Gå til innhold

Hva fortalte du folk etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA for tre uker siden. Var 8 uker på vei. Vi hadde kun delt nyheten med et vennepar. Men nå viser det seg at de har delt nyheten videre (vi sa det fortrolig til de, og understreket også det). Så i går møtte jeg en bekjent på butikken som gratulerte. Synes det var helt forforerdelig. Trodde jeg hadde kommet over den store sorgen, men så falt jeg helt i kjelleren igjen da jeg kom hjem. 

Synes det var en enorm belastning å måtte fortelle at jeg hadde hatt SA. Jeg kunne jo ikke akkurat lyge heller. 

Nå er jeg redd for å møte på enda flere som vet om ryktene og som ikke vet vi har hatt SA. 

Dere andre som har hatt SA, hva har dere sagt til bekjente, venner osv? Nå tenker jeg på hvis dere har møtt noen tilfeldig som ikke var klar over SA.

Anonymkode: 99ce1...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var dårlig gjort av venneparet og dele nyheten deres videre altså nemlig.gif.a750fdb33adbbf5da41483f34cf89534.gif Skjønner godt det er tungt når det kommer tilbake til deg som et gratulerer.

Man blir jo tatt veldig på sengen av slike kommentarer/spørsmål, så jeg har ikke noe godt svar på hvordan man skal reagere. Jeg ble veldig forfjamset selv. I mitt tilfelle hadde jeg en abort i uke 14 og da jeg bikket 12 uker så fortalte vi jo veldig mange om graviditeten. Bl.a barna våre, og de fikk lov til å fortelle nyheten til sine venner igjen. Og det igjen hadde jo gått videre til deres foreldre. Så da jeg møtte flere på skoletilstelning en uke etter aborten så fikk jeg jo en del kommentarer og gratulasjoner. Jeg burde kanskje vært forberedt, men det kom likevel som et hardt slag. Kan ikke huske at jeg gjorde noe annet enn å mumle noe og si "det ble dessverre ikke noe av den graviditeten". Trengte ikke si så mye mer, for folk som hører det blir jo også veldig overrasket og de spør absolutt ikke noe mer da. Sikkert ikke gøy for dem heller å ha spurt når det blir svaret de får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...