Gå til innhold

Mannen min i full krangel med naboen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har det vært ganske fuktig stemning mellom mannen min og han sure legen som bor ved siden av oss. 
Vi bor i et ganske stort hus og har 2 garasjer med parkering. Nesten hver dag parkerer naboen bilen sin foran den ene garasjen vår.. Fordi han holder på å renovere huset. 
Dette liker overhodet ikke mannen min og hisser seg opp hver gang han ser bilen stå parkert foran garasjen vår.. Argumentasjonen til naboen er at bilen koster over 1 million og at den må være på et trygt sted, i mens han renoverer huset sitt. 
Jeg har forsøkt å snakke med konen til naboen, vi to er like enige og fortvilte. Men han gir seg ikke.

I dag parkerte mannen min bilen vår foran bilen hans, slik at han ikke kunne komme seg ut. Og det ble helt kaos stemning..🤯 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 30039...163

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er vel å ikke bry seg nevneverdig, kanskje. 

Skrevet

Frekt av naboen, men dere kunne jo også vært grei og latt han få parkere,  så lenge det ikke går ut over deres plass. Jeg hadde nok ikke hatt noe imot det hvis naboen spurte fint. 

Anonymkode: 7bb45...f2b

• Liker 9
Skrevet

Om han har så fin bil og kan renovere huset bør han betale for parkering som alle andre. Tilby at han kan benytte plassen mot betaling? 

Anonymkode: 469f0...25b

• Liker 15
Skrevet (endret)

Jeg ville sagt til naboen at dersom han er så redd for denne bilen burde han finne seg et annet sted å parkere bilen sporenstreks! Man vet jo aldri når dere kan finne på å male garasjen for eksempel. 

Endret av Traktor
  • Liker 13
Skrevet

Jeg skjønner mannen din dersom han ikke en gang spurte! Hadde naboen kommet og spurt meg så hadde jeg sagt Vær så god så lenge du trenger. Hadde han bare parkert foran min garasje sånn med eneste begrunnelse at bilen er dyr, så skulle han faen meg fått hentet den nede på bilbergingskontoret. 

Anonymkode: 615f9...3a3

• Liker 25
Skrevet

Det er ikke rart det er krig i verden. 

Anonymkode: fe508...e30

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke rart det er krig i verden. 

Anonymkode: fe508...e30

Ja, normal folkeskikk er dessverre mangelvare for tiden. 

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor kan ikke naboen bare parkere der? Skjønner det hvis dere bruker den inngangen og naboen hindrer inngangen. Hvis ikke skjønner ikke jeg hvorfor dere ikke bare kan være behjelpelig. Ser ikke problemet. Skal jo såklart spørre om lov. 

I garagen der jeg bor, leier folk som ikke har bil plassen ut til andre. Noen tar 900kr i mnd. Jeg har ikke bil. Jeg låner den bort til naboen gratis. De få gangene jeg har bil, sier jeg ifra og da parkerer naboen i gaten.

Er ikke rart det er krig i verden når vi bare skal krangle over helt meningsløse ting. 

Anonymkode: 26e57...fb9

• Liker 2
Skrevet

Problemet her virker til å være at naboen har tatt seg til rette uten å spørre, med den største selvfølge fordi bilen er dyr. Jeg kjenner det provoserer meg bare her jeg sitter, så at mannen til ts har gått av skaftet, forstår jeg meeeeeget godt. 

Anonymkode: 615f9...3a3

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan ikke naboen bare parkere der? Skjønner det hvis dere bruker den inngangen og naboen hindrer inngangen. Hvis ikke skjønner ikke jeg hvorfor dere ikke bare kan være behjelpelig. Ser ikke problemet. Skal jo såklart spørre om lov. 

I garagen der jeg bor, leier folk som ikke har bil plassen ut til andre. Noen tar 900kr i mnd. Jeg har ikke bil. Jeg låner den bort til naboen gratis. De få gangene jeg har bil, sier jeg ifra og da parkerer naboen i gaten.

Er ikke rart det er krig i verden når vi bare skal krangle over helt meningsløse ting. 

Anonymkode: 26e57...fb9

Problemet er at naboen bare har tatt seg til rette. 

• Liker 16
Skrevet

Parker en tilhenger der? Legg snøen dere måker der? Strø sand der? Grus? Sett opp skilt om at det skal asfalteres? Støpes? Pusses? Males?

Hvor tiltaksløs er det mulig å være?

Naboen har parkert der og nå parkerte mannen din hans bil inne, og han er sur. So what? Han parkerte der. Deres tomt. Ignorer han.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De siste månedene har det vært ganske fuktig stemning mellom mannen min og han sure legen som bor ved siden av oss. 
Vi bor i et ganske stort hus og har 2 garasjer med parkering. Nesten hver dag parkerer naboen bilen sin foran den ene garasjen vår.. Fordi han holder på å renovere huset. 
Dette liker overhodet ikke mannen min og hisser seg opp hver gang han ser bilen stå parkert foran garasjen vår.. Argumentasjonen til naboen er at bilen koster over 1 million og at den må være på et trygt sted, i mens han renoverer huset sitt. 
Jeg har forsøkt å snakke med konen til naboen, vi to er like enige og fortvilte. Men han gir seg ikke.

I dag parkerte mannen min bilen vår foran bilen hans, slik at han ikke kunne komme seg ut. Og det ble helt kaos stemning..🤯 

Hva skal jeg gjøre? 

Fysøren, mannen din er en legende! 🤣

Anonymkode: a6c1e...5e0

• Liker 12
Skrevet

Det var ikke religioner som startet kriger. De startet når eiendomsretten kom. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde reagert akkurat som din mann 😅

Anonymkode: 6d839...a91

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skal jeg gjøre? 

Hadde gjort som din mann, vi menn er sånn.. alt er tisse konkurranse.

Anonymkode: 3bc36...709

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner provokasjonen. Samtidig kan det kanskje løses på annen måte, om dere likevel ikke bruker den plassen selv. 

Men når legen er så lite ydmyk, så hadde jeg kanskje gjort noe lignende som mannen din jeg også🙈😅 Han burde jo i det minste spurt, og ikke bare tatt seg til rette på en annens eiendom..

Anonymkode: fa227...008

• Liker 4
Skrevet

Temmelig arrogant nabo som forventer han kan ta seg til rette på naboens eiendom uten å spørre. Dette er jo bare klassisk skylapper og tro på at man er den eneste i verden. 

Parkerer man slik, må man regne med å bli inneparkert. Til pass for ham. Men han er muligens for arrogant til å se at han selv har gjort et overtramp. 

Anonymkode: de2f0...dbe

• Liker 9
Skrevet

Jeg er temmelig konfliktsky, men hadde reagert som mannen din. 

Det hadde stilt seg annerledes om naboen hadde spurt på forhånd og ikke tatt seg til rette. Det er naboen som ber om bråk. Dette er vel ikke snakk om en dag eller to heller. 

Anonymkode: 771fd...734

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...