AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Ble ringt opp av sykehuset i går og ble fortalt at en lege ville snakke med meg - har vært til behandling før med denne legen. OK, sa jeg kunne ta telefonen rundt lunsj. Så ringe legen meg, snakket i 5 min, og fortalte meg noe som kunne vært tatt over mail. 10 min senere, så får jeg regning på neste 400 kr! Her dette lov? Det er jo helt sinnssykt Anonymkode: 47312...aee 2
Kvalitet Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 For det fleste hadde det ikke vært nevneverdig billigere om det hadde vært på Mail. Dette regnes som telefonkonsultasjon og du skal betale egenandel. (Dog litt høyt med 400,-) 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Det burde jo vært informert om kostnaden da du ble spurt om du ønsket telefonsamtale. Hadde du fått informasjon, ville du vel kanskje sagt ifra at du ønsket informasjonen via mail, evt planlagt fysisk konsultasjon? Anonymkode: dbae8...1fd 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det burde jo vært informert om kostnaden da du ble spurt om du ønsket telefonsamtale. Hadde du fått informasjon, ville du vel kanskje sagt ifra at du ønsket informasjonen via mail, evt planlagt fysisk konsultasjon? Anonymkode: dbae8...1fd Det ble ikke informert noe om kostnader. Hadde tatt noen blodprøver, og that's it. Hadde avtalt å sette opp en ny fysisk time etter nyåret. Tidligere har jeg fått svar på blodprøver o.l. over mail, uten noen kostnader - dvs. jeg har logget på helsenorge, og der har fastlege skrevet kommentarer om prøvene. Nå var det ny lege, som ringte meg for å fortelle at alt var OK. Anonymkode: 47312...aee 3
trøndermann38 Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Har aldri betalt noe for at legen har ringt om prøvesvar 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det ble ikke informert noe om kostnader. Hadde tatt noen blodprøver, og that's it. Hadde avtalt å sette opp en ny fysisk time etter nyåret. Tidligere har jeg fått svar på blodprøver o.l. over mail, uten noen kostnader - dvs. jeg har logget på helsenorge, og der har fastlege skrevet kommentarer om prøvene. Nå var det ny lege, som ringte meg for å fortelle at alt var OK. Anonymkode: 47312...aee Det er ikke greit. Tror nesten jeg ville ringt helseforetaket og spurt om det virkelig stemmer at du skal betale så mye for «ingenting»! Anonymkode: dbae8...1fd 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Vær glad det ikke var en advokat som ringte Anonymkode: 02c90...63f 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det ble ikke informert noe om kostnader. Hadde tatt noen blodprøver, og that's it. Hadde avtalt å sette opp en ny fysisk time etter nyåret. Tidligere har jeg fått svar på blodprøver o.l. over mail, uten noen kostnader - dvs. jeg har logget på helsenorge, og der har fastlege skrevet kommentarer om prøvene. Nå var det ny lege, som ringte meg for å fortelle at alt var OK. Anonymkode: 47312...aee Den regningen hadde jeg klaget på! De ber om å ringe deg om noe som er informert om allerede. De holder på å ta smør på flesk… etisk feil av de. Anonymkode: 682ae...80a 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Om han ringte for å oppgi prøvesvar skal ikke det regnes som konsultasjon nei. Anonymkode: ae6d8...eba 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ble ringt opp av sykehuset i går og ble fortalt at en lege ville snakke med meg - har vært til behandling før med denne legen. OK, sa jeg kunne ta telefonen rundt lunsj. Så ringe legen meg, snakket i 5 min, og fortalte meg noe som kunne vært tatt over mail. 10 min senere, så får jeg regning på neste 400 kr! Her dette lov? Det er jo helt sinnssykt Anonymkode: 47312...aee Ja er dessverre lov. opplevd dette selv, selvom det koster 283, så ikke så mye, men likevel sykt dyrt, når du snakker i max 3min Anonymkode: 52f12...277 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Hvis du ikke ha bestilt en konsultasjon så er det vel ikke lov. Jeg har blitt oppringt av spesialister flere ganger, har aldri fått faktura på det. Hørtes veldig rart ut. Hvorfor ringte legen? Var det prøvesvar? Anonymkode: 45497...608 4
Olaug Olsen Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Dette er en koronagreie. Legene tar legetimen som telefonkonsultasjon! De er redd for smitte, på grunn av yrket sitt. Kjipt for alle hvis legen smitter kreftpasienten med Omnikron! 2
Cole Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vær glad det ikke var en advokat som ringte Anonymkode: 02c90...63f Hva vaser du om? 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Ligger avisartikler ute om temaet akkurat nå, står nøyaktig det samme der, telefonkonsultasjon. Anonymkode: 96a26...1f7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 Klag på regningen, si den er urimelig. Anonymkode: f21e8...57a 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 Opplevde det samme, tilogmed etter at hadde fått frikort. Ringte legevakta som sa at de skulle forhøre seg med lege og så ringe opp. Legen ringte opp, sa at «det går sikkert over», ta kontakt igjen om du blir verre» og etter å ha stilt ett spørsmål, og for det fikk jeg regning på 375kr. Hadde frikort. Nekta å betale. Fikk purring. Regningen ble tilslutt 600 kr… Mulig de gjør det sånn i den lille bygdekommunen jeg var i da. Utrolig frekt, og ikke vanlig praksis i der hele tatt. De brukte også å ta betalt for barnets legetimer, det er ikke lov i det hele tatt. Anonymkode: 6daf3...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Det blir telefonkonsultasjon om TS trengte å snakke med lege, men ikke om legen trengte å snakke med TS angående prøvesvar. Dette bør du klage på TS. Anonymkode: f75ed...415 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 Denne regningen ville jeg definitivt klaget på. Ikke fikk du beskjed om at oppringningen skulle koste noe, og den var dessuten høyere enn en normal legekonsultasjonstime (det er vel 250?). 400 kroner for fem minutters samtale hørtes helt vilt ut. Jeg hadde blitt paddesur og ikke betalt - i hvert fall ikke uten å sende inn en kraftig klage først! Det skulle vært forbudt å fakturere pasienter uten å gjøre det helt klart på forhånd hva som koster og hva det vil koste! Anonymkode: fee94...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 Prøvesvar skal man jo få lese gratis på helenorge eller annen side. At de ringer deg for å informere om prøvesvar du har full rett til å ha fri tilgang til, for så å kreve 400kr av deg, er helt hinsides. Det er jo ikke en konsultasjon. Dette bør du klage på. Anonymkode: 4ed66...fed 6
Rumle Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 Har du frikort? I så fall burde det ikke koste noe. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå