Gå til innhold

Må man være vaksinert får å ta fly innenlands i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer det til å bli et krav til neste år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Hypotetisk sett kan man innføre koronapass for å få adgang til forskjellige ting i samfunnet, og la oss da tenke oss at dette også ble innført på alle landets flyplasser. Man vil uansett kunne slippe inn ved å vise til negativ test, den er like gyldig som vaksine eller gjennomgått sykdom i forhold til grønt koronapass. 

Men det kommer ikke til å bli innført på innenlands trafikk som kan regnes som kollektivtransport omtrent. 

• Liker 1
Skrevet

Blir jeg stoppet og må lage nye billetter i januar om jeg bestiller nå? Må jeg være vaksinert. Jeg forstår ikke. Jeg er redd for å bli kjeftet på.

Skrevet
On 12/10/2021 at 5:13 PM, Ab_naturals said:

Nei. 

Hypotetisk sett kan man innføre koronapass for å få adgang til forskjellige ting i samfunnet, og la oss da tenke oss at dette også ble innført på alle landets flyplasser. Man vil uansett kunne slippe inn ved å vise til negativ test, den er like gyldig som vaksine eller gjennomgått sykdom i forhold til grønt koronapass. 

Men det kommer ikke til å bli innført på innenlands trafikk som kan regnes som kollektivtransport omtrent. 

Ikke i følge fhi. Koronapass skal endres til å bare gjelde folk som er vaksinerte og har gjennomgått sykdom.

Skrevet
Ab_naturals skrev (På 10.12.2021 den 17.13):

Nei. 

I enkelte land er koronapass kun gyldig for fullvaksinerte eller hvis du har vært syk i løpet av en viss tid. Dette gjelder også for innenlandsreiser. 

Skrevet
anonMrX skrev (2 timer siden):

Blir jeg stoppet og må lage nye billetter i januar om jeg bestiller nå? Må jeg være vaksinert. Jeg forstår ikke. Jeg er redd for å bli kjeftet på.

Du trenger ikke koronapass for å fly i Norge.

Skrevet
LeneXCII skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke koronapass for å fly i Norge.

Ikke foreløpig nei. Det kan komme, så kan du ta vaksinen er det absolutt en mindre bekymring for nye regler.

• Opprett ny...