Gå til innhold

Vurderer å farge håret mitt sort, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å farge håret mitt sort, hva tror dere? Jeg har blå øyne og er forholdsvis lys i huden, min naturlige hårfarge er blond/litt mørkere blond.

Anonymkode: 0e5ae...17b

Gjest Chiroptera.
Skrevet

Nei. Du kommer til å måtte farge det hele tiden, og lite er så stygt som lysere ettervekst. Da ser du skalla ut. 

Skrevet

Vanskelig å si noe om uten å ha sett (bilde av) deg 

Anonymkode: 1fb62...b4b

Skrevet
Chiroptera. skrev (1 minutt siden):

Nei. Du kommer til å måtte farge det hele tiden, og lite er så stygt som lysere ettervekst. Da ser du skalla ut. 

Om du kan opprettholde hver 3. uke, go for it. Ellers enig med dette

Anonymkode: 217fe...f15

Skrevet

Jeg har gjort det for lenge siden. Problemet mitt ble at jeg etterpå følte at min naturlige hårfarge var så kjedelig. Det følte jeg igrunn i flere år.

Anonymkode: 2f879...aec

Skrevet

Det blir sjelden eller aldri vellykket å farge håret svart og beholde det sånn, for en som fra naturens side er lys. Etterveksten kommer i løpet av noen få uker, og det er kjempestygt med lys ettervekst i svart hår. Bare nevner det.

Skal du farge håret svart med blond hårtype fra naturens side, må du drive og farge etterveksten annen hver uke eller så. Det blir litt av et pes....

Anonymkode: a3794...87a

• Liker 3
Skrevet

Det må du gjøre som du vil. Naturlig blond er jo så fint så synes du skal ha det blondt jeg, men vil du ha det sort så velger du det. Det dumme er at du må farge det så ofte hvis du farger det sort.

Skrevet

Jeg er også mellomblond/mørk blond og farget håret mørkebrunt i mange år. Etterveksten kommer fortere enn du tror, og uten å ta den 2 ganger i måneden så jeg rett og slett trashy ut. Gå heller for en lysere farge. Ikke sort i hvert fall. Lysebrunt på pakken blir mye mørkere på håret. 

Anonymkode: 8caad...433

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Enig med alle andre. Gjorde det selv for mange år siden og det er grusomt med lys ettervekst som forøvrig kommer etter 2 uker. Vanskelig å bli kvitt den mørke fargen også 

Skrevet

Svart hårfarge ser fort veldig hardt ut og man virker blek, men noen kler det. 

Men enige med alle som skriver om etterveksten.

Anonymkode: 25406...1ad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Etterveksten kommer i løpet av noen få uker

Noen få uker?! Den kommer etter noen dager, spesielt i babyhårene. 

De aller aller færreste norske mennesker kler å farge håret ravnsvart. Med mindre du har veldig mørke øyenbryn og vipper fra naturens side, og er gyllen i huden. 

Alle andre enn det ser idiotiske ut med svart hår. Ser ut som Black metalere

Anonymkode: 2c980...44a

• Liker 2
Skrevet

Hva om du angrer og vil bli blond igjen? Det er en helvettes prosess om du ønsker å beholde lengden også. Spesielt med hjemmefarge da det sitter veldig godt i håret. Skal du få det like lyst igjen må du væte tålmodig og bleke det flere ganger skal håret ikke knekke av, selv om det vil gjøre det fordi det sliter sånn

Anonymkode: ebfaa...2b1

• Liker 2
Skrevet

Anbefales ikke! 

Anonymkode: ebceb...fbb

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke er mørk/solbrun i huden vil det ikke se pent ut. Og ikke minst…. UMULIG å få det vekk om du angrer…

Anonymkode: 1d4a7...d26

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du er unormalt brun med selvbruning eller av utenlandsk etnisitet er sjansen stor for at du blir grå og blek med sort hår. Jeg har hatt det flere ganger (også blå øyne og ikke brun i huden) og angrer hver gang når jeg ser meg selv i dagslys 

Anonymkode: 65cbf...be6

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Test med en washout color først 

Anonymkode: 65cbf...be6

Skrevet

Jeg gjorde det i mange år, og herlighet som jeg ble overøst med komplimenter da jeg gikk tilbake til min naturlige hårfarge!

Det sier egentlig alt 🤣

Anonymkode: 4ca2b...235

• Liker 3
Skrevet

Veldig få nordiske kvinner kler det og huden din kommer til å se gusten og blek ut samt at det fremhever blå ringer under øynene.  I tillegg blir man seende rar ut om man ikke farger vipper og bryn og man må dermed sminke seg daglig. Farg det heller brunt.  Men belag deg på å farge ettervekst uansett hver 2-3 uke.  Har farget det mørk i sånn 15-20 år og vet hva jeg prater om.  Jeg syns alltid jeg så best ut når jeg var knallbrun, men det er man jo bare noen få uker i året.  Nå er jeg heldigvis mellomblond og har bare pittelitt mørkere ettervekst enn håret mitt.  Det lever jeg fint med. 

Anonymkode: ee45d...e6a

• Liker 3
Skrevet

Farg det den fargen du vil. Det er da bare hår ☺️

Anonymkode: 26725...244

• Liker 1
Skrevet

Nei!!! Det er ingenting som er så stygt som når nordiske kvinner farger håret sort. Det kler ikke huden eller fargene dine. I verste fall kan du ta mørk brun, det vil se sort ut på deg, men du slipper det sorte skinnet som vil få deg til å se jævlig ut. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...