glad for 😊

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg vil bli en veldig velkommen gave, hvis det er ingredienser du vet vil bli brukt og som hun pleier å bruke :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde ikke gitt noe som krever strøm om hun sier hun sliter med nettopp strømregninga. 

Hadde heller gått for noe annet spiselig i så tilfelle :) Eventuelt spørre henne om hun trenger varme tøfler/pledd etc.  

Endret av Fløff
  • Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke gitt noe som krever strøm om hun sier hun sliter med nettopp strømregninga. 

Hadde heller gått for noe annet spiselig i så tilfelle :) Eventuelt spørre henne om hun trenger varme tøfler/pledd etc.  

Hæ? Hun må jo lage mat uansett, så godt som hver dag? Hvorfor skulle det være en dårlig ide å gi henne ingrediensene til mat hun likevel lager?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg driver å tenker på hva jeg skal gi en venninne i gave. Jeg vet økonomien er trang nå, særlig med strømmen.

Hun er «for stolt» til å låne penger, selv om jeg har sagt hun kan betale tilbake når det passer og ikke haster.

Så jeg lurte på å lage en matkurv med asiatiske (hennes favoritt) matvarer som sauser, kokosmelk, oljer, nudler; ting som ofte er basis i oppskrifter?

jeg slet veldig økonomisk i 2019, fikk det og gå rundt, jeg la meg ofte sulten,og var ofte sulten, jeg prioterte barna og klær til dem

jeg ønsket :

matgave kort

klær gavekort

noe fint til barna

penger på sparekontoen

Jeg har vert der engang, og håper jeg ALDRI blir så fattig igjen

Anonymkode: 3e971...0fe

Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde hvertfall blitt glad for det. Bedre med matgaver enn nips som havner i boda første juledag. 

Skrevet
Fløff skrev (2 minutter siden):

Uansett hvor dyr strømmen er så er å lage mat billigere enn alternativene. 
Som er: risikere helsa og ende opp med å bruke mye mer på medisiner, eller å spise ute. 
Å koke en diger panne suppe eller ovnsbake noe kommer neppe over en tier i kost, og da sier det seg selv at det blir billig middag.

Men jeg har sett dette påstått før. Var til og med en som varmet Fjordland i mikroen fordi hun ikke hadde råd til strøm. Man forstår hvorfor hun ikke hadde råd til strøm med den (helt fraværende) økonomiforståelsen.

Anonymkode: 258d7...453

Skrevet

Jeg gjorde noe lignende til ei venninne for mange år siden da hun ventet sitt første barn. Hun og samboeren fikk det til å gå rundt såvidt, men det var veldig trangt. De bodde i et land hvor de ikke har de samme rettighetene man har i Norge, så når hun skulle være hjemme med baby hadde de ikke hennes inntekt, kun hans.

Jeg bestemte meg derfor for å droppe den typiske søte babygaven med søte klær og bamser og gav henne en STOR gavepose med vaskeservietter, babysåpe, bleiesalve, bleier, vaskekluter osv.

De ble veldig glade for den gaven, for det sparte jo dem for en tusenlapp i utgifter de hadde hatt. 

Tipper venninna di blir glad for å få matgave som reduserer hennes matbudsjett. Er jo veldig luksus å få mat uansett synes jeg da. Spesielt ting jeg liker ekstra godt, eller ikke hadde spandert på meg selv.

Anonymkode: e9ce4...815

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 22.36):

God ide! Kjør på. :) 

Anonymkode: d388c...02e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...