AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Del Skrevet 10. desember 2021 Ble kalt inn til andregangsintervju nå (bank) og fikk beskjed om at jeg ville få i oppgave å løse en case. Hva går det ut på og hva kan det hende jeg må ende opp med å gjøre? Alle erfaringer mottas med stor takk! Anonymkode: 20dea...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Del Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ble kalt inn til andregangsintervju nå (bank) og fikk beskjed om at jeg ville få i oppgave å løse en case. Hva går det ut på og hva kan det hende jeg må ende opp med å gjøre? Alle erfaringer mottas med stor takk! Anonymkode: 20dea...2cb Case kan være så mangt. På mitt andregangsintervju (i et bankkonsern) lagde og holdt jeg en presentasjon om de fagtemaene stillingen var innenfor. Jeg fikk selvfølgelig informasjon om dette i forkant, og noe materiale å basere presentasjonen på. I andre sammenhenger har case vært å skrive en tekst (en slags liten skriftlig eksamen) og besvare noen spørsmål, og jeg har også hatt caser med å måtte lese gjennom noen korte tekster og diskutere innholdet etterpå. Anonymkode: 2f4e6...984 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Del Skrevet 10. desember 2021 Det er en slags oppgave man får og skal løse, og gjerne presentere, men det kan jo være mye forskjellig.. Anonymkode: e93d4...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Del Skrevet 10. desember 2021 Ja leser stort sett at case gått ut på å forberede noe på forhånd, men her er det snakk om å få utlevert en case under selve intervjuet og ikke noe jeg kan forberede meg på 🤔 Det er sikkert ikke en voldsom oppgave isåfall, men litt spent på om noen har erfaring fra tilsvarende. Ts Anonymkode: 20dea...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Del Skrevet 10. desember 2021 Jeg fikk en case servert på andregangsintervju en gang, og da var det bare spørsmål om hvordan jeg ville håndtert en viss situasjon. Hadde ikke peiling på hvordan de håndterte den gitte situasjonen, men brukte sunn fornuft og det gikk fint. Anonymkode: 76934...baa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 10. desember 2021 #6 Del Skrevet 10. desember 2021 Kommer helt an på yrket. Jeg jobber i helsevesenet og min case på jobbintervju var: bruker NN har den og den problematikken ( både psykiatri og somatisk helse) og nekter å motta hjelp fra tjenesteyter. Hvordan vil du gå frem for å vinne tillitt og gi forsvarlig og tilstrekkelig hjelpetilbud til brukeren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 10. desember 2021 #7 Del Skrevet 10. desember 2021 Laraa skrev (1 minutt siden): Kommer helt an på yrket. Jeg jobber i helsevesenet og min case på jobbintervju var: bruker NN har den og den problematikken ( både psykiatri og somatisk helse) og nekter å motta hjelp fra tjenesteyter. Hvordan vil du gå frem for å vinne tillitt og gi forsvarlig og tilstrekkelig hjelpetilbud til brukeren Sorry, ser nå at du skriver at du jobber i bank, så da er nok ikke mitt svar akkurat relevant 🙈😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Del Skrevet 10. desember 2021 1 minutt siden, Laraa said: Kommer helt an på yrket. Jeg jobber i helsevesenet og min case på jobbintervju var: bruker NN har den og den problematikken ( både psykiatri og somatisk helse) og nekter å motta hjelp fra tjenesteyter. Hvordan vil du gå frem for å vinne tillitt og gi forsvarlig og tilstrekkelig hjelpetilbud til brukeren Var noe lignende vi brukte på stillinger innen sikkerhet! Eller så enkelt som, brannmelder utløses, hva gjør du? Anonymkode: 490af...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Del Skrevet 10. desember 2021 Caser jeg har hørt om er at du blir plassert i team og bedt å løse en oppgave - de fikk ikke info om selve oppgaven før oppmøte. Etterpå skulle alle en og en snakke rundt hvordan gruppen løste oppgaven. Poenget var å se hvordan de forskjellige arbeidet i team, med noe ukjent og under tidspress. Disse hadde master i økonomi og eller ingeniør. Konsulent hus. Anonymkode: 05958...369 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Del Skrevet 10. desember 2021 Spurte du banken om hva slags case det er snakk om? Anonymkode: cc15a...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Del Skrevet 10. desember 2021 Min bror fikk case på intervju 2 og 3. Første var en oppgave han skulle bruke en hel dag på og neste oppgave var så stor at det tok tre dager å løse den. Etterpå var det runde fire og når de da fortsatt ikke hadde bestemt seg for hvem de skulle ansette takket han for seg. Anonymkode: aabfe...668 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Del Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spurte du banken om hva slags case det er snakk om? Anonymkode: cc15a...2ad Nei jeg spurte om det var noe jeg skulle forberede meg på og da sa hun nei og at vi skulle ta en prat og at jeg kom til å få en case. Siden hun ikke sa mer enn det regner jeg med det ikke er meningen jeg skal vite det og jeg spurte ikke mer. Takk for svar alle sammen 😊 Anonymkode: 20dea...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøytraleliten Skrevet 11. desember 2021 #13 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja leser stort sett at case gått ut på å forberede noe på forhånd, men her er det snakk om å få utlevert en case under selve intervjuet og ikke noe jeg kan forberede meg på 🤔 Det er sikkert ikke en voldsom oppgave isåfall, men litt spent på om noen har erfaring fra tilsvarende. Ts Anonymkode: 20dea...2cb Bank er ikke mitt fagfelt, men jeg kan gi deg et eksempel på en case oppgave. Et familiemedlem hadde case på intervju til stilling som trainee sykepleier. Der la det en "pasient" i sykesengen med diverse problematikk. Hun skulle da vise hvordan hun ville utføre diverse sykepleie oppgaver for å løse de ulike problemstillingene. F.eks hvordan håndtere et panikkanfall. I mange yrker kan case variere mellom spørsmål/refleksjon/drøfting, presentasjon og et rollespill i en tilgjort situasjon der du møter utfordringer og problemstillinger som du skal løse ved å gå inn i rollen som medarbeider i den stillingen du har søkt på. Du skal med andre ord tenke høyt og vise frem dine kvalifikasjoner for jobben du har søkt på. Dette kan gjøre det enklere for arbeidsgivere å velge den de anser som mest egnet for stillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg fikk en case på sparket på det siste intervjuet jeg var på. Det handlet om et scenario jeg kunne møte i den jobben, og hvordan jeg ville ha løst det. De kom med oppfølgingsspørsmål og satte meg i ulike pressede situasjoner, og spurte videre hva jeg ville gjøre. I ettertid ser jeg at jeg burde jeg ha forberedt meg hvis jeg hadde visst om intervjuet, men jeg forsøkte å svare så godt for meg som jeg kunne. Jeg fikk heldigvis jobben, men jeg svarte ikke helt tilfredstillende på alle spørsmålene, og vi diskuterte dette over telefon da jeg fikk jobben. Masse lykke til. De skjønner jo at man er litt presset i en intervjusituasjon. Anonymkode: 459d3...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min bror fikk case på intervju 2 og 3. Første var en oppgave han skulle bruke en hel dag på og neste oppgave var så stor at det tok tre dager å løse den. Etterpå var det runde fire og når de da fortsatt ikke hadde bestemt seg for hvem de skulle ansette takket han for seg. Anonymkode: aabfe...668 Dette er jo helt bak mål. 🙄🤦♀️ De fleste jobbsøkere har jo allerede en jobb, samt familie og andre forpliktelser, og kan ikke bruke 4 dager på å «jobbe» gratis for en annen arbeidsgiver i forbindelse med en søknad på en stilling. Selv takket jeg en gang ja til (førstegangs) intervju, før jeg fikk en e-post om å forberede en 20 minutters presentasjon om min kompetanse og hva jeg kunne tilby arbeidsgiver. I og med at jeg allerede har en fulltidsjobb, familie og et presset program så gadd jeg da ikke bruke tid på å utarbeide en (forholdsvis) lang presentasjon til et intervju, før arbeidsgiver en gang har klart å overbevise meg om at jeg faktisk ønsker å jobbe der. 🤦♀️ Trakk meg (selvsagt) fra intervjuet. De ble sure. 🙄 Anonymkode: b0fd0...e89 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #16 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er jo helt bak mål. 🙄🤦♀️ De fleste jobbsøkere har jo allerede en jobb, samt familie og andre forpliktelser, og kan ikke bruke 4 dager på å «jobbe» gratis for en annen arbeidsgiver i forbindelse med en søknad på en stilling. Selv takket jeg en gang ja til (førstegangs) intervju, før jeg fikk en e-post om å forberede en 20 minutters presentasjon om min kompetanse og hva jeg kunne tilby arbeidsgiver. I og med at jeg allerede har en fulltidsjobb, familie og et presset program så gadd jeg da ikke bruke tid på å utarbeide en (forholdsvis) lang presentasjon til et intervju, før arbeidsgiver en gang har klart å overbevise meg om at jeg faktisk ønsker å jobbe der. 🤦♀️ Trakk meg (selvsagt) fra intervjuet. De ble sure. 🙄 Anonymkode: b0fd0...e89 Haha kjenner meg litt igjen. Har søkt ulike stillinger i til sammen 3 forskjellige bedrifter nå. Har blitt kalt inn til 4 førstegangsintervju. 3 av dem ringte og inviterte meg til en samtale, fjernemann sendte meg en upersonlig standardmail og ba meg om å spille inn en video innen en tidsfrist hvor jeg skulle svare på forskjellige spørsmål. Jeg har en jobb jeg trives i, jeg ønsker bare å se på muligheten for nye utfordringer. Jeg hopper ikke igjennom ringer for å få en jobb. En jobbsøkeprosess er tosidig, det er ikke bare jeg som skal gjøre en innsats, de må også gjøre arbeidsplassen attraktiv for meg og da starter det med en telefonsamtale hvor de sier hei så hyggelig at du har søkt. Er ikke mer kravstor enn det. Anonymkode: 20dea...2cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk en case på sparket på det siste intervjuet jeg var på. Det handlet om et scenario jeg kunne møte i den jobben, og hvordan jeg ville ha løst det. De kom med oppfølgingsspørsmål og satte meg i ulike pressede situasjoner, og spurte videre hva jeg ville gjøre. I ettertid ser jeg at jeg burde jeg ha forberedt meg hvis jeg hadde visst om intervjuet, men jeg forsøkte å svare så godt for meg som jeg kunne. Jeg fikk heldigvis jobben, men jeg svarte ikke helt tilfredstillende på alle spørsmålene, og vi diskuterte dette over telefon da jeg fikk jobben. Masse lykke til. De skjønner jo at man er litt presset i en intervjusituasjon. Anonymkode: 459d3...5ad Tusen takk! 😊 Jobber innenfor samme bransje i dag og har liknende oppgaver så er ikke heeeelt fjern HÅPER jeg. Anonymkode: 20dea...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Del Skrevet 11. desember 2021 Jobber som programmerer og har fått ulike cases på jobbintervju. I mitt yrke er det typisk å knekke en kodenøtt feks. De store og populære firmaene har typisk dette som endel av intervjuprosessen. Da jeg ønsket meg til et av disse stedene satt jeg en uke i strekk og knekte kodenøtter på nettet og det var nok til å dra i havn jobben jeg ønsket. Så mitt tips er å søke opp cases innenfor ditt yrke på nettet og trene på disse. Anonymkode: 691b9...b21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min bror fikk case på intervju 2 og 3. Første var en oppgave han skulle bruke en hel dag på og neste oppgave var så stor at det tok tre dager å løse den. Etterpå var det runde fire og når de da fortsatt ikke hadde bestemt seg for hvem de skulle ansette takket han for seg. Anonymkode: aabfe...668 Yikes... Jeg har også fått en oppgave på jobbintervju. Jeg var nyutdannet programmerer. De ga meg i oppgave å lage et helt intranett for en bedrift. Jeg ble helt paff. Det var like stor oppgave som gruppa mi på tre stk hadde som bacheloroppgave liksom... Han forklarte videre at det var ikke meningen at jeg skulle faktisk lage hele intranettet, men at jeg skulle vise hvordan jeg tenker og løser ting. Så jeg jobbet med den i flere dager og lagde bittelitt og viste hvordan jeg tenkte angående databaselogikk og funksjonaliteten av intranettet. Så fikk jeg slengt i fleisen at de var på utkikk etter noen med mer erfaring. Takk skal du faen meg ha. Hvor skulle jeg fått erfaring da jeg var fersk ut fra skolen? Da skulle de heller sagt det på intervjuet og ikke gitt meg oppgaven. Jeg ble helt demotivert og klarte ikke å søke på flere jobber på en stund og endte med å ta en annen ingeniørstilling som ikke var programmerer. Anonymkode: 00e4a...519 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Yikes... Jeg har også fått en oppgave på jobbintervju. Jeg var nyutdannet programmerer. De ga meg i oppgave å lage et helt intranett for en bedrift. Jeg ble helt paff. Det var like stor oppgave som gruppa mi på tre stk hadde som bacheloroppgave liksom... Han forklarte videre at det var ikke meningen at jeg skulle faktisk lage hele intranettet, men at jeg skulle vise hvordan jeg tenker og løser ting. Så jeg jobbet med den i flere dager og lagde bittelitt og viste hvordan jeg tenkte angående databaselogikk og funksjonaliteten av intranettet. Så fikk jeg slengt i fleisen at de var på utkikk etter noen med mer erfaring. Takk skal du faen meg ha. Hvor skulle jeg fått erfaring da jeg var fersk ut fra skolen? Da skulle de heller sagt det på intervjuet og ikke gitt meg oppgaven. Jeg ble helt demotivert og klarte ikke å søke på flere jobber på en stund og endte med å ta en annen ingeniørstilling som ikke var programmerer. Anonymkode: 00e4a...519 Jeg ville aldri gitt en nyutdannet en arkitektur-case å løse slik du fikk her. Ikke deg det er noe feil med. Sist jeg intervjuet en junior skrev vi en test sammen. Prøvd å søke igjen nå? Det er veldig gode tider. Anonymkode: 691b9...b21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå