Emma_junge Skrevet 10. desember 2021 #1 Del Skrevet 10. desember 2021 Allerede i første uke har viruset gått løs i samfunnet. Det er mange barn som er syk i barnehager og skoler. Mange voksne er syke også. Hva kommer til å skje frem over ? Nye regler for julefeiring er nesten like strenger som i 2020. Hva tenker dere om julefeiring og praktiske utfordring rundt nye regler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 10. desember 2021 #2 Del Skrevet 10. desember 2021 I vår familie er vi ikke flere enn at julefeiringen blir akkurat som vanlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 10. desember 2021 #3 Del Skrevet 10. desember 2021 Vi kommer til å feire som vanlig tror jeg. Vi blir vel 6 stykker totalt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 10. desember 2021 #4 Del Skrevet 10. desember 2021 Feirer som vanlig er bare 5-6 stykker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pianobar Skrevet 10. desember 2021 #5 Del Skrevet 10. desember 2021 Jeg ser en stor mulighet for at minst en av oss ligger nede for telling med en eller annen form for luftveisinnfeksjon. Det er enormt mye av dette i området inkludert bhg og skoler. Men vi satser på en fin feiring🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 10. desember 2021 #6 Del Skrevet 10. desember 2021 Den største utfordringen er hvis vi havner i karantene, slik at vi ikke får sendt avgårde alle julegavene. Evt at vi får omgangssyken i hus. Julaften ser jeg ingen utfordring ved, så lenge vi er friske 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 10. desember 2021 #7 Del Skrevet 10. desember 2021 Jeg kommer til å fly nordover og feire jul med min nærmeste familie (to søsken, vi blir tre til sammen) og IKKE holde en meter avstand. Jeg er vaksinert og ikke redd for å bli smitta. Nå er det på tide å akseptere at viruset er kommet for å bli. Vaksinerer man seg, er det særdeles liten sjanse for å bli alvorlig syk. De som velger å ikke vaksinere seg, gidder jeg ikke å ta hensyn til. Jeg har ingen eldre mennesker i min omgangskrets som jeg trenger å ta hensyn til heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 10. desember 2021 #8 Del Skrevet 10. desember 2021 Har alle så stort hus at de klarer å holde påbudet om "meter'n" til en hver tid- eller er dette noe som de fleste hopper over julaften så lenge folk er friske (og kanskje i tillegg akkurat har testa seg) og vaksinerte? Lurer sjøl ifh til hvordan gjøre det på julaften, da vi ellers ikke har særlig ofte kontakt med de vi ønsker å feire sammen med, så de inngår ikke i gruppen nærkontakt, kohort osv. Ser dem 3-4 ggr i året. Er i tillegg svært lite sosiale av oss, og jobber isolert. Har IKKE mulighet til å holde den meter'n i den knøtte stua vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 10. desember 2021 #9 Del Skrevet 10. desember 2021 Vi blir kun 4 stykker så den går nok som vanlig👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma_junge Skrevet 10. desember 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 10. desember 2021 Vet ikke, jeg selv har hostet og har hatt tett nese siden 2 uker. Nå i siste dager med litt feber. Har tatt 2 ganger selv prøver og begger viser negativ. Kommunens test stasjonen legger ned telefon hvergang man prøver å bestille PCR fordi de har altfor mange som ringer. Blir det noe jul for meg og famile ...... 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 10. desember 2021 #11 Del Skrevet 10. desember 2021 Feirer bare vi to for andre gang på rad. Heldigvis feiret vi med hver vår familie i 2019, så det går egentlig veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 10. desember 2021 #12 Del Skrevet 10. desember 2021 Jul for en. Det må være innafor 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 10. desember 2021 #13 Del Skrevet 10. desember 2021 Skogshuldra skrev (2 timer siden): Har alle så stort hus at de klarer å holde påbudet om "meter'n" til en hver tid- eller er dette noe som de fleste hopper over julaften så lenge folk er friske (og kanskje i tillegg akkurat har testa seg) og vaksinerte? Lurer sjøl ifh til hvordan gjøre det på julaften, da vi ellers ikke har særlig ofte kontakt med de vi ønsker å feire sammen med, så de inngår ikke i gruppen nærkontakt, kohort osv. Ser dem 3-4 ggr i året. Er i tillegg svært lite sosiale av oss, og jobber isolert. Har IKKE mulighet til å holde den meter'n i den knøtte stua vår... 1 meter var vel hvis dere var 20 personer? Vi er bare 7 samme kohort. Spørs mer på smitte fra skolen som kommer nesten hver dag nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 10. desember 2021 #14 Del Skrevet 10. desember 2021 Helt normalt. Har ikke spesielt stor familie, men har ikke tenkt til å ta noen spesielle hensyn. Sjansen for at jeg blir smittet i ferien er uansett utrolig mye lavere enn på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. desember 2021 #15 Del Skrevet 10. desember 2021 (endret) Example skrev (4 minutter siden): Helt normalt. Har ikke spesielt stor familie, men har ikke tenkt til å ta noen spesielle hensyn. Sjansen for at jeg blir smittet i ferien er uansett utrolig mye lavere enn på jobb. Hvis sjansen for å bli smittet på jobb er større vil det ikke da være en ide å nettopp ta hensyn i ferien - for de andres skyld? Endret 10. desember 2021 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 10. desember 2021 #16 Del Skrevet 10. desember 2021 Lawyam skrev (4 minutter siden): Hvis sjansen for å bli smittet på jobb er større vil det ikke da være en ide å nettopp ta hensyn i ferien - for de andres skyld? Det kan man si, men for en utflytter som meg er julen en av få anledninger til å møte familie og venner fra hjemstedet. Særlig nå de siste to årene. Det er ikke aktuelt å sitte hjemme i julen på grunn av korona. Helt uaktuelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 10. desember 2021 #17 Del Skrevet 10. desember 2021 Julen blir som vanlig, vi er 5 stykker og alle er fullvaksinert (2 stk med 3 doser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 10. desember 2021 #18 Del Skrevet 10. desember 2021 Vi har ikke noe familie så det er som regel alltid oss to på julaften så det er ikke noe nytt, vi storkoser oss alltid. 😄 Men før så pleide vi alltid å ha mye besøk og gå på besøk i romjulen og slikt, det dropper vi nok dette året og. Nå har vi og fått gjort en del før smitten økte sånn på for jeg regnet egentlig med at det kom til å bli slik dette året og...spesielt etter den store "gjenåpningen"... Forhåpentligvis kommer det snø. da kan vi treffes i akebakken for besøk rundt omkring frister ikke så mye nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 10. desember 2021 #19 Del Skrevet 10. desember 2021 Forhåpentligvis med mannens familie i England, da det er to år siden vi så dem sist. Men vi får se hvordan det blir utover uka. Hvis det ikke blir noe av blir det jul som vanlig her. Vi er fire stk til sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 10. desember 2021 #20 Del Skrevet 10. desember 2021 Vi kommer til å feire som normalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg