Gå til innhold

Sølvbelte til bunad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sølvbelte/konebelte til bunad, det med firkanter, og som husker hva dette kostet?

Anonymkode: 96222...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvor stort du trenger. Finn ut hva en bit koster og regn deg frem. Jeg husker ikke hva mitt kostet, men mitt ble mye billigere enn kusina mi sitt på grunn av størrelsen. 

Anonymkode: d58c3...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så dyrt. Det koster rundt 350-400 kroner per firkant, og i tillegg må du ha skinnbelte, hekter og veskefeste. Ligger vel på rundt 3000 for komplett belte, men det avhenger jo av hvor stor/liten man er.

Anonymkode: e353c...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, skrev feil over, totalt kommer det gjerne på mellom 8000-12.000 kroner.

Anonymkode: e353c...ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg beltestøler i jul og bursdagspresang. Tok et par år å få nok, selve lærbeltet er ikke så dyrt, spennen var dyrest. Monterte det selv. Tror stølene kostet ca 300, og at de var ca 2,5 cm brede, men dette varierer vel etter hva slag bunad du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er et tau? Vi vet jo ikke hvilken bunad du har. Men jeg vil tippe at én støl koster ca 500-600, og en vanlig slank person trenger kanskje 18-20. Det kommer også litt an på hvor tett de er plassert og hvor bred beltespennen er. Dyrt, men verdt det, sølvbeltet er det fineste på hele bunaden min. 

Anonymkode: a75d1...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...