AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Hei. Går man opp i vekt av tolvon?? Trenger søvn men er livredd for vektøkning. Går man opp i vekt selv om man ikke spiser mer? Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Det virker usannsynlig at du vil gå opp i vekt dersom du ikke spiser mer. Hvis du legger på deg så kan du eventuelt slutte igjen? Man legger jo ikke på seg 20 kilo over natten, det tar lang tid. Det er under 1 av 100 som opplever vektoppgang av Tolvon. Det er veldig få! Hvis du legger på deg så skal du ha veldig uflaks. Tolvon for søvn gis også i en lav dose. Da blir vel sjansene for vektoppgang også tilsvarende mindre. Dette ville jeg ikke bekymret meg noen ting for. Anonymkode: bbcd5...a28
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det virker usannsynlig at du vil gå opp i vekt dersom du ikke spiser mer. Hvis du legger på deg så kan du eventuelt slutte igjen? Man legger jo ikke på seg 20 kilo over natten, det tar lang tid. Det er under 1 av 100 som opplever vektoppgang av Tolvon. Det er veldig få! Hvis du legger på deg så skal du ha veldig uflaks. Tolvon for søvn gis også i en lav dose. Da blir vel sjansene for vektoppgang også tilsvarende mindre. Dette ville jeg ikke bekymret meg noen ting for. Anonymkode: bbcd5...a28 Tusen takk for svar! Da prøver jeg tolvon. Håper jeg ikke går opp i vekt. TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tusen takk for svar! Da prøver jeg tolvon. Håper jeg ikke går opp i vekt. TS Anonymkode: e4834...5b8 noen antidepressiva kan gi vektøkning, men det gjelder jo ikke alle. Ville testa og sett. Jeg har selv brukt Tolvon men kun veldig små doser for søvn, ikke depresjon. Legen sa at siden man kan bli døsig av de er de fine til innsovning. Brukte bare en brøkdel av det som er vanlig for å behandle depresjon da. Anonymkode: e93d5...e08
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Går man opp i vekt av tolvon?? Trenger søvn men er livredd for vektøkning. Går man opp i vekt selv om man ikke spiser mer? Anonymkode: e4834...5b8 Nope. Ikke så lenge du ikke øker matinntaket. Har tatt det både regelmessig og ved behov i mange år. Er fortsatt like slank. Men jeg tar bare 1 eller en halv tablett. Anonymkode: 352e3...fbe
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Tolvon kan gi såkalt ulvehunger. Dvs at man konstant er sulten. Selv blir jeg det av å ta Tolvon, men jeg sørger for å ta dem bare når jeg trenger dem og ikke hver natt. Da blir jeg ikke like sulten. Ellers må jeg si at Tolvon reddet meg. Jeg fikk et nytt liv på grunn av dem. Anonymkode: 2da88...d89 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nope. Ikke så lenge du ikke øker matinntaket. Har tatt det både regelmessig og ved behov i mange år. Er fortsatt like slank. Men jeg tar bare 1 eller en halv tablett. Anonymkode: 352e3...fbe Tusen takk for svar! Funker det bra for deg ? Og får du hangover neste dag ? TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): noen antidepressiva kan gi vektøkning, men det gjelder jo ikke alle. Ville testa og sett. Jeg har selv brukt Tolvon men kun veldig små doser for søvn, ikke depresjon. Legen sa at siden man kan bli døsig av de er de fine til innsovning. Brukte bare en brøkdel av det som er vanlig for å behandle depresjon da. Anonymkode: e93d5...e08 Fikk du hangover av den dagen etterpå? TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tolvon kan gi såkalt ulvehunger. Dvs at man konstant er sulten. Selv blir jeg det av å ta Tolvon, men jeg sørger for å ta dem bare når jeg trenger dem og ikke hver natt. Da blir jeg ikke like sulten. Ellers må jeg si at Tolvon reddet meg. Jeg fikk et nytt liv på grunn av dem. Anonymkode: 2da88...d89 Reddet de deg pga søvnproblemer? Jeg har store søvnvansker å våkner mye på natta, jeg prøver å slutte på en antipsykotika og det gir søvnløshet. Så tenkte å prøve meg på tolvon for å redde søvnen. TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Brukt Tolvon i flere år. Du går ikke opp i vekt av selve tabletten men du kan få økt matlyst. Det gjorde jeg, så gikk opp noen kilo. Men fikk de av igjen. Ulvehungeren ble mindre over tid. Ang søvn er de fantastiske. Sover så godt. Skulle det skje at jeg våkner om natten eller må på do o.l så sovner jeg med en gang igjen. Sover alt fra 7-9 timer hver natt. Ingen hangover. De få gangene de ikke har funket så bra da har det vært noe spesielt som har skjedd som gjør meg urolig/gruer meg til noe. Anonymkode: 449cb...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Brukt Tolvon i flere år. Du går ikke opp i vekt av selve tabletten men du kan få økt matlyst. Det gjorde jeg, så gikk opp noen kilo. Men fikk de av igjen. Ulvehungeren ble mindre over tid. Ang søvn er de fantastiske. Sover så godt. Skulle det skje at jeg våkner om natten eller må på do o.l så sovner jeg med en gang igjen. Sover alt fra 7-9 timer hver natt. Ingen hangover. De få gangene de ikke har funket så bra da har det vært noe spesielt som har skjedd som gjør meg urolig/gruer meg til noe. Anonymkode: 449cb...8b5 Wow det høres kjempe bra ut! Skal snakke med legen på onsdag, håper jeg får det. Har plages med søvn lenge, og spesielt nå. TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Da jeg begynte bestemte jeg meg for å være nøye med matinntaket. Det man legger på seg av er økt appetitt og lavere aktivitet om man blir døsig. Etter 6 mnd sov jeg godt og hadde gått ned 12 kg! bare ved å spise det som jeg hadde planlagt og ikke gi etter for sult. Dette roet seg etter noen uker. Vektnedgang var planlagt allerede før jeg startet med medisin. Anonymkode: 9bee0...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar! Funker det bra for deg ? Og får du hangover neste dag ? TS Anonymkode: e4834...5b8 Funker veldig bra. Men må ta de lenge før jeg skal legge meg da det tar tid før de virker. Helst 1-2 timer før. Får hangover hvis jeg tar en hel, derfor tar jeg bare en halv men den har god nok effekt synes jeg. Samboeren er en stor mann og har fikk prøve en halv. Hadde veldig god effekt på han også. Anonymkode: 352e3...fbe
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Jeg fikk ulvehunger. Ble aldri mett. Og la på meg minst 20 kg. Anonymkode: 916aa...2d9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brukt Tolvon i flere år. Du går ikke opp i vekt av selve tabletten men du kan få økt matlyst. Det gjorde jeg, så gikk opp noen kilo. Men fikk de av igjen. Ulvehungeren ble mindre over tid. Ang søvn er de fantastiske. Sover så godt. Skulle det skje at jeg våkner om natten eller må på do o.l så sovner jeg med en gang igjen. Sover alt fra 7-9 timer hver natt. Ingen hangover. De få gangene de ikke har funket så bra da har det vært noe spesielt som har skjedd som gjør meg urolig/gruer meg til noe. Anonymkode: 449cb...8b5 Hvor mange mg gikk du på? Gikk du på en høy dose? TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da jeg begynte bestemte jeg meg for å være nøye med matinntaket. Det man legger på seg av er økt appetitt og lavere aktivitet om man blir døsig. Etter 6 mnd sov jeg godt og hadde gått ned 12 kg! bare ved å spise det som jeg hadde planlagt og ikke gi etter for sult. Dette roet seg etter noen uker. Vektnedgang var planlagt allerede før jeg startet med medisin. Anonymkode: 9bee0...a3b Så bra! Fikk du hangover neste dag? jeg liker å trene så vil helst ikke ha hangover. TS Anonymkode: e4834...5b8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 22.31): Så bra! Fikk du hangover neste dag? jeg liker å trene så vil helst ikke ha hangover. TS Anonymkode: e4834...5b8 Jeg har selv aldri merka noen hangover, og jeg har i perioder tatt en halv el en hver kveld.. mannen min tok imidlertid 1 en gang og påsto han var helt slått ut dagen etter så har nektet å prøve igjen. Kan være tilfeldig at han ble så trøtt neste dag. Men et triks er å ikke ta dem for sent Anonymkode: e93d5...e08 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har selv aldri merka noen hangover, og jeg har i perioder tatt en halv el en hver kveld.. mannen min tok imidlertid 1 en gang og påsto han var helt slått ut dagen etter så har nektet å prøve igjen. Kan være tilfeldig at han ble så trøtt neste dag. Men et triks er å ikke ta dem for sent Anonymkode: e93d5...e08 Ps sist jeg ba legen om fornyelse av resept på Tolvon sa hun at den er gått ut av produksjon nå. Fikk noe nytt som heter mianserin mylan Anonymkode: e93d5...e08
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 22.30): Hvor mange mg gikk du på? Gikk du på en høy dose? TS Anonymkode: e4834...5b8 Begynte på 60 mg pga en depresjon. Så ned til 30 mg. Ifh til søvn tar jeg kun 10 mg. Det holder for meg. Anonymkode: 449cb...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå