Gå til innhold

Prøver på første ❤️

Sweetez

Anbefalte innlegg

Da var det min tur å starte dagbok. Det er veldig spennende og fint, men også litt skummelt og rart at vi skal prøve å bli foreldre sammen ❤️ Når jeg tenker på det føles det litt uvirkelig. Vi begge har hatt lyst på barn lenge, men har hatt lyst til å ha «alt på stell» først. 

Jeg sluttet på p-pillene i oktober, men vi har ikke startet prøvingen ordentlig enda. Grunnen til det er at jeg ikke vet hvordan syklusen min er. Jeg hadde siste bortfallsblødning etter p-pilleslutt i oktober, og har ikke hatt mensen siden. Jeg har alltid tenkt at jeg kommer til å slite med å bli gravid, og det at jeg ikke får mensen forsterker frykten. 
Jeg vet at det ikke er helt uvanlig at syklusen tuller i starten, men blir både utålmodig og bekymret. 

Jeg skal bestille time hos legen hvis jeg ikke får mensen på tre måneder, for jeg kan vel ikke gjøre det før? Før jeg startet på p-piller var mensen helt stabil. Kunne stilt kalenderen etter den, men det er jo ti år siden jeg begynte på pilla…Har ellers ingen andre plager (feks smerter/ubehag)

Dette blir i første omgang en «prøve å få tilbake mensen før prøving» dagbok. Vet at man kan bli gravid uten mens, så lenge man har eggløsning, men har jo ikke hatt det heller på en stund. Har jevnlig sengekos (🙈!!) så tar graviditetstest med jevne mellomrom, derfor vet jeg at jeg ikke er gravid. 

Kom gjerne med tips på hva jeg kan prøve selv før jeg går til lege. 
Jeg er ikke stresset på jobb eller i hverdagen, selv om jeg er litt bekymret for manglende mens. 
Prøver å spise sunt, men blir litt kos i jula som jeg tenker må være greit 🤶🏻 Vet at jeg har litt lavt jernlager så tar tilskudd for det nå. 
Jeg trenger ikke gå noe ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sweetez skrev (5 timer siden):

Da var det min tur å starte dagbok. Det er veldig spennende og fint, men også litt skummelt og rart at vi skal prøve å bli foreldre sammen ❤️ Når jeg tenker på det føles det litt uvirkelig. Vi begge har hatt lyst på barn lenge, men har hatt lyst til å ha «alt på stell» først. 

Jeg sluttet på p-pillene i oktober, men vi har ikke startet prøvingen ordentlig enda. Grunnen til det er at jeg ikke vet hvordan syklusen min er. Jeg hadde siste bortfallsblødning etter p-pilleslutt i oktober, og har ikke hatt mensen siden. Jeg har alltid tenkt at jeg kommer til å slite med å bli gravid, og det at jeg ikke får mensen forsterker frykten. 
Jeg vet at det ikke er helt uvanlig at syklusen tuller i starten, men blir både utålmodig og bekymret. 

Jeg skal bestille time hos legen hvis jeg ikke får mensen på tre måneder, for jeg kan vel ikke gjøre det før? Før jeg startet på p-piller var mensen helt stabil. Kunne stilt kalenderen etter den, men det er jo ti år siden jeg begynte på pilla…Har ellers ingen andre plager (feks smerter/ubehag)

Dette blir i første omgang en «prøve å få tilbake mensen før prøving» dagbok. Vet at man kan bli gravid uten mens, så lenge man har eggløsning, men har jo ikke hatt det heller på en stund. Har jevnlig sengekos (🙈!!) så tar graviditetstest med jevne mellomrom, derfor vet jeg at jeg ikke er gravid. 

Kom gjerne med tips på hva jeg kan prøve selv før jeg går til lege. 
Jeg er ikke stresset på jobb eller i hverdagen, selv om jeg er litt bekymret for manglende mens. 
Prøver å spise sunt, men blir litt kos i jula som jeg tenker må være greit 🤶🏻 Vet at jeg har litt lavt jernlager så tar tilskudd for det nå. 
Jeg trenger ikke gå noe ned i vekt. 

Blir spennende å følge deg!! 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: som prøver! Jeg vil gjerne følge deg på ferden.  Husk å starte med folsyre hvis du ikke har begynt å ta det allerede  ^_^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen! 😊Håper du plutselig får mensen 😁 

Du har vel Google deg ihjel allerede - men for noen kan det desverre ta lang tid, gjerne 6mnd. Håper legen din tar det alvorlig før det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har svart meg! Jeg hadde vel en tanke om at jeg skulle være mer aktiv her inne enn det jeg har vært til nå, men det er ikke så mye å fortelle. Jeg synes også det er litt skummelt å skrive en offentlig dagbok (om enn anonym) om noe som egentlig er litt privat 🙈 Samtidig er det fint å ha et sted å gjøre av tankene… 

Jeg har fortsatt ikke fått mensen. Kroppen viser heller ingen tegn til at den er på vei. Tok en graviditetstest 16.desember. Den var blenda. Hadde ikke trodd annet så tok det ikke så tungt. 

Nå nærmer det seg jul. Jeg og min kjære skal reise på besøk til min familie om bare to dager. Det gleder jeg meg veldig til ❤️ 

Så får vi se hva 2022 bringer 🍼🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei! Vil gjerne følge deg videre her 🥰 så spennende at dere har startet å prøve. Tror det kan ta litt tid å få syklusen tilbake etter pilleslutt, men høres fornuftig ut å dra til legen om den ikke er kommet innen 3 måneders tid.

Har mensen kommet enda? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...