Gå til innhold

Hvis man tester positivt på hjemmetest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man da reise til teststajonen å stå i kø? Da vil man jo smitte andre. Har ikke testet positivt men regner jo med at jeg ikke slipper unna dette tullet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Men du er jo ikke alene da, siden 20% av pcr-testene for tiden er positive er altså hver femte person i køen positiv. 

Så ved negativ pcr bør man ta ny test etter noen dager for å se om man ble smittet i køen 😆 🥺

• Liker 4
Skrevet

Men hvorfor, egentlig? Falsk positiv er veldig sjelden. Hvis jeg føler meg syk og tester positivt hjemme så tror jeg faktisk at jeg bare informerer de som trenger å vite om det, og går i isolasjon hjemme. Ser ikke nødvendigheten i å få det bekreftet med PCR. 

Skrevet

Ok men hvis man ikke har bil på dagtid. Er teststasjonene oppe til sent på kvelden? Og hva med om man er syk og ikke orker å dra?

• Liker 1
Skrevet
Lilletrille79 skrev (1 minutt siden):

Ok men hvis man ikke har bil på dagtid. Er teststasjonene oppe til sent på kvelden? Og hva med om man er syk og ikke orker å dra?

Det må du sjekke på kommunens hjemmeside. 

• Liker 1
Skrevet

Kommunen din har helt sikkert informasjon om alt dette på sine hjemmesider. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Lilletrille79 said:

Vi kan ikke svare for din kommune. 

• Liker 2
Skrevet
nordlending skrev (4 minutter siden):

Det må du sjekke på kommunens hjemmeside. 

Nei det står ikke noe om dette. Bare hvilket nummer man må ringe. Tenkte kanskje noen hadde opplevd dette selv

Skrevet
Rosa Sitron skrev (1 minutt siden):

Vi kan ikke svare for din kommune. 

Nei men hvis man har opplevd lignende i sin kommune så kan man skrive « i vår kommune gjorde vi det slik osv» jeg skjønner at ikke alle har det likt. 

Skrevet

Det har vært snakket om muligheten for at helsepersonell kan komme hjem til folk for å teste, hvis man er immobil eller skikkelig dårlig. Men jeg vet ikke om det gjelder alle kommuner, har bare lest om det her på forumet. 

Skrevet (endret)
2 hours ago, Lilletrille79 said:

Nei men hvis man har opplevd lignende i sin kommune så kan man skrive « i vår kommune gjorde vi det slik osv» jeg skjønner at ikke alle har det likt. 

I min kommune må du komme deg til teststasjonen i bil og testes mens du sitter i bil. Var det til hjelp?

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 2
Skrevet
Lilletrille79 skrev (48 minutter siden):

Nei det står ikke noe om dette. Bare hvilket nummer man må ringe. Tenkte kanskje noen hadde opplevd dette selv

Står det ikke hvor du kan bestille test? 

Skrevet

I min kommune kan man både kjøre og gå. 

Er det kø så holder man avstand. Man får jo også tidspunkt å forholde seg til. 

• Liker 1
Skrevet
Lilletrille79 skrev (1 time siden):

Har du forsøkt å gå inn på helsenorge å bestille time til testing? Der står det nok hvilke alternativer en har. 

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (9 minutter siden):

Har du forsøkt å gå inn på helsenorge å bestille time til testing? Der står det nok hvilke alternativer en har. 

I min kommune er det bare drop-in, det er ingen som bestiller timer for testing. 

• Liker 1
Skrevet
Ab_naturals skrev (14 minutter siden):

I min kommune er det bare drop-in, det er ingen som bestiller timer for testing. 

Ok. 

Skrevet

Du går å tester deg med PCR. Fornuftig å få det inn i journalen slik det står som gjennomgått sykdom dersom du skulle få noen komplikasjoner av det i etterkant.

Har du problemer med å komme deg til testestasjonen eller har andre spørsmål så ringer du koronatelefonen i den kommunen du oppholder deg i.

• Liker 1
Skrevet
Rosa Sitron skrev (1 time siden):

I min kommune må du komme deg til teststasjonen i bil og testes mens du sitter i bil. Ver det til hjelp?

Ja 😀takk

Skrevet
nordlending skrev (1 time siden):

Står det ikke hvor du kan bestille test? 

Nei her må man ringe å bestille time😀

Skrevet

I Trondheim henter og leverer en frisk person er spyttprøve for den syke . Fungerer veldig bra og fatter ikke hvorfor resten av landet ikke gjør det samme ! 

• Liker 2
  • Opprett ny...