AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Etter å ha gått ut av et langvarig forhold, et forhold jeg har mentalt har vært ferdig med i nesten 2 år, har jeg nå begynt å se meg rundt etter en ny mann. Jeg meldte meg inn på Tinder, for første gang, og fikk match med noen hyggelige menn. Så ble jeg invitert på date med en fyr, og vi hadde date i går. Vi hadde fine samtaler på Tinder, og det virker som vi begge er ute etter det samme (seriøst og langvarig forhold). Uansett. Daten i går var vellykket, den varte i 6 timer, der vi spiste på fin restaurant, og deretter på bar hvor vi tok litt og drikke. Hadde det ikke vært for at han måtte rekke siste toget hjem, hadde nok daten vart ennå lenger. Vi snakket om alt mulighet rart, alt mellom himmel og jord. Det var veldig hyggelig og gøy. Man kan vel si det slik at jeg har blitt ganske betatt. Og det var ganske tydelig han likte meg godt. For det endte med at vi kysset, kyss som fikk det til å krible i tærne. Eller, vi klinte er vel kanskje mer riktig å si. Før han skulle ta toget videre. Han tok meg litt med storm, for ikke er jeg vant til å bli kysset sånn, på den måten. Og det var ikke vanskelig å kjenne at han likte meg, hvis jeg kan si det på den måten. Og sett i etterkant merker jeg at dette ønsker jeg skal fungere, for jeg klarer ikke å slutte å tenke på han. Og han klarer ikke å slutte å tenke på meg heller (utfra det han skriver), så vi skal ha ny date allerede i morgen. Men så er saken: er aldersforskjellen veldig stor? Jeg har bare ikke vært i en slik problemstilling tidligere, og egentlig vet jeg ikke om jeg klarer å bry meg heller, eller om jeg burde det. Vi har samme yrke, så vi har mye snakke om (hvilket føles givende), han er intelligent, engasjert, generøs og virker som en veldig fin fyr. Høyt utdannet, innenfor samme retning som meg, så vi har mye å snakke om. Og så synes jeg han er utrolig kjekk. Godt trent er han også, veldig sjarmerende. Vi har mange sammenfallende interesser, deriblant noen litt rare og spesielle interesser som gjør det ekstra gøy. Han sa han ble veldig fascinert, for han kjente ingen som meg, og han fascinerte meg også. Så er jo også spørsmålet: hva med dette med barn? Det har vi allerede snakket om, jeg sa det ganske tydelig allerede da vi snakket sammen på Tinder: jeg ønsker meg barn. Han har voksne barn, men vil gjerne ha flere. Skal jeg egentlig tenke på alder her? Jeg bare er redd jeg går i en felle, samtidig så har jeg vanskelig med å se hva den skulle være akkurat nå. Anonymkode: 33efe...2fb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Veldig trist for barna at far dør når de er ti år og er for gammel til å ta de med på fotballkamp og bli med de på fisketur. Kjedelig for deg også vel å ha en mann som kan dø av hjerteinfarkt om ti år og som du må skifte bleier på om tyve? Som en kortvarig fling kjør på men syns det er dårlig ide å gå i forhold med han og jeg tror ikke han snakker sant og har tenkt gjennom det når han sier at han kunne tenke seg flere barn. Jeg tror det bare er noe han sier for å holde på en yngre dame så lenge han får lurt henne Anonymkode: ae691...29c 15
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Jeg ser ikke aldersforskellen som et problem. Dere er voksne begge to. Som anekdote kan jeg legge til at en venninne av meg giftet seg som 29-30 åring (husker ikke helt) med en 20 år eldre mann. De fikk barn, og det går fint. Men du trenger for øvrig ikke ta endelige avgjørelser etter første date. 😀 Anonymkode: 27621...b3c 12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig trist for barna at far dør når de er ti år og er for gammel til å ta de med på fotballkamp og bli med de på fisketur. Kjedelig for deg også vel å ha en mann som kan dø av hjerteinfarkt om ti år og som du må skifte bleier på om tyve? Som en kortvarig fling kjør på men syns det er dårlig ide å gå i forhold med han og jeg tror ikke han snakker sant og har tenkt gjennom det når han sier at han kunne tenke seg flere barn. Jeg tror det bare er noe han sier for å holde på en yngre dame så lenge han får lurt henne Anonymkode: ae691...29c Du har et merkelig syn på 70-åringer. Anonymkode: 462b1...ef2 33
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Det går fort nedover i den alderen han er i, det er ikke mange år til han er pensjonist, så havner han muligens på sykehjem etter noen år, mens du fortsatt er ung og sprek.
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Null problem! Har mange mannlige venner som har fått barn, både første og andre kull, etter fylte femti. Nå har de god tid og mye mer tålmodighet.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Ikke smart på sikt, kan være gøy for kort tid. Ikke gå i damefella så du er "snill" og sitter der med en gammel mann når du er 65. Anonymkode: d9273...cce 7
SoWhat? Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Aldersforskjellen er ikke noe problem 🙂 dere er jo voksne begge to for flere år siden. Jeg bare fikk litt dårlig følelse her. Vet ikke om det at snakk om barn og seriøst langvarig forhold tikker litt rart. Og klining i en alder av 50 på vei til toget. Men glem det 🤣 Aldersforskjellen er ihvertfall null problem. 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 …oi… han kunne vært faren din. Og tilhører generasjonen over, både fysisk og mentalt. Når du blir femti, hans nåværende alder, er han nært alderspensjonist. Hendelser og nyheter han husker fra ungdomstiden sin er fra før du ble født. Selv om han kanskje holder seg kjempegodt er avstanden mellom dere veldig stor. Anonymkode: f2f8c...368 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Dra på noen flere dater og se hvordan ting går først. Dersom dere blir kjærester bør du avvente barn i 1-2 år ihvertfall. Så da blir han far når han er 52-54 år. Jeg personlig synes dette er gammelt, men om det er riktig for dere så kjør på! Folk flest dør ikke i 70-åra, men i 80-åra, så jeg tenker ikke på at barnet vil ha en død pappa veldig raskt i barndommen. Det kan like godt være du som dør først. Du nevner at han i tillegg trener en del. Dette er svært viktig dersom han skal bli far på nytt. Anonymkode: 5a27c...ca3 5
Million Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Mine svigerforeldre hadde lignende aldersforskjell. Han var 17 år eldre enn svigermor. Han var 42 og hun 25 da de fikk sitt første barn. Deres ekteskap holdt livet ut. Alder er ingen hindring, og jeg ser ikke noe galt i det når kvinnen (som er den yngste, som regel) er såpass voksen som du. Du er voksen nok til å ta egne og veloverveide beslutninger. Lykke til Endret 10. desember 2021 av Million 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke smart på sikt, kan være gøy for kort tid. Ikke gå i damefella så du er "snill" og sitter der med en gammel mann når du er 65. Anonymkode: d9273...cce Ja det tenker jeg også.. Ts når du er pensjonist vil du sannsynligvis reise og ta igjen mye tapt fritid og aktivitet. Dra på kjæreste turer, venninne turer osv, men da har du en mann som er 80 og helt avhengig av din hjelp i hjemmet og som ikke kan være med deg på noen aktiviteter og reiser omtrent... Anonymkode: ae691...29c 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Fin aldersforskjell. Vi menn knuller helst mye yngre. Anonymkode: 1d62b...f24
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 Du er fersk på tinder. En godt trent og attraktiv mann, intelligent og engasjert, sosialt oppegående, godt utdannet. Rare og sammenfallende interesser. Han ønsker seg barn selv om han egentlig er ferdig med det. Og snakker om det allerede i datingfasen. Sett mot andelen voksne kvinner på tinder. Der 90% av kvinnene ønsker seg et seriøst forhold. Mot 10% av mennene. Enten er det solide skjelett i skapet. Ellers har han perfeksjonert dette spillet. Anonymkode: cbdf1...b0f 16
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Veldig trist for barna at far dør når de er ti år og er for gammel til å ta de med på fotballkamp og bli med de på fisketur. Kjedelig for deg også vel å ha en mann som kan dø av hjerteinfarkt om ti år og som du må skifte bleier på om tyve? Som en kortvarig fling kjør på men syns det er dårlig ide å gå i forhold med han og jeg tror ikke han snakker sant og har tenkt gjennom det når han sier at han kunne tenke seg flere barn. Jeg tror det bare er noe han sier for å holde på en yngre dame så lenge han får lurt henne Anonymkode: ae691...29c Ts her. Nå er jeg ikke uenig i at det kan være trist for barna å ha en for gammel far, men om 10 år er han 60 år, ikke 70 år. 60 år er fremdeles ganske sprekt. Min far som er 65 år er fremdeles sprek og ung til sinns. Mulig jeg er for preget av det. 😉 Det sagt; hvorfor skulle han ikke snakke sant? Mulig jeg er naiv, men han hadde neppe giddet å bruke så mye tid på meg for å lure meg. Ser ikke helt hva han har å vinne på det egentlig (jeg er ikke en som har sex med en gang, så da kaster han i så fall bort mye tid). AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg ser ikke aldersforskellen som et problem. Dere er voksne begge to. Som anekdote kan jeg legge til at en venninne av meg giftet seg som 29-30 åring (husker ikke helt) med en 20 år eldre mann. De fikk barn, og det går fint. Men du trenger for øvrig ikke ta endelige avgjørelser etter første date. 😀 Anonymkode: 27621...b3c Hyggelig å høre sånne erfaringer også. Neida, man skal ikke ta noen endelige avgjørelser ennå, og det er ny date i morgen. 😊 Athena79 skrev (31 minutter siden): Det går fort nedover i den alderen han er i, det er ikke mange år til han er pensjonist, så havner han muligens på sykehjem etter noen år, mens du fortsatt er ung og sprek. Han har nok ihvertfall 17-20 år igjen i arbeidslivet, så at det ikke er mange år til han er pensjonist synes jeg vel kanskje er å ta hardt i. 😉 Dævendøtte skrev (31 minutter siden): Null problem! Har mange mannlige venner som har fått barn, både første og andre kull, etter fylte femti. Nå har de god tid og mye mer tålmodighet. Godt å høre! 😊 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ikke smart på sikt, kan være gøy for kort tid. Ikke gå i damefella så du er "snill" og sitter der med en gammel mann når du er 65. Anonymkode: d9273...cce Nåja. Vi får nå se da, det er fremdeles 30 år til jeg er 65 år, så jeg tenker at skulle man få så mye tid sammen så er jeg ikke nødvendigvis misfornøyd med det. SoWhat? skrev (27 minutter siden): Aldersforskjellen er ikke noe problem 🙂 dere er jo voksne begge to for flere år siden. Jeg bare fikk litt dårlig følelse her. Vet ikke om det at snakk om barn og seriøst langvarig forhold tikker litt rart. Og klining i en alder av 50 på vei til toget. Men glem det 🤣 Aldersforskjellen er ihvertfall null problem. Jaha? Ser ikke helt hva som er galt med dette. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): …oi… han kunne vært faren din. Og tilhører generasjonen over, både fysisk og mentalt. Når du blir femti, hans nåværende alder, er han nært alderspensjonist. Hendelser og nyheter han husker fra ungdomstiden sin er fra før du ble født. Selv om han kanskje holder seg kjempegodt er avstanden mellom dere veldig stor. Anonymkode: f2f8c...368 Faren min? Med 16 års aldersforskjell? I så fall en meget ung far. Men jo, klart, jeg føler jo på det siden hans eldste barn er 10 år yngre enn meg. Det innrømmer jeg er rart. Jada, det er klart, vi har forskjellige referansepunkter på enkelte ting. Sånn er det jo for eksen min og meg også, og vi har bare 5 års aldersforskjell. Det sagt, jeg ser ikke helt problemet at vi har noen forskjellige referansepunkter, men interessant nok er jo historie nettopp noe vi er veldig interesserte i begge to, så vi ble sittende å snakke om nettopp historiske hendelser og begivenheter. Han fordi han har en interesse for det, og jeg fordi jeg har studert historie. Hadde nok vært verre om jeg ikke kunne noe om de historiske referansene han refererte til. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dra på noen flere dater og se hvordan ting går først. Dersom dere blir kjærester bør du avvente barn i 1-2 år ihvertfall. Så da blir han far når han er 52-54 år. Jeg personlig synes dette er gammelt, men om det er riktig for dere så kjør på! Folk flest dør ikke i 70-åra, men i 80-åra, så jeg tenker ikke på at barnet vil ha en død pappa veldig raskt i barndommen. Det kan like godt være du som dør først. Du nevner at han i tillegg trener en del. Dette er svært viktig dersom han skal bli far på nytt. Anonymkode: 5a27c...ca3 Selvfølgelig, det er klart. Jeg har ikke tenkt til å gå inn i et forhold ennå. Ja, han er meget godt trent. Million skrev (22 minutter siden): Mine svigerforeldre hadde lignende aldersforskjell. Han var 17 år eldre enn svigermor. Han var 42 og hun 25 da de fikk sitt første barn. Deres ekteskap holdt livet ut. Alder er ingen hindring, og jeg ser ikke noe galt i det når kvinnen (som er den yngste, som regel) er såpass voksen som du. Du er voksen nok til å ta egne og veloverveide beslutninger. Lykke til Hyggelig å høre. Og fint med gode erfaringer også. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er fersk på tinder. En godt trent og attraktiv mann, intelligent og engasjert, sosialt oppegående, godt utdannet. Rare og sammenfallende interesser. Han ønsker seg barn selv om han egentlig er ferdig med det. Og snakker om det allerede i datingfasen. Sett mot andelen voksne kvinner på tinder. Der 90% av kvinnene ønsker seg et seriøst forhold. Mot 10% av mennene. Enten er det solide skjelett i skapet. Ellers har han perfeksjonert dette spillet. Anonymkode: cbdf1...b0f Det gjenstår å se. Jeg er fersk på Tinder, men har drevet med nettdating før. Det var for øvrig jeg som tok opp dette med barn, ikke han. Kan være han har skjelett i skapet, eller han driver med spill. Så langt har i hvert fall det han har sagt stemt, og vi har tilfeldigvis felles bekjente (en kollega av meg kjenner han, oppdaget jeg i går), og utfra det som fortelles er han oppriktig. Vi jobber innen samme yrke, og det vil være litt risky for ham å skulle investere mye tid i meg, for så å lure meg. Det virker veldig rart, med tanke på hans posisjon, yrke og at rykter har det med å spre seg raskt. Anonymkode: 33efe...2fb 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Har du daddy issues? Ekkelt at ung damer liker såpass gamle menn 😂 Anonymkode: 18b35...79e 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 Æsj. Så nasty med rynkete baller og alt. Du fortjener bedre i en så fin alder som du har. At du gidder. Anonymkode: bce44...7f8 5
SoWhat? Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Nå er jeg ikke uenig i at det kan være trist for barna å ha en for gammel far, men om 10 år er han 60 år, ikke 70 år. 60 år er fremdeles ganske sprekt. Min far som er 65 år er fremdeles sprek og ung til sinns. Mulig jeg er for preget av det. 😉 Det sagt; hvorfor skulle han ikke snakke sant? Mulig jeg er naiv, men han hadde neppe giddet å bruke så mye tid på meg for å lure meg. Ser ikke helt hva han har å vinne på det egentlig (jeg er ikke en som har sex med en gang, så da kaster han i så fall bort mye tid). Hyggelig å høre sånne erfaringer også. Neida, man skal ikke ta noen endelige avgjørelser ennå, og det er ny date i morgen. 😊 Han har nok ihvertfall 17-20 år igjen i arbeidslivet, så at det ikke er mange år til han er pensjonist synes jeg vel kanskje er å ta hardt i. 😉 Godt å høre! 😊 Nåja. Vi får nå se da, det er fremdeles 30 år til jeg er 65 år, så jeg tenker at skulle man få så mye tid sammen så er jeg ikke nødvendigvis misfornøyd med det. Jaha? Ser ikke helt hva som er galt med dette. Faren min? Med 16 års aldersforskjell? I så fall en meget ung far. Men jo, klart, jeg føler jo på det siden hans eldste barn er 10 år yngre enn meg. Det innrømmer jeg er rart. Jada, det er klart, vi har forskjellige referansepunkter på enkelte ting. Sånn er det jo for eksen min og meg også, og vi har bare 5 års aldersforskjell. Det sagt, jeg ser ikke helt problemet at vi har noen forskjellige referansepunkter, men interessant nok er jo historie nettopp noe vi er veldig interesserte i begge to, så vi ble sittende å snakke om nettopp historiske hendelser og begivenheter. Han fordi han har en interesse for det, og jeg fordi jeg har studert historie. Hadde nok vært verre om jeg ikke kunne noe om de historiske referansene han refererte til. Selvfølgelig, det er klart. Jeg har ikke tenkt til å gå inn i et forhold ennå. Ja, han er meget godt trent. Hyggelig å høre. Og fint med gode erfaringer også. Det gjenstår å se. Jeg er fersk på Tinder, men har drevet med nettdating før. Det var for øvrig jeg som tok opp dette med barn, ikke han. Kan være han har skjelett i skapet, eller han driver med spill. Så langt har i hvert fall det han har sagt stemt, og vi har tilfeldigvis felles bekjente (en kollega av meg kjenner han, oppdaget jeg i går), og utfra det som fortelles er han oppriktig. Vi jobber innen samme yrke, og det vil være litt risky for ham å skulle investere mye tid i meg, for så å lure meg. Det virker veldig rart, med tanke på hans posisjon, yrke og at rykter har det med å spre seg raskt. Anonymkode: 33efe...2fb Hvorfor han så lett sier at han vil ha flere barn.. syns det tikker litt.. Ang klining, så syns jeg liksom en på 50 bør være mer stilig. Det er bare meg sikkert 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Hvorfor han så lett sier at han vil ha flere barn.. syns det tikker litt.. Ang klining, så syns jeg liksom en på 50 bør være mer stilig. Det er bare meg sikkert Ts her. Hmm, okay. Det kom ut av en lengre samtale da, det var ikke akkurat slik at det var det første han/vi snakket om jeg. Men jeg nevnte at det var viktig for meg, og han sa at han var åpen for det med den rette. Nåja. Jeg synes det er litt for lite klining i livet mitt, så det var ikke et problem for meg, åpenbart. Anonymkode: 33efe...2fb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå