AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Er det noen som er i et fungerende forhold med en narsissist? Ikke at det ikke er problemfritt, men at dere begge er klar over det og gjør det beste ut av forholdet? Anonymkode: 6ec2f...d62
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Hva vil du definere som fungerende? Anonymkode: 726b2...4af 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Vel, nå er det omtrent bare 0,00001%-ish av narsissistene som faktisk forstår at de er narsissister da.. det er faktisk en stor del av utfordringen med de som faktisk er det, de er ikke selv-reflekterende, ikke det grann. Anonymkode: bd477...442 13
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Tenker dette må være den som evt skriver som avgjør, men at man vet man er i forhold med en narsissist og velger å være sammen med han/hun for de gode sider. At man ser de narsissistiske handlinger, vet hva de betyr, men velger å leve sammen. Anonymkode: 6ec2f...d62
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Mener du at du er sammen med noen som både oppfører seg narsisisstisk og sier høyt at h*n er narsisisstisk? Anonymkode: bd477...442
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Det fungerer vel så lenge man bruker all som tid på å passe på at narsissents behov møtes Anonymkode: 3adee...42e 14
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Nei det er ikke mulig Anonymkode: 03afb...750 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker dette må være den som evt skriver som avgjør, men at man vet man er i forhold med en narsissist og velger å være sammen med han/hun for de gode sider. At man ser de narsissistiske handlinger, vet hva de betyr, men velger å leve sammen. Anonymkode: 6ec2f...d62 Det vil jo også bety at man er tvunget til å leve med de dårlige sidene og den psykiske evn fysiske mishandlingen. Det kan ingen anbefale noen å leve i! Et forhold med en narsissist vil alltid være giftig og destruktivt for den som ikke er narsissisten desverre.. Det vil gå på helsa løs i lengden og man kan bli så emosjonelt skadet at man får problemer med å date noen igjen når man endelig kommer seg ut av forholdet. Anonymkode: 03afb...750 12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det fungerer vel så lenge man bruker all som tid på å passe på at narsissents behov møtes Anonymkode: 3adee...42e For en narsissist er aldri noe nok eller godt nok Anonymkode: 03afb...750 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det er ikke mulig Anonymkode: 03afb...750 Nei, det tenker jeg også. Det finnes jo noen veeeldig få som er litt selv-opplyste. Ta Sam Vakin f.eks, han har klart å tilstå dette for seg selv (men han e det fortsatt og må følge egenlagde regler for å oppføre seg, han er vel gift, men man kan vel si a han er eksepsjonell også (haha, noe han selvsagt selv også tror og mener, men hvor jeg mener det på en helt annen måte)) Anonymkode: bd477...442
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du at du er sammen med noen som både oppfører seg narsisisstisk og sier høyt at h*n er narsisisstisk? Anonymkode: bd477...442 Nei. Men kanskje noen andre er det. Anonymkode: 6ec2f...d62
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det tenker jeg også. Det finnes jo noen veeeldig få som er litt selv-opplyste. Ta Sam Vakin f.eks, han har klart å tilstå dette for seg selv (men han e det fortsatt og må følge egenlagde regler for å oppføre seg, han er vel gift, men man kan vel si a han er eksepsjonell også (haha, noe han selvsagt selv også tror og mener, men hvor jeg mener det på en helt annen måte)) Anonymkode: bd477...442 Han er unormalt intelligent og har funnet teknikker som fungerer Anonymkode: 726b2...4af 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Det finnes eksempler på at narsissister kan bli mye bedre, faktisk så bra at relasjoner kan fungere. Men dette krever mye, først må narsissisten være klar over sin svakhet (dette er jo mot alt de står for..), så må de oppsøke traumebehandling hos terapeuter som kan dette (ikke mange). En eventuell partner må være unormalt intelligent og tålmodig. Dette er aktuelt for svært, svært få. Anonymkode: 726b2...4af 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han er unormalt intelligent og har funnet teknikker som fungerer Anonymkode: 726b2...4af Men, jeg skjønner ikke. Ok, unormalt intelligent sier du. Men hvem sier at han er en narsissist? Oppfører han seg som en? Anonymkode: bd477...442
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men, jeg skjønner ikke. Ok, unormalt intelligent sier du. Men hvem sier at han er en narsissist? Oppfører han seg som en? Anonymkode: bd477...442 Han er en høytfungerende narsissist ja. Anonymkode: 726b2...4af 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han er unormalt intelligent og har funnet teknikker som fungerer Anonymkode: 726b2...4af Forøvrig, når jeg nevner Sam Vakin, så er ikke han bare en narsissist, han er en psykopat. En psykopat som har bestemt seg for å studere og snakke om temaene narsissime og psykopati, men han er en nål i høystakken, det er ekstremt sjeldent å finne mennesker som han som klarer å tilstå/forstå hvordan de er ennerledes. Og han holder hardt i tøylene for å ikke la sitt sadistiske jeg komme ut. Han har vel en IQ på 185 Men jeg lurer på hvordan du opplever personen du er sammen med, og hvordan h*n opplever seg selv? Anonymkode: bd477...442 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er en høytfungerende narsissist ja. Anonymkode: 726b2...4af Og hvordan behandler han deg? Anonymkode: bd477...442
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forøvrig, når jeg nevner Sam Vakin, så er ikke han bare en narsissist, han er en psykopat. En psykopat som har bestemt seg for å studere og snakke om temaene narsissime og psykopati, men han er en nål i høystakken, det er ekstremt sjeldent å finne mennesker som han som klarer å tilstå/forstå hvordan de er ennerledes. Og han holder hardt i tøylene for å ikke la sitt sadistiske jeg komme ut. Han har vel en IQ på 185 Men jeg lurer på hvordan du opplever personen du er sammen med, og hvordan h*n opplever seg selv? Anonymkode: bd477...442 Skillelinjen der er hårfin Jeg er single. Men gitt at man ser hverandre og situasjonen fra to forskjellige ståsteder så vil det alltid være to forskjellige oppfatninger, det ville det jo vært i en normal relasjon også. Anonymkode: 726b2...4af
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvordan behandler han deg? Anonymkode: bd477...442 Sam Vaknin? Som luft, da han ikke vet at jeg eksisterer.. Anonymkode: 726b2...4af 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sam Vaknin? Som luft, da han ikke vet at jeg eksisterer.. Anonymkode: 726b2...4af Haha, typen din Altså, jeg er med på å diskutere litt om dette med deg, men da spør jeg om opplysninger -kan ikke svare noe seriøst ut av bare lufta Anonymkode: bd477...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå