AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg himler med øya hver gang jeg leser dette ordet. Er det et KG-ord, eller et ord som er vanlig ellers i Norge også? Er det flere enn meg som misliker det ordet? Jeg syns det er verre enn "sambo". Anonymkode: 8cf10...425
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Det er i det minste ikke RASISTISK , slik som "sambo" er. Anonymkode: d7576...093 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er i det minste ikke RASISTISK , slik som "sambo" er. Anonymkode: d7576...093 😄 Sambo er forkortelse for samboer Anonymkode: 31882...3be 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er i det minste ikke RASISTISK , slik som "sambo" er. Anonymkode: d7576...093 Et ord kan ikke bli rasistisk fordi om skrives og uttales på samme måte som et annet ord med rasistiske konnotasjoner. Sambo er (både på norsk og svensk) en forkortelse av ordet samboer. Putekleint er derimot et tåpelig ord, som gir helt feil assosiasjoner i forhold til betydningen. Anonymkode: 8433b...660 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: (...) Putekleint er derimot et tåpelig ord, som gir helt feil assosiasjoner i forhold til betydningen. Anonymkode: 8433b...660 Hvilke assosiasjoner får du av putekleint? Og hva er betydningen? Anonymkode: 8cf10...425
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): 😄 Sambo er forkortelse for samboer Anonymkode: 31882...3be AnonymBruker skrev (11 timer siden): Et ord kan ikke bli rasistisk fordi om skrives og uttales på samme måte som et annet ord med rasistiske konnotasjoner. Sambo er (både på norsk og svensk) en forkortelse av ordet samboer. Putekleint er derimot et tåpelig ord, som gir helt feil assosiasjoner i forhold til betydningen. Anonymkode: 8433b...660 FEIL! Det er en rasistisk betegnelse på afrikanere. Anonymkode: d7576...093
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Synes ikke det er noe galt med 'putekleint'. Det beskriver den følelsen av at man blir så flau på andres vegne at man føler for å dytte ansiktet i en pute og ikke se eller høre noe mer. Ganske beskrivende og helt ok ord/uttrykk.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Synes ikke det er noe galt med 'putekleint'. Det beskriver den følelsen av at man blir så flau på andres vegne at man føler for å dytte ansiktet i en pute og ikke se eller høre noe mer. Ganske beskrivende og helt ok ord/uttrykk. Jeg hadde aldri hørt ordet før denne tråden - men man skal lete lenger etter et nyord som er mer selvforklarende. "Dette er så kleint at jeg gjemmer meg bak en pute".
Doktor Dyregod Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): FEIL! Det er en rasistisk betegnelse på afrikanere. Anonymkode: d7576...093 Blir du alltid like sint om når fiskebåtene også sliter utrolig mye med pakkis rundt båten på vinterfiske? 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri hørt ordet før denne tråden - men man skal lete lenger etter et nyord som er mer selvforklarende. "Dette er så kleint at jeg gjemmer meg bak en pute". Nettopp. Men det er ikke helt et ny-ord, har hørt det i flere år. Både på nett og i virkeligheten. Kom kanskje omtrent når paradise-sex-reality-greiene kom på tv. (?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå