Gå til innhold

Hvordan dater man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det er individuelt. 

Men hva er hovedpunktene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mann? Jeg er kvinne.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne begrepet date. 

Skal en gi litt f?

Legge lite i en date?

Skrevet

Hvor gammel er du? Ca. hvor god er markedsverdien din?

Anonymkode: 9d718...e46

Skrevet

Man drar ut for å møte noen. Spise middag, drikke litt vin, ta en kaffe, gå en tur, trene. Og hvis kjemien er der fortsetter man og treffes. På den måten dere begge vil. 

Ikke gjør noe du egentlig ikke vil. Hvis du vil avslutte, gjør det på en ordentlig måte. Vær åpen. Vær deg selv. Ikke virk desperat. 

Viktigst av alt; ha det gøy! 🎉🥳

• Liker 3
Skrevet

Hva om en har hatt samme date 5-6 ganger? 

(Jeg tenker automatisk at han er min når jeg dater en så mange ganger) -Men han er jo ikke det. 

En skal sikkert være avslappa da også(?) og gi litt f, ikke bry seg då veldig, gi slækk? 

Noen, ( jeg) får følelser så fort. Hvordan roe ned ?

Skrevet
Nåleputa skrev (1 minutt siden):

(Jeg tenker automatisk at han er min når jeg dater en så mange ganger) -Men han er jo ikke det. 

En skal sikkert være avslappa da også(?) og gi litt f, ikke bry seg då veldig, gi slækk? 

Det er akkurat det der som er slitsomt med å date. 🙈 Å ikke vite hva den andre tenker og føler.

Hva mener du med samme date? Har dere tatt forholdet videre med sex og overnatting osv.? 

Jeg tenker at kommunikasjon er viktig da. Det er vel bare å spørre litt forsiktig hva han ser for seg fremover? Uten å virke pushy eller masete. 

Skrevet

Liker best flørting før dating jeg, så passer ikke helt inn i en dating app. Veit ikke men føler det også litt kleint, om man kommer på en klein date, der motparten snakker om fremtiden sammen og du viser 0 interesse.... 

Anonymkode: e9dd0...dc8

Skrevet
Nåleputa skrev (17 minutter siden):

Er dette også din tråd? 

Du eier ingen og 5-6 dater er ikke lenge, men lenge nok til å ta praten og spørre hvordan ståa er, ikke om dere skal bli kjærester men hva han tenker fremover om å fortsette å date med mål om å bli kjærester hvis det går bra, eller om han tenker at dere ikke kan komme dit 

Anonymkode: 668f1...cf2

Skrevet
Nåleputa skrev (34 minutter siden):

Mann? Jeg er kvinne.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne begrepet date. 

Skal en gi litt f?

Legge lite i en date?

Nei i utgangspunktet skal man ha en viss forventning på date men man bør avklare på forhånd om man er ute etter det samme. Noen er ute etter noe seriøst, noen er bare ute etter sex. Hvis dere ikke er ute etter det samme er det ikke vits i å møtes, men om begge er ute etter noe seriøst så tar man daten seriøst og gir ikke faen i den andre. 

Skrevet
Nåleputa skrev (6 timer siden):

Skjønner at det er individuelt. 

Men hva er hovedpunktene?

Hovedpunktene mine er noe ala -

Vær deg selv. Gir man seg ut for å være en annen enn den man er  " Jeg glad er glad i toppturer, vin og elsker å reise" mens man egentlig aldri har vært på topptur, spytter ut vin og hater å reise,  så fisker man med feil krok og vil aldri finne en person som nettopp passer deg. Det er jo innlysende men virker som en del synder på dette punktet.

- Vær ærlig og åpen om dine intensjoner/ønsker.

- Man dater/blir kjent med kun en person om gangen.

- Sett av tid til å bli kjent med den andre personen - lære deg hvem han/hun er. Du er selv garantert langt fra perfekt, så ikke vær så opptatt av å dømme etter førsteinntrykk, for eksempel avskrive folk etter 5 minutter fordi han/hun snakker for høyt, for lavt, for fort, har en skjev tann, virket nervøs, har litt rare sko osv.

Det er noen av mine "regler" når det kommer til dating  🧐

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporing. 

Christina82, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dette også din tråd? 

Du eier ingen og 5-6 dater er ikke lenge, men lenge nok til å ta praten og spørre hvordan ståa er, ikke om dere skal bli kjærester men hva han tenker fremover om å fortsette å date med mål om å bli kjærester hvis det går bra, eller om han tenker at dere ikke kan komme dit 

Nei, ikke meg ovenfor i den obsessed. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei i utgangspunktet skal man ha en viss forventning på date men man bør avklare på forhånd om man er ute etter det samme. Noen er ute etter noe seriøst, noen er bare ute etter sex. Hvis dere ikke er ute etter det samme er det ikke vits i å møtes, men om begge er ute etter noe seriøst så tar man daten seriøst og gir ikke faen i den andre. 

Vi er ute etter å finne en partner begge to. 

Skrevet
Missy77 skrev (7 timer siden):

Det er akkurat det der som er slitsomt med å date. 🙈 Å ikke vite hva den andre tenker og føler.

Hva mener du med samme date? Har dere tatt forholdet videre med sex og overnatting osv.? 

Jeg tenker at kommunikasjon er viktig da. Det er vel bare å spørre litt forsiktig hva han ser for seg fremover? Uten å virke pushy eller masete. 

Ja, har overnattet. Og sex, og jeg får så lett følelser. 
Synes vi har god kommunikasjon, og jeg er redd for å gå fortere frem en han, ser jo på han som kjæresten, men han er jo ikke det. Han er mer forsiktig en meg, og jeg tenker at han må ta praten om hva han ser for seg fremover. 

Skrevet
Nåleputa skrev (2 timer siden):

Ja, har overnattet. Og sex, og jeg får så lett følelser. 
Synes vi har god kommunikasjon, og jeg er redd for å gå fortere frem en han, ser jo på han som kjæresten, men han er jo ikke det. Han er mer forsiktig en meg, og jeg tenker at han må ta praten om hva han ser for seg fremover. 

Siden dere har hatt sex å vært på mange dater, bør det ikke være noe i veien for at du tar steget videre å tar den samtalen med han.  Da tenker jeg at dere begge er blitt trygge nokk på hverandre. 

lykke til

Skrevet
@Tone skrev (På 11.12.2021 den 9.27):

Siden dere har hatt sex å vært på mange dater, bør det ikke være noe i veien for at du tar steget videre å tar den samtalen med han.  Da tenker jeg at dere begge er blitt trygge nokk på hverandre. 

lykke til

Takk. Vi får se om han vil ta kontakt igjen. Jeg tror jeg skremte han vekk. 

-Og da var han ikke noe for meg om han forsvinner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...