Gå til innhold

Er så lei mas om forhold😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg kjærlighetsforhold. Hvorfor kan vi ikke bare ha sex? Hvorfor kan vi ikke bare være venner? Vennskapsforhold er like viktig det også. Viktigere med venner enn kjæreste. 

Det er som de fleste vil i et seriøst kjærlighetsforhold og blir det ikke det så stikker de og bryter alt kontakt. Hvorfor må alt handle om forhold og stifte en familie? Det er som om man blir presset av samfunnet for alle skal være i et forhold og få barn sammen. Som om det er det viktigste målet her i verden. Finner venner seg kjæreste ja da er plutselig kjæresten viktigere enn vennene. Venner er da like viktig!

Jeg vil i et forhold jeg også, eller jeg trodde i alle fall jeg ville, men klarer ikke. Akkurat nå synes jeg singellivet er mye bedre. Viktigere med sex og venner synes jeg. For jeg vet at hvis jeg havner i et seriøst forhold, får sterke følelser og blir lykkelig. Så ender det med at jeg blir knust og såret. På grunn av jeg sliter psykisk. På grunn av ingen holder ut og vil ikke stifte en familie med meg når de vet jeg sliter og hva jeg sliter med. På grunn av mange som sier at folk må holde seg borte fra folk som sliter. Så da er singellivet bedre. 

Likevel er det dette presset om forhold. Alle skal i forhold. Alle skal få barn. Ellers ender man opp alene og ulykkelig som gammel. Hvorfor må det være sånn? Hvorfor må folk mase om forhold og gidder ikke møtes mer hvis det ikke blir seriøst forhold? 

Dagens utblåsing. Jeg er bare så lei mas om forhold. Lei dating som folk forventer ender med seriøse forhold. Andre som er lei dette maset og presset? Eller er jeg rar som reagerer på dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg og de fleste menn jeg vet om som er noe å samle på vil ha et fast forhold og bryter selvsagt om det ikke virker som om det går dit (eller så er de allerede i forhold da). Hvorfor skal man henge med dates når man har innsett at man ikke vil være sammen?

Venner er heller ikke like viktig som kjæreste, når man finner noen man virkelig elsker trumfer følelsen for partneren følelsene for alle venner lett. 

Anonymkode: ac85a...bb6

• Liker 5
Skrevet
Warrior skrev (1 time siden):

Det er som de fleste vil i et seriøst kjærlighetsforhold og blir det ikke det så stikker de og bryter alt kontakt. Hvorfor må alt handle om forhold og stifte en familie? Det er som om man blir presset av samfunnet for alle skal være i et forhold og få barn sammen. Som om det er det viktigste målet her i verden. Finner venner seg kjæreste ja da er plutselig kjæresten viktigere enn vennene. Venner er da like viktig!

Jeg vil i et forhold jeg også, eller jeg trodde i alle fall jeg ville, men klarer ikke.

Men hør her da! Da må du finne en som har samme syn som deg, lykke til med det. Sitte her inne og furte over at det motsatte er patetisk. Nei for meg er en partner langt viktigere en en venn slik sett, en partner for meg er også min beste venn. Vi blir ett når vi klaffer sammen. Nei venner er bare ikke like viktig. En partner som elsker deg vil stille opp for deg 100 ganger mer en noen annen venn ville gjort. Bare prøv å se hva som skjer med venner om ting blir vanskelig, de forsvinner stort sett alle sammen. Klarer du det ikke? Ja så lev alene, og satse på vennene dine. Du vil oppdage hva jeg snakker om når ting blir vanskelig.

• Liker 8
Skrevet
Antiviruset skrev (27 minutter siden):

Men hør her da! Da må du finne en som har samme syn som deg, lykke til med det. Sitte her inne og furte over at det motsatte er patetisk. Nei for meg er en partner langt viktigere en en venn slik sett, en partner for meg er også min beste venn. Vi blir ett når vi klaffer sammen. Nei venner er bare ikke like viktig. En partner som elsker deg vil stille opp for deg 100 ganger mer en noen annen venn ville gjort. Bare prøv å se hva som skjer med venner om ting blir vanskelig, de forsvinner stort sett alle sammen. Klarer du det ikke? Ja så lev alene, og satse på vennene dine. Du vil oppdage hva jeg snakker om når ting blir vanskelig.

Ting er vanskelig og har hatt mange raserianfall og ting jeg sliter med, men likevel har vennene mine alltid vært der for meg. De er like glad i meg og jeg er like glad i de. 
Når det gjelder kjæresteforhold så rømmer de med en gang hvis jeg sliter litt psykisk eller får et raserianfall. Å stifte familie da er jo helt uaktuelt. I tillegg hører mange på de som sier at folk må holde seg borte fra de som sliter eller slå opp med en gang de ser tegn til at noen sliter.
Så da er det vel bedre da at jeg ikke vil i noe seriøst forhold, men likevel maser folk om forhold. Likevel føler jeg meg presset. Det gjør at jeg blir lei av det. Hvorfor skal jeg ta sjansen på et seriøst forhold og elske de høyt og ende opp med å bli såret gang på gang. For i et forhold må man være der for hverandre i gode og vonde dager. Ikke rømme med en gang noe tøft. Det synes jeg ikke noe om når man liksom skal elske hverandre.

Forhold skal folk ha men det er som om mange forventer at et forhold skal være perfekt hele tiden. Det hjelper jo ikke at de sier «så klart skal jeg være der selv om du sliter litt psykisk også» når det ikke stemmer. Så ja jeg er lei maset om forhold. 

Skrevet

Forklar henne det. Om du vil ha et fint, monogamt forhold uten å bo sammen eller få barn vil mange kvinner kunne være interessert. Enten fordi de har prøvd det før, fordi de vil satse på karriere eller fordi de uansett er over fertil alder. Ikke alle kvinner ønsker en tradisjonell kjernefamilie. Men noe må du ha å gi, spesielt om du har psykiske vansker. Og kvinner trenger sikkerhet, bekreftelse og trygghet. Si hva du vil gjøre, og gjør det. Gi henne komplimenter. Trøst. Si det peneste du kan si til henne. Krangle mykt. Gjør det du kan for henne, selv om det sliter litt på deg.

Anonymkode: c6611...338

Skrevet

Vil du bare ha sex med mange ulike kvinner? Og hvorfor tror du ikke kvinner takler aggresjon? De fleste kvinner kan forholde seg til en sinna mann.

Anonymkode: c6611...338

Skrevet

Oh well, deg om det. 

Jeg elsker mitt seriøse forhold og jeg elsker mine forhold til mine gode venner - jeg kunne ikke ha tenkt meg å bytte ut noen av dem. 
Og at du, som til stadighet får disse raserianfallene du selv beskriver her inne, sliter med å få kvinner til å være i et fast forhold til deg, se det skjønner jeg faktisk!

• Liker 6
Skrevet
Warrior skrev (3 timer siden):

Dagens utblåsing. Jeg er bare så lei mas om forhold. Lei dating som folk forventer ender med seriøse forhold. Andre som er lei dette maset og presset? Eller er jeg rar som reagerer på dette? 

klart at du ikke vil ha et forhold når du sliter psykisk! Men la være å få noe forhold da :) Verre er det ikke, du kan da heller ikke forvente at noen vil ha noe "løs forbindelse" med deg. Det fungerer ikke slik. En partner vil være tett på deg hele tiden, venner er ikke slik. De hadde neppe holdt ut med dine raserianfall hele tiden, tåle det en gang i blant er noe helt annet. Dette er jo ikke noe press, la være å date! Vær singel verre er det ikke.

• Liker 3
Skrevet
Antiviruset skrev (5 timer siden):

Nei for meg er en partner langt viktigere en en venn slik sett, en partner for meg er også min beste venn. Vi blir ett når vi klaffer sammen. Nei venner er bare ikke like viktig. En partner som elsker deg vil stille opp for deg 100 ganger mer en noen annen venn ville gjort. Bare prøv å se hva som skjer med venner om ting blir vanskelig, de forsvinner stort sett alle sammen. Klarer du det ikke? Ja så lev alene, og satse på vennene dine. Du vil oppdage hva jeg snakker om når ting blir vanskelig.

Lol med "partner". Tragisk uttrykk. Det heter "min bedre halvdel", om du i det hele tatt har funnet en / ei, som er din "bedre halvdel". 

Nå er det forskjell i nivå blant venner. Noen er så heldige at de har venner som de har kjent i 15 - 20 år, siden de gikk på barneskole sammen. Sånne som har stilt opp for en og som har gjort ting for en før vi ble til dette patetiske samfunnet vi er idag hvor Ex On The Beach og CV (Curriculum Vitae) runking med speed-dating på Tinder som gjelder 😆

En sånn venn som stiller opp og som en har kjent i 15 - 20 år, er som en bror. Kan være til og med høyere nivå enn bror, om man ikke har en bror eller har en bror som man ikke har alltid beste relasjoner med. 

Andre folk igjen, finner slike nære venner i blant annet Forsvaret, hvis man har gått gjennom ting sammen. Det finnes flere eksempler.

Men ja, det er riktig at i dagens samfunn der man er mer opptatt av "fans" og følgere i tillegg til overfladisk nettverksbygging som CV-en skal ha nytte av, så har altfor mange mennesker glemt hva en kvalitetsvenn betyr, og at en slik venn kan være på bror / familie nivå. 

Problemet med dagens såkalte "partnere" er at deres situasjon er avhengig av følelser. Om de "mister følelser" av en eller annen grunn, så stikker de av og da står man der helt knust. 

VG hadde faktisk en artikkel om samlivsbrudd i går og hvor dårlig menn reagerer på det.

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/L5k7Ox/derfor-kan-menn-slite-mer-etter-samlivsbrudd

Venner, derimot, er bygd på lojalitet, akkurat som familie. Da snakker jeg om kvalitetsvenner og ikke CV-jerk off overfladiske bekjentskaper. 

Jeg forstår TS sitt utgangspunkt veldig godt. Det er TS som har rett, nemlig at det er den såkalte "partneren" som kan stikke av over natta, rett og slett fordi "partneren" plutselig føler det slik. Jeg trenger ikke å nevne at i andre land, blir sånne partnere fikset med en "kort prosess" når de prøver å stikke av 😆

Det er derfor venner - om man har kvalitetsvenner - kan være OVER nivået til en såkalt "partner", spesielt siden sex ikke lenger anses som noe spesielt. Før i tiden betydde ekteskap noe og da gjaldt det i gode OG ONDE dager, men det du sier, gjelder IKKE lenger i dag. Et solid, men lite nettverk av kvalitetsvenner er gull verdt. Diamant nivå for faen :)

Anonymkode: 7b94d...358

• Liker 3
Skrevet
Warrior skrev (17 timer siden):

Da mener jeg kjærlighetsforhold. Hvorfor kan vi ikke bare ha sex? Hvorfor kan vi ikke bare være venner? Vennskapsforhold er like viktig det også. Viktigere med venner enn kjæreste. 

Jeg vil i et forhold jeg også, eller jeg trodde i alle fall jeg ville, men klarer ikke. Akkurat nå synes jeg singellivet er mye bedre. Viktigere med sex og venner synes jeg. For jeg vet at hvis jeg havner i et seriøst forhold, får sterke følelser og blir lykkelig. Så ender det med at jeg blir knust og såret. På grunn av jeg sliter psykisk. På grunn av ingen holder ut og vil ikke stifte en familie med meg når de vet jeg sliter og hva jeg sliter med. På grunn av mange som sier at folk må holde seg borte fra folk som sliter. Så da er singellivet bedre. 

Likevel er det dette presset om forhold. Alle skal i forhold. Alle skal få barn. Ellers ender man opp alene og ulykkelig som gammel. Hvorfor må det være sånn? Hvorfor må folk mase om forhold og gidder ikke møtes mer hvis det ikke blir seriøst forhold? 

Vel sånn er livet, de fleste menn og kvinner ønsker seg et skikkelig forhold. Så er det kanskje lurt å ikke knulle vennene 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

eg forstår TS sitt utgangspunkt veldig godt. Det er TS som har rett, nemlig at det er den såkalte "partneren" som kan stikke av over natta, rett og slett fordi "partneren" plutselig føler det slik. Jeg trenger ikke å nevne at i andre land, blir sånne partnere fikset med en "kort prosess" når de prøver å stikke av 😆

Det er derfor venner - om man har kvalitetsvenner - kan være OVER nivået til en såkalt "partner", spesielt siden sex ikke lenger anses som noe spesielt. Før i tiden betydde ekteskap noe og da gjaldt det i gode OG ONDE dager, men det du sier, gjelder IKKE lenger i dag. Et solid, men lite nettverk av kvalitetsvenner er gull verdt. Diamant nivå for faen :)

For å si dette kort å brutalt da :) Hvorfor i granskauen sitte her inne og klage over at man ikke vil ha noe forhold? Det er jo da man ser at vedkommende ikke er helt i lodd! Så la være da å gå inn i noe forhold! Men du kan ikke vente at noen har sex med deg som en løs forbindelse. Verre er det ikke. Dette er vel derfor årets dummeste tråd :) 

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet

For noen patetiske svar du har fått. Jeg er enig med deg ts. Forhold er ikke viktig for alle. Det er overraskende mange som begynner å date og går inn i forhold fordi det forventes av dem, og som får det bedre når forholdet tar slutt. 

Skrevet (endret)
Antiviruset skrev (46 minutter siden):

For å si dette kort å brutalt da :) Hvorfor i granskauen sitte her inne og klage over at man ikke vil ha noe forhold? Det er jo da man ser at vedkommende ikke er helt i lodd! Så la være da å gå inn i noe forhold! Men du kan ikke vente at noen har sex med deg som en løs forbindelse. Verre er det ikke. Dette er vel derfor årets dummeste tråd :) 

Sorry da for at tråden er så dum og for at jeg klager, men jeg måtte få det ut og lurte på om andre også tenker sånn. Trodde ikke det var noe galt i det. Det er jo ingen tvang å lese og kommentere i tråden. 

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lol med "partner". Tragisk uttrykk. Det heter "min bedre halvdel", om du i det hele tatt har funnet en / ei, som er din "bedre halvdel". 

Nå er det forskjell i nivå blant venner. Noen er så heldige at de har venner som de har kjent i 15 - 20 år, siden de gikk på barneskole sammen. Sånne som har stilt opp for en og som har gjort ting for en før vi ble til dette patetiske samfunnet vi er idag hvor Ex On The Beach og CV (Curriculum Vitae) runking med speed-dating på Tinder som gjelder 😆

En sånn venn som stiller opp og som en har kjent i 15 - 20 år, er som en bror. Kan være til og med høyere nivå enn bror, om man ikke har en bror eller har en bror som man ikke har alltid beste relasjoner med. 

Andre folk igjen, finner slike nære venner i blant annet Forsvaret, hvis man har gått gjennom ting sammen. Det finnes flere eksempler.

Men ja, det er riktig at i dagens samfunn der man er mer opptatt av "fans" og følgere i tillegg til overfladisk nettverksbygging som CV-en skal ha nytte av, så har altfor mange mennesker glemt hva en kvalitetsvenn betyr, og at en slik venn kan være på bror / familie nivå. 

Problemet med dagens såkalte "partnere" er at deres situasjon er avhengig av følelser. Om de "mister følelser" av en eller annen grunn, så stikker de av og da står man der helt knust. 

VG hadde faktisk en artikkel om samlivsbrudd i går og hvor dårlig menn reagerer på det.

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/L5k7Ox/derfor-kan-menn-slite-mer-etter-samlivsbrudd

Venner, derimot, er bygd på lojalitet, akkurat som familie. Da snakker jeg om kvalitetsvenner og ikke CV-jerk off overfladiske bekjentskaper. 

Jeg forstår TS sitt utgangspunkt veldig godt. Det er TS som har rett, nemlig at det er den såkalte "partneren" som kan stikke av over natta, rett og slett fordi "partneren" plutselig føler det slik. Jeg trenger ikke å nevne at i andre land, blir sånne partnere fikset med en "kort prosess" når de prøver å stikke av 😆

Anonymkode: 7b94d...358

Bror, ass.

Anonymkode: bacbc...f66

Skrevet
Warrior skrev (4 timer siden):

Sorry da for at tråden er så dum og for at jeg klager, men jeg måtte få det ut og lurte på om andre også tenker sånn. Trodde ikke det var noe galt i det. Det er jo ingen tvang å lese og kommentere i tråden. 

Nei men det er logikken bak som er helt forferdelig :) Du ønsker ikke noe forhold, så la være da :) Det er jo verdens enkleste ting. Hva vil du egentlig frem til?  Klager du fordi du vil ha sex, men ikke får det utenfor et forhold? Er det dette som er problemet ditt? Javel det å ikke ville ha noe forhold har sine konsekvenser! Det å få akkurat sex utenfor forhold betinger at du er veldig attraktiv. Om ikke kommer det aldri til å skje. Det er realiteten.

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Nei men det er logikken bak som er helt forferdelig :) Du ønsker ikke noe forhold, så la være da :) Det er jo verdens enkleste ting. Hva vil du egentlig frem til?  Klager du fordi du vil ha sex, men ikke får det utenfor et forhold? Er det dette som er problemet ditt? Javel det å ikke ville ha noe forhold har sine konsekvenser! Det å få akkurat sex utenfor forhold betinger at du er veldig attraktiv. Om ikke kommer det aldri til å skje. Det er realiteten.

Sex får jeg, og det er sex og vennskap jeg liker best, men det er dette maset om forhold jeg er lei. Dette presset. Skjønner ikke hva som er galt i å skrive det og høre om flere også tenker som meg. Det er bare det jeg ville frem til. Få det ut og høre om flere tenker som meg. Få noen råd. Det er også denne redselen for å gå i et forhold, få skikkelige følelser og så bli såret. Det er vondt. 

Ja jeg kan bare la være å gå i noe forhold og det er jo det jeg gjør nå. 

Skrevet
På druen skrev (6 timer siden):

For noen patetiske svar du har fått. Jeg er enig med deg ts. Forhold er ikke viktig for alle. Det er overraskende mange som begynner å date og går inn i forhold fordi det forventes av dem, og som får det bedre når forholdet tar slutt. 

Ja synes det er trist dette at det liksom forventes at folk skal i et forhold. Noen blir jo sammen med noen de ikke elsker eller har følelser for bare for å være i et forhold. Det synes jeg ikke er bra. Det må jo være forelskelse med i bildet. 

Skrevet
Warrior skrev (8 minutter siden):

Sex får jeg, og det er sex og vennskap jeg liker best, men det er dette maset om forhold jeg er lei. Dette presset. Skjønner ikke hva som er galt i å skrive det og høre om flere også tenker som meg. Det er bare det jeg ville frem til. Få det ut og høre om flere tenker som meg. Få noen råd. Det er også denne redselen for å gå i et forhold, få skikkelige følelser og så bli såret. Det er vondt. 

Ja jeg kan bare la være å gå i noe forhold og det er jo det jeg gjør nå. 

Ja men da er det bare å velge noe da som vil akkurat dette, og ditt problem er løst, det er jo det jeg vil frem til. Men de aller fleste vil jo ha et seriøst forhold for å kunne fortsette. Det må du akseptere, eller finne deg en som bare er interessert i det du er ute etter. Klage over det motsatte er helt meningsløst.

• Liker 1
Skrevet
Warrior skrev (3 minutter siden):

Ja synes det er trist dette at det liksom forventes at folk skal i et forhold. Noen blir jo sammen med noen de ikke elsker eller har følelser for bare for å være i et forhold. Det synes jeg ikke er bra. Det må jo være forelskelse med i bildet. 

Er du ikke forelska, så ikke bli sammen med noen. Grei huskeregel. 

Anonymkode: 1be03...435

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet
Warrior skrev (14 minutter siden):

Ja det er veldig vanlig fremdeles. De fleste tror det er noe de må. Men heldigvis begynner det å bli mindre av det. Det har vel aldri vært så mange single mennesker i Norge som i dag. Det er flott at flere tar til fornuft. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...