Gå til innhold

Jenta mi på 2,5 år og hårtap?

Anbefalte innlegg

Vi finn henvisning til sykehuset, men fikk avslag og jeg skal betsille time hos fastlegen for å ta blodprøver. Det ser ut som hun har barbert seg bak og på sidene og det håret som er over er veldig tynt blitt. Det ser ikke ut som den hårsykdommen når jeg googler den, det er nytt kort hår under på en måte. Er det noen som har erfart dette på sine barn?

Anonymkode: 71416...bd3

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1537159-jenta-mi-p%C3%A5-25-%C3%A5r-og-h%C3%A5rtap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har ei på tre år som har fått tynnere, kortere og "finere" hår siste halve året. Jeg la merke til det når jeg sammenlignet med bilder fra i fjor, så endringen har komt over tid.. Hun er ellers frisk og rask og spiser variert. Så har ikke vært hos legen ennå, men kanskje jeg bør vurdere det? Hva sier legene til dere da?

Anonymkode: ddb70...32e

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, har ei på tre år som har fått tynnere, kortere og "finere" hår siste halve året. Jeg la merke til det når jeg sammenlignet med bilder fra i fjor, så endringen har komt over tid.. Hun er ellers frisk og rask og spiser variert. Så har ikke vært hos legen ennå, men kanskje jeg bør vurdere det? Hva sier legene til dere da?

Har hun også helt kort på sidene eller i bakhode? Legen på helsestasjon ville ha henne på utredning på sykehuset. Hun ville utelokke vitaminmnagel, hormonsykdom etc. De kan miste hår pga stress, men legen mente det ofte kom med sykdomstress som hun sa. Jeg har flere barn og aldri opplevd dette før😔

15 hours ago, AnonymBruker said:

Har hun også helt kort på sidene eller i bakhode? Legen på helsestasjon ville ha henne på utredning på sykehuset. Hun ville utelokke vitaminmnagel, hormonsykdom etc. De kan miste hår pga stress, men legen mente det ofte kom med sykdomstress som hun sa. Jeg har flere barn og aldri opplevd dette før😔

Hun hadde hår ned til skuldrene før, nå kan jeg ikke lage en hestehale en gang. Hun har mest hår midt på hodet. Veldig tynt på sidene.

Ikke erfart dette med søstera, hun har tjukt og langt hår.

I sommer hadde hun en veldig stressende periode med mye frykt i bhg. Fikk daglig "slag og spark" fra et utagerende barn som var ny i bhg. Vet at hun også ble lugget. Hårafallet startet i sommer, så mulig sammenheng?

Så begynte hun på stor avd, noe som også var stressende, da samme barn kom på samme avd, men nå med 100% assistent som passer på at de andre barna blir skjermet. Så det gikk seg til.

Hun er en glad og fornøyd jente, uten noen andre problemer. Jeg tenker jeg bør ringe helsestasjonen i det minste, når jeg hører hva legene sa til deg.☺

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun hadde hår ned til skuldrene før, nå kan jeg ikke lage en hestehale en gang. Hun har mest hår midt på hodet. Veldig tynt på sidene.

Ikke erfart dette med søstera, hun har tjukt og langt hår.

I sommer hadde hun en veldig stressende periode med mye frykt i bhg. Fikk daglig "slag og spark" fra et utagerende barn som var ny i bhg. Vet at hun også ble lugget. Hårafallet startet i sommer, så mulig sammenheng?

Så begynte hun på stor avd, noe som også var stressende, da samme barn kom på samme avd, men nå med 100% assistent som passer på at de andre barna blir skjermet. Så det gikk seg til.

Hun er en glad og fornøyd jente, uten noen andre problemer. Jeg tenker jeg bør ringe helsestasjonen i det minste, når jeg hører hva legene sa til deg.☺

Huff stakkars. Høres ut som det kan være stress for jenta di ja, jeg aner ikke hva som eventuelt kan stresse min, jente men jeg har reisejobb og vet at far kan være stresset til tider. Håper ikke hun blir påvirket av han😔 Greit å sjekke opp i det,  Det er ca 3 mnd før håravfall de eventuelt kan ha vært stresset. 

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...