AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Skal studere sykepleie til neste høst. Men usikker på hvilken skole jeg skal velge? Nord i Bodø eller UiT i Harstad? Noen som har studert ved noen av universitetene og har litt generell erfaring om byen, studentsamholdet, skolen osv? 😊 Anonymkode: 68ade...77e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Helt klart UiT! Mye surr og rot med Nord Anonymkode: d920a...975 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Studerte i harstad for noen år siden, tok siste semester da koronaen kom. Skolen virker helt ok, den har bibliotek, studierom du kan bokke, kantine, cafe og det meste et universitet har. Universitetet er lokalisert midt i bykjernen så kort vei til det meste. Det kunne trengt seg flere store audiotorum eller flere audiotorium generelt, da klasserom ofte blir brukt viss kullet er lite. Men siden sykepleie har en av de største kullene så blir ikke det et problem. Parkeringsplassen for studenter burde de hatt mer av, gjelder å være tidlig ute for å få plass slik at du ikke må stå på en vanlig parkeringsplass å betale i dyre dommer. I starten av studie var det fadderuker hvor man ble delt opp i grupper, vist rundt i byen og ble bedre kjent med kullet. Ellers sosialt sett finner du sikkert etter kort tid en gjeng eller 1-2 stykker man henger/finner på ting med resten av studietiden. Hva harstad har å by på som ikke andre steder har hmm🤔, et badeland (grottebadet) muligens. Anonymkode: f8265...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Definitivt Bodø! I Harstad er det lite som skjer,korona eller ei. Anonymkode: 932f0...411 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Definitivt Bodø! I Harstad er det lite som skjer,korona eller ei. Anonymkode: 932f0...411 Er du fra bodø? Anonymkode: f8265...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Helt klart Harstad og UiT. Nord universitet er det mye rot med. Pluss at campus er et godt stykke unna byen. Anonymkode: 26ab3...478 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Jeg studerer ved UiT i Tromsø. Søsteren min og en venn av meg studerer i Bodø (ikke sykepleie). De trives godt og jeg har inntrykk av veldig godt studiemiljø. Har ikke hørt noe om "rot" med Nord universitet. Selv tror jeg at jeg ville valgt Bodø fremfor Harstad, rett og slett fordi det er en større by enn Harstad og dermed mer å gjøre, og ti ganger så mange studenter som i Harstad. Ser derfor for meg at Bodø er bedre som studentby enn Harstad, som har langt færre studenter. I tillegg har de tog i Bodø så man kan reise med tog til Trondheim f.eks. Man kan også ta ferge til Lofoten. Anonymkode: 2b952...68f 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Har sett litt på Harstad, men de fleste sykehjemmene er jo litt unna sentrum. Tenker i forhold til jobb ved siden av studiene. Hvordan er det å komme seg dit? Går det buss? Evnt. er det langt å gå fra skolen? Anonymkode: 68ade...77e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Har ingen erfaring med Bodø, men jeg trivdes hvertfall kjempegodt som student i Harstad. Passe stor by, godt studiemiljø som ikke er så stort, og det er lett å bli kjent med Harstadfolk. Veldig inkluderende "folkeslag", og byen har alt man trenger. Både kafeer, uteliv, grottebadet (badeland), treningssentre, fin natur etc. Eneste er at det er lurt å ha bil, da det er lange avstander mellom ulike steder. Men jeg klarte meg fint uten bil som student da jeg bodde midt i sentrum. Anonymkode: 2523f...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/12/2021 den 9.56): Har sett litt på Harstad, men de fleste sykehjemmene er jo litt unna sentrum. Tenker i forhold til jobb ved siden av studiene. Hvordan er det å komme seg dit? Går det buss? Evnt. er det langt å gå fra skolen? Anonymkode: 68ade...77e Går ikke buss like ofte som større byer, men det går busser i alle retninger så man kommer seg dit man vil. Mange busser tidlig på dagen, ca 1 gang i timen senere på kvelden. Har bil selv så trenger ikke stresse m buss. Men man kommer seg rundt om kring m buss oxå np. Anonymkode: f8265...c5c
Wade Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Bodø er en mye hyggeligere by enn Harstad. Studiestedene kan jeg ikke uttale meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå