AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Fått meg kjæreste og vi er mye hos hverandre og jeg kjenner det er frustrerende at han småspiser hele tiden. Stor middagsporsjon, og så finne fram litt godteri etter det kl 9 og så kl 22 skal vi se film og da kan han finne på å lage seg popcorn. På morran spiser han gjerne middagen fra i går til frokost kl 07. Merker at det forstyrrer den periodiske fasten min for jeg får jo vann i munnen av å se på alt det digge han har i seg når jeg er i gang med fasten . Hvordan løser dere andre dette?? Anonymkode: 4f1c9...036
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Jeg har disse klare linjene i hodet mitt. Nå spiser jeg, nå spiser jeg ikke. Ikke alltid den tanken fungerer, da. Men ofte når jeg er innstilt på å faste så da går det greit. Har du prøvd å forskyve fasten noen dager i ny og ne, så du kan spise popcorn på kvelden? Evt. spørre om du kan legge av en liten skål som du kan spise ved neste anledning? At du ikke nekter deg noe, bare utsetter det til den tiden du har bestemt. Anonymkode: 814cc...0bc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har disse klare linjene i hodet mitt. Nå spiser jeg, nå spiser jeg ikke. Ikke alltid den tanken fungerer, da. Men ofte når jeg er innstilt på å faste så da går det greit. Har du prøvd å forskyve fasten noen dager i ny og ne, så du kan spise popcorn på kvelden? Evt. spørre om du kan legge av en liten skål som du kan spise ved neste anledning? At du ikke nekter deg noe, bare utsetter det til den tiden du har bestemt. Anonymkode: 814cc...0bc Hei. Ja, jeg har prøvd å forskyve litt flere ganger men det klusser til hele systemet mitt. Har trivdes bra med fasten men nå som jeg har kjæreste som unner seg mye godt til alle døgnets tider så merker jeg at jeg lar meg friste og at kroppen reagerer med å bli sulten. Anonymkode: 4f1c9...036
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Faste? Er du muslim? Anonymkode: 99f20...4f2
Maleficenta Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fått meg kjæreste og vi er mye hos hverandre og jeg kjenner det er frustrerende at han småspiser hele tiden. Stor middagsporsjon, og så finne fram litt godteri etter det kl 9 og så kl 22 skal vi se film og da kan han finne på å lage seg popcorn. På morran spiser han gjerne middagen fra i går til frokost kl 07. Merker at det forstyrrer den periodiske fasten min for jeg får jo vann i munnen av å se på alt det digge han har i seg når jeg er i gang med fasten . Hvordan løser dere andre dette?? Anonymkode: 4f1c9...036 hvorfor faster du da?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Kun du er ansvarlig for ditt eget kosthold. Jeg har selv hatt den unnskyldingen om at "når folk har med kake på jobb så er det umulig å motstå"/ungene må jo få lørdagsgodt, og når vi først har det i hus så klarer jeg ikke la være/restene fra middag må jo spises opp for det smaker ikke like godt om vi fryser det ned" Fristelser vil alltid være til stede. Du kan ikke nekte mannen å spise det han vil fordi det ikke passer deg. Anonymkode: 8d628...e80 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 At andre har andre matrutiner enn deg får du ikke gjort noe med. Anonymkode: 09c9e...471 2
Gjest Rageing Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Puss tennene og tygg tyggis (om du ikke regner det som dirty da). Popcorn med mintsmak er ikke så fristende. Drikk masse god te og kose deg med det.
Purple_Pixiedust Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 Du kan jo endre på hele tidspunktet for fasting. Det vik være tungt i starten, men slik at du kan spise på kvelden, men ikke på dagtid. Jeg spiser ikke mellom 1930 og 1130. Fungerer fint.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Skal du slanke deg, må du på en eller annen måte godta at folk rundt deg spiser annerledes enn du selv velger. For meg var det ikke et problem at mannen fant snop til seg selv på kvelden. Jeg ba han bare om å ikke tilby meg, og sette seg litt unna så jeg ikke fikk tak i det lett. Etter et par uker var det ikke et problem lengre. Du må bare jobbe med hodet hva med å ikke sitte og stirre på at han spiser? Lag en kopp te heller, og tenk at du gjør det du har bestemt deg for. Anonymkode: aebbe...7b5 2
sicario Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Slenger meg på flere her. Hvorfor faster du? Er det en konkret årsak til dette? 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 46 minutter siden, sicario said: Slenger meg på flere her. Hvorfor faster du? Er det en konkret årsak til dette? Er vel for å gå ned i vekt vel? Er det rart? Anonymkode: 470b2...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 For min del funker periodisk faste bra sånn sett, for da har jeg allerede bestemt meg på forhånd og det er noe jeg tar stilling til om jeg vil ha eller ikke. Så kan du evt se om du vil velge for eksempel 1 dag i uken hvor du unner deg noe ekstra godt eller har et litt lengre eller forskjøvet spisevindu om det kan gjøre det enklere. Anonymkode: 06216...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå