AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Har frem til nå aldri vært noen problemer. Babyen har sovnet greit på kvelden, og sovet til dagen etter, kun avbrutt av én oppvåkning hvor hun fikk en flaske mme. Da sovnet hun igjen umiddelbart. Nå er det endel skrik ved legging. Må inn å legge henne ned igjen under dyna noen ganger. Men hun sovner relativt raskt som oftest. Så våkner hun etter en times tid, og skriker og klager og gråter i 1-2 timer før hun sovner igjen. Vi går bare rolig inn, legger henne ned og går igjen. Ofte blir hun enda mer hysterisk av det. Gir litt varmt vann på flaske hvis hun er veldig lei seg, og sitter og stryker på henne ol. Men tar henne ikke opp. Sovner omsider igjen, også er det samme greia igjen et par timer etter. Fra rundt 05 sover hun rolig, men før det er vi altså våkne i flere timer sammenhengene med bare skrik og kaving. Får ikke inntrykk av at hun har vondt, for hun stopper ofte å skrike for å tøyse, vinke til oss ol. Virker som hun sliter med å sovne igjen. Hun lærte nylig å krabbe - en helt ny verden for henne, mye inntrykk sikkert. Kan det være årsaken? Hva gjør vi for at nettene skal bli bedre igjen? 😫 Hun sover bra på dagtid forresten, som hun alltid har gjort. Anonymkode: 7e532...e27
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Venter på at det går over.... Anonymkode: 43e71...4cd
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har frem til nå aldri vært noen problemer. Babyen har sovnet greit på kvelden, og sovet til dagen etter, kun avbrutt av én oppvåkning hvor hun fikk en flaske mme. Da sovnet hun igjen umiddelbart. Nå er det endel skrik ved legging. Må inn å legge henne ned igjen under dyna noen ganger. Men hun sovner relativt raskt som oftest. Så våkner hun etter en times tid, og skriker og klager og gråter i 1-2 timer før hun sovner igjen. Vi går bare rolig inn, legger henne ned og går igjen. Ofte blir hun enda mer hysterisk av det. Gir litt varmt vann på flaske hvis hun er veldig lei seg, og sitter og stryker på henne ol. Men tar henne ikke opp. Sovner omsider igjen, også er det samme greia igjen et par timer etter. Fra rundt 05 sover hun rolig, men før det er vi altså våkne i flere timer sammenhengene med bare skrik og kaving. Får ikke inntrykk av at hun har vondt, for hun stopper ofte å skrike for å tøyse, vinke til oss ol. Virker som hun sliter med å sovne igjen. Hun lærte nylig å krabbe - en helt ny verden for henne, mye inntrykk sikkert. Kan det være årsaken? Hva gjør vi for at nettene skal bli bedre igjen? 😫 Hun sover bra på dagtid forresten, som hun alltid har gjort. Anonymkode: 7e532...e27 He he det er som min. Han er 8 mnd. Begynt med akkurat det samme. Han har nesten knekt koden på kryping og jeg tror han er litt småfrustrert om dagen. Søvnen er mye mer ustabil på natten, jeg gleder meg bare til han skal sove første blund på dagen for da sover han et par timer og jeg kan ta igjen tapt søvn etter natten med ørten oppvåkninger. Han sov også som en engel frem til nå! Det er tøft, men tror det bare hører med i babytiden. Garantert ikke noe å bekymre seg for! Det går nok over snart. Kanskje en trøst at vi er flere? 🤗 Anonymkode: bbc38...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Hadde det på samme måte og har fortsatt noen oppvåkninger i løpet av natta. Barnet er 21 mnd. Anonymkode: f1cdc...972
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Min på snart 8mnd har også blitt slik. Vanskeligere å legge, noe som tok 10 minutt før. Bruker nå en time. Våkner mange ganger på natten. Må sove med han i min seng og bare ha åpen buffet slik at jeg får litt søvn. Anonymkode: 440d4...700
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Helt vanlig, men kan være hun trenger dere mer nær en periode og vite at dere er der, siden hun blir hysterisk når dere gå ut. Ha senga hennes ved siden av deres for eksempel, kan være hun faller til ro da om hun våkner på natten. Veldig mange som er redde for å skape "uvaner", men jeg har fulgt behovet til barna da de var babyer i slike perioder og det har gått fint. Søvn var viktigere for meg enn å fly inn og ut av barnerommet hele natta. Etter en stund gikk fasen over og de sov godt igjen. Anonymkode: e7615...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt vanlig, men kan være hun trenger dere mer nær en periode og vite at dere er der, siden hun blir hysterisk når dere gå ut. Ha senga hennes ved siden av deres for eksempel, kan være hun faller til ro da om hun våkner på natten. Veldig mange som er redde for å skape "uvaner", men jeg har fulgt behovet til barna da de var babyer i slike perioder og det har gått fint. Søvn var viktigere for meg enn å fly inn og ut av barnerommet hele natta. Etter en stund gikk fasen over og de sov godt igjen. Anonymkode: e7615...ecb Hun sover mindre enn en halvmeter unna meg ❤️ Vet jo ikke, men tror hun blir hysterisk når vi går fordi hun blir sint over ikke å bli tatt opp.. Anonymkode: 7e532...e27
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 11.25): Har frem til nå aldri vært noen problemer. Babyen har sovnet greit på kvelden, og sovet til dagen etter, kun avbrutt av én oppvåkning hvor hun fikk en flaske mme. Da sovnet hun igjen umiddelbart. Nå er det endel skrik ved legging. Må inn å legge henne ned igjen under dyna noen ganger. Men hun sovner relativt raskt som oftest. Så våkner hun etter en times tid, og skriker og klager og gråter i 1-2 timer før hun sovner igjen. Vi går bare rolig inn, legger henne ned og går igjen. Ofte blir hun enda mer hysterisk av det. Gir litt varmt vann på flaske hvis hun er veldig lei seg, og sitter og stryker på henne ol. Men tar henne ikke opp. Sovner omsider igjen, også er det samme greia igjen et par timer etter. Fra rundt 05 sover hun rolig, men før det er vi altså våkne i flere timer sammenhengene med bare skrik og kaving. Får ikke inntrykk av at hun har vondt, for hun stopper ofte å skrike for å tøyse, vinke til oss ol. Virker som hun sliter med å sovne igjen. Hun lærte nylig å krabbe - en helt ny verden for henne, mye inntrykk sikkert. Kan det være årsaken? Hva gjør vi for at nettene skal bli bedre igjen? 😫 Hun sover bra på dagtid forresten, som hun alltid har gjort. Anonymkode: 7e532...e27 er vel ikke så mye og gjøre med det,men sover hun mye på dagtid? her måtte vi gå ned fra 2 dupper på dagen når barnet var 9mnd, det hjalp veldig her, var ikke noe problem etter det i hele tatt. han sov 2-3 timer til han da var ca 18mnd, da var han ferdig med soving på dagen Anonymkode: 78a6d...00e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 Sikkert et utviklingstrinn, eller kanskje tenner? Alle småbarn våkner opp hver time, noen sovner umiddelbart, men hvis det kanskje er mye inntrykk som skal bearbeides så mulig det er litt vanskelig å finne roen igjen. Det går nok over, men sikkert hardt når det står på ☺️ Anonymkode: 5a654...864 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 Venter til det går over… mange tror at nettene er verst med de aller minste, men min erfaring (tre barn) er at nettene gjerne har vært verst rundt 9-18 mnd alder. Til tider har jeg vært så søvndeprivert at jeg nesten har tørnet. Det VIL gå over, men det kan ta tid, og det er tøft mens det står på. Anonymkode: 088e2...77e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå