Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt tips på hvordan jeg skal håndtere dette, for jeg mener jeg har absolutt rett selv om jeg skjønner frustrasjonen, men jeg orker ikke mer krangling nå før jul...

Vi ble for noen uker siden invitert på selskap i morgen. Jeg sa nei siden jeg egentlig skulle jobbe i morgen, men så kom korona restriksjoner og jeg mistet vakten min, og var ikke lenger invitert i selskap pga. antall begrensing (veldig forståelig og helt greit). En venninne jeg ikke har sett på noen måneder ringte meg tilfeldig og spurte om jeg ville tilbringe hele dagen med henne i  byen i morgen, lunsj, kino og "sladder", og jeg sa selvsagt ja. Typen var også kjempe positiv og glad for at jeg endelig skulle møte venninner (veldig lenge siden sist.) Men så kom det i dag at han spurte meg om når jeg kom hjem i morgen, for han måtte vite når jeg kunne kjøre han. Jeg svarte at jeg ikke visste at vi hadde avtalt at jeg skulle kjøre han, og at jeg kom ikke til å avslutte dagen tidlig bare for å kjøre han. Han ble da kjempe sur for dette, for han hadde jo regnet med at jeg selvfølgelig skulle kjøre han nå som jeg ikke skulle jobbe allikevel.  jeg mener at han kan da virkelig ta bussen, den stopper rett utenfor huset, og selv om det tar dobbelt så lang tid, så får han da virkelig tåle det? det var jo planen hans frem til jeg mistet vakten 🙄 og så etter å ha diskutert dette en stund utbrøt han "Ja men du skal vel hente meg i det minste da??" og jeg bare.. " em... det kan jo være at vi tar oss en drink eller to også, jeg hadde jo tenkt å ta toget til byen" og da ble han helt forbannet. sa at jeg kom bare til å gjøre det for å sleppe og kjøre han og bla bla bla... det går jo buss! den går bare annen hver time, men det bør vel være mulig å planlegge litt? skal jeg liksom være hjemme og vente alene bare fordi han skal på fest? er så jævlig urettferdig.. 

Anonymkode: 53b43...2e7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ta taxi om det er helt krise med buss. Dra og kos deg du.

Anonymkode: e4fa2...699

• Liker 24
Skrevet

Så lenge han ikke har spurt, og du har lovet å kjøre/hente, er det urimelig av han å bli forbanna. 

• Liker 13
Skrevet

Det finnes buss og taxi... Han kan ikke bare regne med noe som helst uten å avtale med deg, du har jo også et liv liksom

• Liker 6
Skrevet

Wtf han får ta bussen å ikke forvente at du er hans private sjåfør når det passer han. Dere hadde jo ikke avtalt det engang og du avtalte med venninna di først 

Anonymkode: e8494...cb5

• Liker 10
Skrevet

Vet ikke helt hvordan du skal håndtere det, for det virker jo som han ikke skjønner at det er han som tar feil her? Tenker at alt du kan gjøre er å bare ikke kjøre ham, dra ut med venninnen din og kos deg. Så går han komme over skuffelsen på egen hånd 😅

Anonymkode: cf893...4ae

• Liker 3
Skrevet

Typen eller ungen din? 🤣

• Liker 2
Skrevet

Han er helt tåpelig. Greit at han trodde og tenkte, men burde ta seg selv i at det er tåpelig straks dere snakket om det. 

Selvfølgelig skal du kose deg med venninne, og ikke tenke på å være sjåfør. Dere skal begge ha en koselig sosial dag/kveld, så møtes dere hjemme. 

Anonymkode: 242d2...6aa

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei.

Her høres det ut som om kjæresten din kanskje har noen forventninger som han tar som en selvfølge. Det er absolutt noe dere bør snakke om for å unngå fremtidige konflikter.

Vil jo også si at kjæresten din kanskje bør få høre at han kan spare opp og ta bil sertifikat dersom han er lei av kollektiv transport. Det skal ikke være en selvfølge at du som har sertifikat og bil skal være hans private sjåfør. Det vil jo naturligvis tære litt på et "romantisk" forhold. 

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å prioritere deg selv litt. At du også skal kunne gå ut, treffe venner og ta deg en drink er ikke for mye forlangt. Du skal ikke stoppe å leve fordi kjæresten ikke vil ta buss. Da får han prioritere selv om den avtalen han har er verdt det eller om han heller skal bli hjemme. Må minne ham på at du ikke er på jobb som taxisjåfør på bestilling når du er hjemme. Du har et liv du også, og han må ta noe ansvar for sitt liv.

Endret av Nøytraleliten
Korrigering skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet

Du er opptatt. Be ham ta buss fram og nattbuss eller taxi tilbake.

Og så må dere finne ut hvorfor han er så mistenksom til dine intensjoner, eller generelt sint .

• Liker 1
Skrevet

Eh her er han helt urimelig. Å kjøre hverandre steder er en bonus, ikke noe man forventer. Du får nesten bare si sånn man sier til barn da "Jeg forstår at du hadde tenkt at jeg skulle kjøre deg, men det har du aldri sagt til meg og jeg har ikke mulighet til å gjøre det. Sånn er det dessverre og det er greit at du er skuffet men du kan ikke bli sint på meg for noe jeg ikke har lovet å gjøre og ikke har mulighet til å gjøre. Det er ikke noe å diskutere videre". Så får han bare være sur, han kommer vel over det. 

Anonymkode: 25797...ae1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...