AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Hvordan fjerner jeg urinflekk som er tørket i sofaen? På mest effektiv måte? Anonymkode: 8a573...755
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Kan jeg fukte det til eventuelt med vann for å løsne det opp? Anonymkode: 8a573...755
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Tiss ned hele sofaen og la sofaen tørke, så blir fargen jevn. Anonymkode: 0acd4...97d 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tiss ned hele sofaen og la sofaen tørke, så blir fargen jevn. Anonymkode: 0acd4...97d Så morsom du er Anonymkode: 8a573...755 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så morsom du er Anonymkode: 8a573...755 Takk ❤️ Anonymkode: 0acd4...97d
Million Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvordan fjerner jeg urinflekk som er tørket i sofaen? På mest effektiv måte? Anonymkode: 8a573...755 Greia er at det hjelper ikke å dynke den med noe. Urinvæsken har trukket NED I STOFFET, er sugd opp av tekstilet. Det du må gjøre for å få det vekk, er rett og slett å få sugd det OPP OG UT av stoffet igjen. Og det gjøres med en møbelrensemaskin, som tilfører væske (vann og rensemiddel), bløter opp flekken med det og så suger det opp og ut av sofaen igjen. Jeg anbefaler deg å sjekke med nærmeste renseri eller større møbelvarehus, og høre om de leier ut møbelrensemaskiner. Der selger de også rensemiddel som skal brukes til. Jeg vet dessverre ikke hva det vil koste, men jeg fikk en ansatt fra et møbelrensefirma på hjemmebesøk en gang, og han tok bare 500 kr for jobben (det var en tekstil-lenestol som skulle renses i setet). Dette var et firma i Akershus utenfor Oslo. Bor du langt unna? 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Million skrev (2 minutter siden): Greia er at det hjelper ikke å dynke den med noe. Urinvæsken har trukket NED I STOFFET, er sugd opp av tekstilet. Det du må gjøre for å få det vekk, er rett og slett å få sugd det OPP OG UT av stoffet igjen. Og det gjøres med en møbelrensemaskin, som tilfører væske (vann og rensemiddel), bløter opp flekken med det og så suger det opp og ut av sofaen igjen. Jeg anbefaler deg å sjekke med nærmeste renseri eller større møbelvarehus, og høre om de leier ut møbelrensemaskiner. Der selger de også rensemiddel som skal brukes til. Jeg vet dessverre ikke hva det vil koste, men jeg fikk en ansatt fra et møbelrensefirma på hjemmebesøk en gang, og han tok bare 500 kr for jobben (det var en tekstil-lenestol som skulle renses i setet). Dette var et firma i Akershus utenfor Oslo. Bor du langt unna? Takk for utfyllende svar. Jeg bor ganske langt unna ja. Det viktigste for meg er å bare få vekk flekken egentlig. Har googlet litt og så at potetmel skulle være bra. Anonymkode: 8a573...755
Million Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for utfyllende svar. Jeg bor ganske langt unna ja. Det viktigste for meg er å bare få vekk flekken egentlig. Har googlet litt og så at potetmel skulle være bra. Anonymkode: 8a573...755 Det hjelper ikke å dytte mere greier ned i sofaen, uten å få det opp igjen. Jeg har lest om potetmel-rådet selv. Da må det brukes når flekken er våt, og så skal potetmelet dyttes godt nedi så det tørre potetmelet suger til seg all den våte urinen. Når det så er tørt, skal det støvsuges opp. Tanken er at urinen da følger med potetmelstøvet opp av tekstilene igjen. Om det funker som det er tenkt vet jeg ikke. Men det hjelper jo ikke deg nå, for du skrev jo at urinen var tørket. Sjekk med et lokalt møbelrensefirma da vel? Det finnes mange steder i landet. Skal du ha urinen bort, må den som sagt suges opp og ut med en maskin. Endret 10. desember 2021 av Million stavefeil rettet 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Da har jeg fukta til sofaen med masse vann og lagt potetmel på. Venter til det tørker så støvsuger jeg det. Verdt et forsøk 🤗🤗 Anonymkode: 8a573...755
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 Håper ikke sofaen blir ødelagt av dette😱 Anonymkode: 8a573...755
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Håper ikke sofaen blir ødelagt av dette😱 Anonymkode: 8a573...755 Sofaen er jo øedelagt allerede om noen har tisset i den og du har latt det tørke.Det hjelper jo ikke om flekken blir bortem urin vil fortsatt være i sofaen. Hadde kastet den og kjøpt ny Anonymkode: 31348...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå