AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Skal kjøre bil. Ikke langt. Anonymkode: c456b...9e1
Amatariel Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Været i april kan både være full vinter eller varm vår. Så kan ikke ta noen valg sånn sett på det... Men det er ganske standard å bruke et hentesett (hjemmestrikk) eller tynn ulldress. Jeg elsker disse dressene fra LilleLam til bilkjøring (innimellom på tilbud hos Barnas hus). Så kan det ellers reguleres med bilstolpose, pledd osv. ut fra hvor kaldt det er i luft og bil. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Amatariel skrev (23 minutter siden): Været i april kan både være full vinter eller varm vår. Så kan ikke ta noen valg sånn sett på det... Men det er ganske standard å bruke et hentesett (hjemmestrikk) eller tynn ulldress. Jeg elsker disse dressene fra LilleLam til bilkjøring (innimellom på tilbud hos Barnas hus). Så kan det ellers reguleres med bilstolpose, pledd osv. ut fra hvor kaldt det er i luft og bil. De var jo kjempe fine, men bruker ikke så mye penger på noe som kanskje blir brukt et par ganger før det er vokst ut av eller sommeren kommer:) Kanskje heler satse på pledd over eller putte vognposen i bilsete etc. Anonymkode: c456b...9e1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Vår kom riktig nok i januar, men hun hadde på seg ull, oppi bilstol posen og et ullpledd over der igjen. Anonymkode: 572b6...080
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Skal kjøre bil. Ikke langt. Anonymkode: c456b...9e1 Body, strømpebukse, hentesett/ dress i ull. Ullsokker, tynn ulllue, votter og bilstolpose. Anonymkode: 41871...ddd
Amatariel Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De var jo kjempe fine, men bruker ikke så mye penger på noe som kanskje blir brukt et par ganger før det er vokst ut av eller sommeren kommer:) Enig i at dressen fra Lille Lam koster mye. Men jeg har kjøpt på tilbud og brukt vår dress myye fra 0-9 måneder (også om sommeren). Er en ganske tynn ulldress. Og nå skal snart tredje barn få bruke den, så vil si det har vært verdt pengene her 😊 (dressen har lagt opp ermer og bein, slik at etter noen måneder kan man klippe av stingene og gjøre den lenger). 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Da min første kom til verden i april var det full sommer. Shorts og t-skjorte. Men har vært med på at det sludder 1.mai. Så umulig å si, men aldri feil med tynn ull, og så heller kle på mer hvis det trengs. Anonymkode: ad33c...db7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Som flere skriver, i april kan det være alt fra snø/sludd/hagl til sol og sommertemperatur. Jeg ville nok tatt med en ulldress, fleecedress eller hjemmestrikka sett til å ha over body og strømpebukse. Så ville jeg brukt pledd til å regulere med. Hadde ikke bilstolpose til min mars baby, det var ikke behov for det. Hadde til hun som kom på vinteren da. Er det mildt i været kan du bruke bare pledd over de vanlige klærne eller fleece/ull uten pledd. Er det skikkelig varmt, bruk bare ett lag med klær. Skikkelig kaldt, vanlige klær - ull/fleece - pledd. Anonymkode: 371b9...670 2
mammahjarte Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Eg hadde laga eller fått nokon til å strikka hentesett av sommarull. Så hadde eg tatt med ein tynn fleecedress og eit pledd. Hadde tatt med tynn lue av ull. Hadde ikkje satsa på bilstolpose altså. Hadde og tatt med sovevottar til baby, små fingrar kan fort bli klade.
Milio Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Jeg fødte i april. April er en måned hvor været kommer som julekvelden på kjerringa. Mitt råd; forbered deg like mye på full sommer som full vinter. Da jeg gikk i fødsel hadde vi 2-3 varmegrader og sur vind, og da jeg ble skrevet ut av barsel 3 dager senere hadde vi 10-12 varmegrader og steiksol. Jeg hadde altså pakket med for mye varme klær. Bilstolposen med dun ble aldri brukt. Vårposen derimot var perfekt. Hentesett i tynn ull.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal kjøre bil. Ikke langt. Anonymkode: c456b...9e1 er jo ofte varmt da, så tenker at babyen kan ta på seg ull, body og bukse og en jakke Anonymkode: 6e1cb...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå