AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Hvordan kler dere babyen når han skal legges ut i vogna? Og hva har dere oppi vogna? Tenker da på de temperaturene vi har fra midt norge og sørover. Anonymkode: 290db...958
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Saueskinn nederst i vogna, myk merinoull body og strømpebukse, ulldress, halslue, votter, ekstra ullsokker, Voksi Active vognpose og vogntrekk over (bugaboo) - dette pleier å gjøre susen her, men sjekker ofte i nakken, og særlig om det blir kaldere enn -5. Viktig å passe på vindretninger osv. om du setter fra deg vogna ute også 👍🏻 Finn et lunt og godt sted og pass på at det ikke blåser rett inn under kalesjen. Smører også med kuldekrem uten vann i ansiktet om det er veldig kaldt Anonymkode: 5209f...f29
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Saueskinn nederst i vogna, myk merinoull body og strømpebukse, ulldress, halslue, votter, ekstra ullsokker, Voksi Active vognpose og vogntrekk over (bugaboo) - dette pleier å gjøre susen her, men sjekker ofte i nakken, og særlig om det blir kaldere enn -5. Viktig å passe på vindretninger osv. om du setter fra deg vogna ute også 👍🏻 Finn et lunt og godt sted og pass på at det ikke blåser rett inn under kalesjen. Smører også med kuldekrem uten vann i ansiktet om det er veldig kaldt Anonymkode: 5209f...f29 Hvilken kuldekrem er det?😊 Anonymkode: d9110...ac5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Saueskinn nederst i vogna, myk merinoull body og strømpebukse, ulldress, halslue, votter, ekstra ullsokker, Voksi Active vognpose og vogntrekk over (bugaboo) - dette pleier å gjøre susen her, men sjekker ofte i nakken, og særlig om det blir kaldere enn -5. Viktig å passe på vindretninger osv. om du setter fra deg vogna ute også 👍🏻 Finn et lunt og godt sted og pass på at det ikke blåser rett inn under kalesjen. Smører også med kuldekrem uten vann i ansiktet om det er veldig kaldt Anonymkode: 5209f...f29 Samme som her, men har voksi urban vognpose og et ullteppe over. Har ikke brukt kuldekrem, men smører ofte med fuktighetskrem når det er lenge Til neste tur ut i kulda Anonymkode: 4c58a...eb8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvilken kuldekrem er det?😊 Anonymkode: d9110...ac5 Vi bruker Ceridal og er veldig fornøyde med den! Hele familien har brukt den siden jeg var liten 😊 Anonymkode: 5209f...f29 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Bomullsklær innerst og strikka sokker, strikka votter, ulldress og ullue. Oppi en god vinterpose, jeg har en Voksi city. På enkelte skikkelig kalde dager (når det er -10) har jeg hatt ull innerst. Har akkurat byttet fra bakvognen, da jeg brukte bagen hadde jeg det trekket over (Bugaboo Fox2). Nå som baby ligger i sittedelen kan det hende jeg må bruke et ullteppe inni vogna siden det ikke er like lunt lenger. Anonymkode: f61a4...57b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Jeg hadde et saueskinn liggende i bunnen av vogna. Det er varmt og godt og luner veldig i kulde. Oppå der lå han i Voksipose med ullvattering inni. Påkledning var også ull innerst, og så bobledress og lue og votter. På toppen la jeg et ullpledd eller spente trekket til vognen over for å holde fuktighet ute. Barnet var alltid varm og god når jeg tok han inn igjen etter å ha sovet, unntatt litt kalde kinn i blant (men ingen FOR kalde kinn, dvs det ble ingen frostskader eller noe) Anonymkode: fdce4...8a2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Wow svetter ikke disse babyene ihjel? Anonymkode: c3381...533 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow svetter ikke disse babyene ihjel? Anonymkode: c3381...533 Hva kler du babyen med når det er mellom 5 og 10 minusgrader ute? Jeg har hittil ikke opplevd at baby er svett etter å ha lagt i vogna ute i vinter(var verre tidlig høst). Da eldste var baby hadde jeg sjeldent noe mer enn lue, tynn ullbody og strømpebukse i en vinterpose, men han var varmere av seg, vognposen vi brukte da var mindre åpen og den vinteren var det sjeldent kaldere enn -5 Anonymkode: 4c58a...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow svetter ikke disse babyene ihjel? Anonymkode: c3381...533 Ull er veldig bra til varmeregulering begge veier, men det er jo så klart viktig å sjekke baby i nakken med jevne mellomrom. Min lille har det helt toppers med denne påkledningen, noen vil kanskje trenge mindre, mens andre vil trenge mer 😉 Viktig å prøve seg frem og bli kjent med egen baby og hvordan hen bør kles på Anonymkode: 5209f...f29 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva kler du babyen med når det er mellom 5 og 10 minusgrader ute? Jeg har hittil ikke opplevd at baby er svett etter å ha lagt i vogna ute i vinter(var verre tidlig høst). Da eldste var baby hadde jeg sjeldent noe mer enn lue, tynn ullbody og strømpebukse i en vinterpose, men han var varmere av seg, vognposen vi brukte da var mindre åpen og den vinteren var det sjeldent kaldere enn -5 Anonymkode: 4c58a...eb8 Babyer svetter ikke Anonymkode: d9110...ac5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Babyer svetter ikke Anonymkode: d9110...ac5 Hvor i all verden har du dette fra? Det er klart babyer kan svette Anonymkode: 5209f...f29 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Kommer selvsagt an på hva slags vognpose du har, hvor kaldt det er, og hvor lenge du har tenkt til å være ute i kulda. Jeg hadde saueskinn nederst, vinterpose, og trekk over bagdelen av vogna, og da holdt det some regel fint med ullbody/strømpebukse, ull-lue, og kanskje en tynn jakke og votter om hun var i en sånn fase at hun ville ha armene opp av posen. Tykk bobledress i tillegg til vinterposen ville vært fullstending overkill her - på de kaldeste dagene hadde jeg en strikkadress på i tillegg. Men tror min baby var varm av seg i forhold til andre - husker jeg alltid syns andre kledde på ungene så sinnsykt mye når det var typ rundt null grader ute. Anonymkode: f3f9d...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 Legger vognskinn inni voksiurban. Har kun på ullundertøy og tynn ullue og votter. Kjenner i nakken at han ikke blir klam. Holder varmen fint. Anonymkode: 023cb...8b9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 Ullbody og -bukse, strikkejakke i ull og lue med hals i vognposen. Votter hvis det er minusgrader. Har inntrykk av at min ikke holder seg like varm hvis det blir for mye tøy, feks vanlig joggebukse over strømpebukse. Nesten som om det tar lengre tid å få posen varm. Ull hele veien går bedre. Anonymkode: b6b57...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå