AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #21 Skrevet 11. desember 2021 I mitt fagfelt er det veldig vanlig med case. Varierer veldig både form og omfang på dem. Men å gi caser syns jeg man bare skal gjøre i slutten av prosessen, og de bør ikke være for tidskrevende. Husker en gang jeg fikk spørsmål om hvor lang tid jeg hadde brukt på en case, og ante ikke hva jeg skulle svare. Hadde jobbet litt her og litt der med den og ikke tatt tiden. Ante ikke om det jeg burde si jeg hadde brukt mye tid eller lite tid. I etterkant har jeg tenkt at det var et ganske rart spørsmål å stille. Anonymkode: aef4f...5b5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #22 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I mitt fagfelt er det veldig vanlig med case. Varierer veldig både form og omfang på dem. Men å gi caser syns jeg man bare skal gjøre i slutten av prosessen, og de bør ikke være for tidskrevende. Husker en gang jeg fikk spørsmål om hvor lang tid jeg hadde brukt på en case, og ante ikke hva jeg skulle svare. Hadde jobbet litt her og litt der med den og ikke tatt tiden. Ante ikke om det jeg burde si jeg hadde brukt mye tid eller lite tid. I etterkant har jeg tenkt at det var et ganske rart spørsmål å stille. Anonymkode: aef4f...5b5 Takk for svar! Dette er i slutten, det er bare to intervju, men skal ikke forberede meg på noe. Bare få det utlevert under intervjuet. Anonymkode: 20dea...2cb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #23 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ville aldri gitt en nyutdannet en arkitektur-case å løse slik du fikk her. Ikke deg det er noe feil med. Sist jeg intervjuet en junior skrev vi en test sammen. Prøvd å søke igjen nå? Det er veldig gode tider. Anonymkode: 691b9...b21 Takk, jeg har forstått fra andre også at det var helt horribelt å gi en så stor oppgave, og i alle fall til en nyutdannet. Verktøyene har blitt bedre på 15 år og nå hadde det kanskje vært en mindre oppgave. Men nå har jeg "grodd fast" i et annet ingeniørfelt og er veldig fornøyd der jeg er og har ikke planer om å bytte. Det hadde vært for mye nytt å sette seg inn i nå. Jeg ga opp programmering og har ikke programmert siden... Selv om jeg tror at jeg hadde kunnet blitt veldig god siden jeg alltid fikk toppkarakter i mattefag og i språkfag, som det sies at lover bra for programmeringsevner. Anonymkode: 00e4a...519 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #24 Skrevet 2. januar 2022 Hvis noen andre søker på dette i ettertid og får opp denne tråden så ville jeg bare oppdatere 😊 Casen var at jeg fikk presentert en del fakta om en kunde og kundeforholdet og hva kunden ønsket, så fikk jeg litt tid på meg til å notere ned hva jeg ville sagt og gjort og hvordan og hva vi trengte av informasjon osv. Nailet casen forresten, de hadde ingenting å legge til eller kommentere på og jeg fikk jobben 🥰 Takk for alle svar! Anonymkode: 20dea...2cb 13
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #25 Skrevet 2. januar 2022 Laraa skrev (På 10.12.2021 den 15.37): Kommer helt an på yrket. Jeg jobber i helsevesenet og min case på jobbintervju var: bruker NN har den og den problematikken ( både psykiatri og somatisk helse) og nekter å motta hjelp fra tjenesteyter. Hvordan vil du gå frem for å vinne tillitt og gi forsvarlig og tilstrekkelig hjelpetilbud til brukeren Jøss, dette må være lederstilling? Aldri brukt case når vi ansetter sykepleiere i vanlige stillinger. Anonymkode: 426d3...023
Laraa Skrevet 2. januar 2022 #26 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jøss, dette må være lederstilling? Aldri brukt case når vi ansetter sykepleiere i vanlige stillinger. Anonymkode: 426d3...023 Nei , helt vanlig helsefagarbeiderstilling i miljøtjenesten . Jeg måtte også spille rollespill etter casekartleggingen, der intervjueren skulle spille demprimert anoretiker som motverger seg all hjelp og jeg skulle være pleier og være motivator, støtte og få brukeren til å ha lyst til å dusje.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #27 Skrevet 2. januar 2022 Laraa skrev (7 minutter siden): Nei , helt vanlig helsefagarbeiderstilling i miljøtjenesten . Jeg måtte også spille rollespill etter casekartleggingen, der intervjueren skulle spille demprimert anoretiker som motverger seg all hjelp og jeg skulle være pleier og være motivator, støtte og få brukeren til å ha lyst til å dusje. Shit så kleint.............. Anonymkode: 20dea...2cb
Laraa Skrevet 2. januar 2022 #28 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Shit så kleint.............. Anonymkode: 20dea...2cb Jepp, og ikke bare litt engang 🙈
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #29 Skrevet 2. januar 2022 Laraa skrev (Akkurat nå): Jepp, og ikke bare litt engang 🙈 Altså jeg bare ser for meg intervjueren som går inn i rollen som anorektiker som ikke vil dusje............... Anonymkode: 20dea...2cb 1
Sommeren2021 Skrevet 2. januar 2022 #30 Skrevet 2. januar 2022 Du får en oppgave som du skal løse. Det er akkurat det man bruker 2.gangsintervju for.
Sommeren2021 Skrevet 2. januar 2022 #31 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 9.46): Yikes... Jeg har også fått en oppgave på jobbintervju. Jeg var nyutdannet programmerer. De ga meg i oppgave å lage et helt intranett for en bedrift. Jeg ble helt paff. Det var like stor oppgave som gruppa mi på tre stk hadde som bacheloroppgave liksom... Han forklarte videre at det var ikke meningen at jeg skulle faktisk lage hele intranettet, men at jeg skulle vise hvordan jeg tenker og løser ting. Så jeg jobbet med den i flere dager og lagde bittelitt og viste hvordan jeg tenkte angående databaselogikk og funksjonaliteten av intranettet. Så fikk jeg slengt i fleisen at de var på utkikk etter noen med mer erfaring. Takk skal du faen meg ha. Hvor skulle jeg fått erfaring da jeg var fersk ut fra skolen? Da skulle de heller sagt det på intervjuet og ikke gitt meg oppgaven. Jeg ble helt demotivert og klarte ikke å søke på flere jobber på en stund og endte med å ta en annen ingeniørstilling som ikke var programmerer. Anonymkode: 00e4a...519 Det de egentlig ønsket var som følger: Jeg var interessert å se om du var en attraktiv søker tiltros for at du er nyutdannet. Du var ikke attraktiv søker for dem, på grunn av en årsak som ikke vil nevne (les: dårlig personlig inntrykk), og svarer de med at de ser etter noen med mer erfaring.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #32 Skrevet 2. januar 2022 Sommeren2021 skrev (1 time siden): Du får en oppgave som du skal løse. Det er akkurat det man bruker 2.gangsintervju for. Vel nå var jeg i 3 andregangsintervju og hadde bare en hadde case i en av stillingene så ikke så vanlig innenfor bank da tydeligvis 😊 men nå har jeg jo også oppdatert tråden med hva casen var og at jeg fikk jobben 😊 Anonymkode: 20dea...2cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå