AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Skal lage enkel konfekt med barna som vi skal gi til jul, men jeg ønsker å gjøre det så enkelt som mulig. Det blir noe ala smeltet kokesjokolade med fyll som kan kjøpes ferdig. Noen som har noen ideer til fyll annet enn nøtter? Kan man ha sjokoladepålegg i? Eller karamellsaus til is? 😅 Det skal ikke være noe av kvalitet altså, bare en liten ekstra oppmerksomhet fra barna. Anonymkode: ec4d4...34b
moroklompen Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Her lager jeg alltid Rocky Road med barna. Kan ikke blir enklere og er kjempe godt. Du kan putte hva du vil oppi men jeg bruker: liten pose peanøtter, en pose Dumle (kuttet i tre biter) to håndfuller med mini marshmallow (eller vanlige kuttet i mindre biter). Hiv alt oppi en bolle. Smelt ca 300 gr sjokolade (jeg bruker mørk kokesjokolade) i vannbad. Når alt er smeltet heler du det i bollen med de andre ingrediensene og rører godt. Hell over i en form med bakepapir og sett kaldt i noen timer. Kutt opp i passende biter. Endret 11. desember 2021 av moroklompen 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Hva med fudge? Det er enkelt og greit å lage Anonymkode: 6e4e9...6e4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Karameller eller mandler med sjokoladetrekk og et dryss av havsalt. Anonymkode: 13e8f...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå