AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #21 Del Skrevet 12. desember 2021 Ja, det har vært store problemer de siste ukene. Min BankID på mobil ble plutselig slettet uten forvarsel lenge før den utløp. Og jeg fikk ikke opprettet ny med min bankID-brikke, til dette måtte jeg ha bankID med kodekort. Så måtte jeg finne en bank som hadde det, og vente på nye koder i posten. Et salig styr! Og ganske skummelt når man er avhengig av det både til betaling og innlogging mange steder. Ingen kunne heller forklare hvorfor den var slettet, og de kunne heller ikke bare gjenopprette den selv om de så med egne øyne at den ikke skulle ha utløpt. Da jeg fikk kodekort og skulle opprette ny fikk jeg også beskjed om at jeg allerede hadde bankID på mobil, og var jeg sikker på at jeg ville overskrive den? Etter alt dette har jeg nå tre ulike bankID, både kodekort, brikke og mobil. Så da krysser jeg fingrene for at i hvert fall en av delene vil virke. Anonymkode: 233fa...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 12. desember 2021 #22 Del Skrevet 12. desember 2021 Ja, og sånn går det når du bytter driftsleverandør fra en som har holdt på i mange år til en ny amerikansk leverandør. Men det er en gjenganger, Vipps byttet jo til Adyen som hører til i Amsterdam for betaling tidligere. Så vidt jeg vet er DXC store og har kontorer i India, Filipinene, Øst-Europa, osv. Det er ikke et lite firma. Jeg antar/håper de har et lite kontor i Norge som leverer de tjenestene Vipps har valgt kjøpe inn til BankID. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #23 Del Skrevet 13. desember 2021 Alt nede i dag. Iflg sidene til BankID skal det fungere på mobil, men det er ikke tilfelle. Tror noen bare må innse at de har gjort en tabbe, og få byttet tilbake til en annen leverandør. Dette skaper store problemer for folk. Man får jo ikke betalt noe uten å bekrefte med BankID lenger, det ble innført i høst. Særdeles dårlig timing å gå over til en leverandør som ikke leverer da. Anonymkode: 233fa...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #24 Del Skrevet 13. desember 2021 Har hatt trøbbel med nettinnlogging i mange dager nå ja, men en løsning er å være tålmodig og prøve igjen og prøve igjen, eller så venter en til sen kveld og natt for å gjøre det en skal der. Da er det ganske liten trafikk. I dag fikk jeg det til den femte gangen jeg forsøkte på rad. Når jeg først kommer inn fungerer alt som det skal. Anonymkode: 176e2...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #25 Del Skrevet 13. desember 2021 Det er ikke alle som kan vente hele dagen med å gjøre kritiske betalinger eller innlogginger, dessverre. Ser BankID skriver følgende, ganske så selvmotsigende beskjed: Hvorfor er det problemer, BankID har fungert så bra før? BankID har nylig skiftet driftsleverandør for å få en ny og moderne plattform som gjør at tjenestene skal være rustet for økt bruk og bedre stabilitet fremover. Selve overgangen og dagene etter flytting til nytt miljø gikk fint, men i desember har BankID med app/brikke hatt begrenset tilgjengelighet hver dag når trafikken blir høy. Anonymkode: 233fa...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #26 Del Skrevet 13. desember 2021 Ser også at de har prestert å få VIPPS som ny leverandør, det var jeg ikke klar over. En tjeneste jeg kun bruker når jeg må, blant annet fordi den er så ustabil som det meste annet beslektet med DNB. Synd myndighetene har for mye annet kritisk å ta seg av om dagen til å bry seg med banktjenester. Anonymkode: 233fa...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pachka Sigaret Skrevet 13. desember 2021 #27 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) Ja, sånn går det når Vipps: * Dropper dansk-norske Nets for å håndtere alle korttransaksjoner til fordel for outsourcing til nederlandske Adyen. * Dropper dansk-norske Nets for all utvikling, drift og operasjoner av BankID til fordel for outsourcing til amerikanske DXC Technology, med største kontor i India, Filippinene, Øst-Europa, osv. Vipps skulle bli en stor aktør i Norge for å konkurrere med utenlandske aktører, men jeg føler at de sender alle sine oppgaver til utlandet uansett. PS: Vipps er etter en fusjon ett firma som håndterer BankAxept for norske debetkort, BankID og Vipps. Endret 13. desember 2021 av Pachka Sigaret 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #28 Del Skrevet 4. januar 2022 Leser her at problemene med bankID skal være løst https://www.nrk.no/trondelag/hadde-store-problemer-med-bankid-i-norge-_-skal-na-vaere-i-orden-1.15795721 Stemmer dette med deres erfaringer? Jeg har i hvert fall allerede hatt problemer på nyåret med bankID på mobil. Anonymkode: 233fa...e79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #29 Del Skrevet 4. januar 2022 Jepp, men bare hos DNB, selv om det er BankID som har problemet. Anonymkode: ddeaa...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #30 Del Skrevet 5. januar 2022 Dnb har vel hatt problemer med it i mange år? Problemet er vel at flinke folk ikke orker å jobbe der/blir presset ut. Anonymkode: 619b2...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #31 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Leser her at problemene med bankID skal være løst https://www.nrk.no/trondelag/hadde-store-problemer-med-bankid-i-norge-_-skal-na-vaere-i-orden-1.15795721 Stemmer dette med deres erfaringer? Jeg har i hvert fall allerede hatt problemer på nyåret med bankID på mobil. Anonymkode: 233fa...e79 Hadde trøbbel senest igår....Forsøkte sikkert 10 ganger før jeg fikk opp bank-id 😡😡 Anonymkode: 6c564...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå