Gå til innhold

Kjære svigerdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Svigermor
Skrevet

Kjære Svigerdatter.

Jeg har vært så heldig å få verdens vakrese, kjekkeste, snilleste og beste sønn i verden. I mange år var jeg midtpunktet i hele hans univers, og han i mitt.

Nå er det du som er midtpunktet i livet hans, og det kjæreste han har. Jeg må nok innse at jeg har kommet ganske langt ned på lista, og det er både rart og litt vanskelig å innse. (enkelte dager vil jeg slett ikke innse det heller, men bær over med meg, snille du)

Men jeg har vært heldig, jeg har fått en ny datter, nemlig deg. Jeg vet du har en mor fra før, og det gjør at jeg ikke alltid tør å gjøre eller si ting alltid. Jeg må innse at min nye datter har en annen mor hun spør fremfor meg, og hører på fremfor meg. (det er sårt for meg at du ikke spør meg så mye, jeg vet jeg hørest litt sjalu ut, for jeg er faktisk det...)

Jeg skjønner godt at du helst vil til din familie på besøk, for der kan du være deg selv, du kan gå rett inn i kjøleskapet om du er sulten. Du kan slenge deg ned på sofaen og ta deg en lur. Gjør det hos meg også, vær så snill. La mitt hjem være ditt!

Det er vanskelig å være meg, for jeg er litt usikker på hvor jeg har deg, og jeg er nok ikke flink nok til å tolke dine signal, men jeg prøver så godt jeg kan. (selv om du ikke alltid tror det, for jeg gjør aldri eller sier aldri noe for å være slem)

Jeg skulle ønske du kunne si ting rett ut til meg, og at jeg kan det samme tilbake, men vi er vel redd for å såre hverandre, og for å tråkke hverandre på tærne.

Om du kan si ting til meg, på samme måte som du kan si det til venninnen din, så er vi kanskje litt på vei. Er du trøtt og lei, så si det rett ut, jeg lover jeg skal prøve å ikke tro noe annet enn det du sier. Er du sint på meg, så lover jeg at jeg skal prøve å rette opp feil jeg har gjort, og lære til en annen gang.

Du og jeg vil alltid være knyttet sammen via din mann/min sønn, vi er jo så glad den samme mannen, og for at han skal være lykkelig, så må du og jeg også lære oss å bli glad i hverandre for den vi er.

Jeg har også hatt en svigermor, og vet at dette ikke er lett, men husk på at også du vil bli en svigermor en vakker dag...

Kjærlig hilsen Svigermor

Skrevet

Ja, veldig fint. Satte tankene litt i sving.

Skrevet

Kjempeflott!!

Heldigvis har jeg vært heldig med min svigermor.

Vi har et supert forhold og jeg er kjempeglad i henne.

Det gjelder svigerfar også.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Så utrolig fint skrevet!

Takk :rodme:

Jeg håper virkelig at min fremtidige svigerdatter blir like glad i sin svigermor, som jeg er i min...

Hilsen fast bruker, og Mamma til Jakob 8 år :hjerte:

Skrevet

Utrolig vakkert skrevet!

Jeg tror mange svigermødre tenker som deg, og jeg tror det er viktig at svigermødre er åpen om at de virkelig setter pris på svigerdøtrene!

Min svigermor er slik, hun sier stadig vekk at hun er så glad for at sønnen "valgte "meg. Vi har et utrolig nært forhold, tilnærmet det nære forholdet jeg har til min mor.

Jeg håper jeg får et like bra forhold til min framtidige svigerdatter, og at jeg får et like nært forhold til "mormorbarna" som til "farmorbarna" ;)

Skrevet

Veldig flott skrevet :klappe:

Fikk tårer i øynene jeg, fikk noe å tenke på til jeg skal besøke min svigermor i helgen.

Takk!

Skrevet

har du lyst til å bli min svigemor?

Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk det er litt vanskeligere for oss som har sønner og skal få jenter til svigerdøtre. Det er bare å lese endel av innleggene her så ser man hvor mange jenter som ikke har så mye til overs for svigermor. De vil helst ikke tilbringe julen der og enten så kommer svigermor for ofte på besøk eller i noen tilfeller - for sjeldent. I ett tilfelle så var svigerdatter sur fordi svigermoren koste for mye med datteren hennes - altså svigermors barnebarn :overrasket: Det er ikke slik for de som har døtre - som regel får gutter et mye bedre forhold til kjærestens foreldre ... De fleste gutter ser ikke på svigermor som et så stort problem som det enkelte jenter gjør - hvorfor er det slik ?

Jeg har to sønner som er i slutten av tenårene, så det er kanskje ikke så veldig lenge til jeg får en svigerdatter eller to ...

Endret av Leola
Skrevet
:klappe: Fantastisk bra skrevet :)

Signerer.Sitter her med tårer i øyne

Skrevet

Kjempe vakkert skrevet, hun er heldig som har deg!!

Skrevet
Jeg tror faktisk det er litt vanskeligere for oss som har sønner og skal få jenter til svigerdøtre. Det er bare å lese endel av innleggene her så ser man hvor mange jenter som ikke har så mye til overs for svigermor.

Dette har jeg også tenkt på. Noen ganger får jeg vondt inni meg på vegne av den omtalte svigermor.

Jeg hadde et veldig godt forhold til min svigermor mens hun levde. Og jeg har virkelig savnet henne!

Jeg håper at jeg og mine svigerdøtre skal få et fint og nært forhold. Jeg skal i vertfall gjøre mitt beste...

Til trådstarter: det var et fint og varmt innlegg!

Skrevet

Så utrolig fint skrevet. :blomst:

Fikk tårer i øyne. :sjenert:

Skrevet

Flott innlegg. Tenk om min svigermor kunne ha sagt noe slikt.

Desverre er eksen til min kjære den hun ønsket å få som svigerdatter. De barna vi har og jeg er ikke noe hun ønsker å forholde seg til.

Jeg har tre sønner og vet at jeg selv en dag blir svigermor. Sjansen er stor for at en eller flere av mine sønner kanskje ikke bor sammen med barna sine. Skilsmisse statistikken er skremmende. Når mor da som regel har barna er det lett for at farmor og farfar er de som ser ungene minst.

Uansett, de skal få leve sitt liv. Jeg vet hvordan det er å ikke være velkommen.

Det er viktig å respektere de valgene barna våre tar, det gjelder også valg av samlivspartner.

Min svigermor har ødelagt så mye, bare fordi hun ikke aksepterte sønnens valg. Veldig trist....

Skrevet

Håper vi alle kan huske på dette til denne dagen vi selv blir svigermødre ;)

Skrevet

Det var virkelig nydelig skrevet! En tankevekker.

man vil gjerne ikke være for "frempå" hos svigers, kanskje man burde av og til? Være like avslappet med svigermor som med mamma? Nå er jeg riktignok heldig og har både en utrolig mamma og en utrolig svigermor, men har nok vært litt redd for å være "frekk" hos svigers. Ting jeg tar som en selvfølge hos mamma, er jeg mer forsiktig med der.

HÅPER ikke svigermor føler at hun har noen grunn til å være småsjalu, slik som denne svigermoren....Noe å tenke på det der, gitt.

Stor :klem: til trådstarter.

Skrevet
Kjære Svigerdatter.

Jeg har vært så heldig å få verdens vakrese, kjekkeste, snilleste og beste sønn i verden. I mange år var jeg midtpunktet i hele hans univers, og han i mitt.

Nå er det du som er midtpunktet i livet hans, og det kjæreste han har. Jeg må nok innse at jeg har kommet ganske langt ned på lista, og det er både rart og litt vanskelig å innse. (enkelte dager vil jeg slett ikke innse det heller, men bær over med meg, snille du)

Men jeg har vært heldig, jeg har fått en ny datter, nemlig deg. Jeg vet du har en mor fra før, og det gjør at jeg ikke alltid tør å gjøre eller si ting alltid. Jeg må innse at min nye datter har en annen mor hun spør fremfor meg, og hører på fremfor meg. (det er sårt for meg at du ikke spør meg så mye, jeg vet jeg hørest litt sjalu ut, for jeg er faktisk det...)

Jeg skjønner godt at du helst vil til din familie på besøk, for der kan du være deg selv, du kan gå rett inn i kjøleskapet om du er sulten. Du kan slenge deg ned på sofaen og ta deg en lur. Gjør det hos meg også, vær så snill. La mitt hjem være ditt!

Det er vanskelig å være meg, for jeg er litt usikker på hvor jeg har deg, og jeg er nok ikke flink nok til å tolke dine signal, men jeg prøver så godt jeg kan. (selv om du ikke alltid tror det, for jeg gjør aldri eller sier aldri noe for å være slem)

Jeg skulle ønske du kunne si ting rett ut til meg, og at jeg kan det samme tilbake, men vi er vel redd for å såre hverandre, og for å tråkke hverandre på tærne.

Om du kan si ting til meg, på samme måte som du kan si det til venninnen din, så er vi kanskje litt på vei. Er du trøtt og lei, så si det rett ut, jeg lover jeg skal prøve å ikke tro noe annet enn det du sier. Er du sint på meg, så lover jeg at jeg skal prøve å rette opp feil jeg har gjort, og lære til en annen gang.

Du og jeg vil alltid være knyttet sammen via din mann/min sønn, vi er jo så glad den samme mannen, og for at han skal være lykkelig, så må du og jeg også lære oss å bli glad i hverandre for den vi er.

Jeg har også hatt en svigermor, og vet at dette ikke er lett, men husk på at også du vil bli en svigermor en vakker dag...

Kjærlig hilsen Svigermor

Takk til deg, som om jeg skulle ha skrevet det selv. Kan tilføye at min svigerdatter føler seg hjemme, slenger seg på sofaen osv....vi har et åpent forhold....

De var (er) unge da de etablerte seg. Jeg går aldri inn i diskusjoner som angår de.

Vår sønn har alltid hatt et åpent forhold hjemme. Han har alltid spurt oss om råd, og regner med at han trenger fortsatt gode råd.

Han var alltid spent og gledet seg til julen. Selv som "voksen" Da de ventet barn, så tok han opp julen med en gang. Nå MÅ jeg dele oss annenhver jul som han sa.

Hun ville noe annet, hun har alltid feiret jul med fam og søsken. Foreløbig er det udiskutabelt hos de.

Nå er dette det eneste barnebarn vi har, hennes foreldre har flere.

Så det er sårt, at vi ikkekan ha gleden også i julen.

De begge studerer og bor begge bort fra barndomsbygden. Jeg vet han ønsker seg flere turer hjemme enn hva det blir til.

Vi håper vi kan fortsette den gode tonen vi har.

Når jeg leser alle tråder her inne på Kg om gale,syke og psykopatiske svigermødre, da blir jeg lei meg.

Jeg tror ikke at det er slik. mon tro om det ikke er mange svigerdøtre som har blitt kastet ut i noe ukjent? Noe de ikke alltid er moden nok til å takle?

Så kjære alle svigerdøtre, en dag skal dere også bli svigermødre.

da vil dere kansje finne en tråd på et forum hvor vanskelige dere er.

Ha en fortsatt hyggelig helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...