Gå til innhold

Er det mange som ikke spiser søtt i helgen av dere som trener fast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i en annen tråd her på KG at noen skrev om et kroppsbilde «Hun er en sånn en som må ha skokis etter trening og skokis i helgen».

Dette fikk meg til å refkektere litt. Er helt enig i at man ikke skal trøkke i seg sjokolade etter trening, men er det slik at man bør avstå fra alt sukkerholdig på lørdager bare fordi man trener seriøst og har en trent kropp? 🤔 Hvilket syn har dere andre som trener 5-6 ganger i uken på dette. Tenker på både tung styrketrening og kondisjonstrening. 

Anonymkode: c2d54...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Sjokis mente jeg 🤦‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Nei, virkelig ikke, det er jo nettopp derfor jeg trener så mye 😅 Trener mange ganger i uka (og spiser veldig sunt man-fre) for å kunne spise mye godteri og drittmat i helgen, men likevel kunne holde meg slank, sunn og i god form.

Anonymkode: ade74...41a

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiser sjokolade når jeg vil. Har ingenting å si hvilken dag det er

Anonymkode: 2b8e4...dc5

Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i søtt, så jeg spiser veldig lite sjokolade. 

Anonymkode: 5439b...644

Skrevet

Jeg er ikke så glad i sjokolade. Føler at det blir overdose med kalorier å spise både masse fett og sukker blandet. Liker alt av boller og kaker (ikke mye bedre enn sjokolade, nei), men holder meg til helgen.

Ts

Skrevet

Jeg er ganske liten og lett med dårlig forbrenning, så for meg er trening noe jeg gjør for å kunne øke kalorimengden. Får mer energi av det og så så lenge snacks passer inn i dagsbudsjettet, koser jeg meg. Trener fast flere ganger i uken, både kardio og styrke, spiser noe søtt eller fett hver helg.

Anonymkode: de611...8b6

Skrevet

Trener 5-7 økter i uken. Lørdag og søndag spiser jeg akkurat det jeg vil. Alltid godteri/sjokolade på Lørdager 😁

Er ikke noe motsetning i å trene og å spise sjokolade🤷🏼‍♂️

Skrevet

Jeg løper 20-40 km i uken og spiser sjokolade eller noe annet godteri nesten hver dag☺️ 

Anonymkode: 48904...ca2

Skrevet

Trener 5-6 dager i uka og spiser det jeg vil. Prøver å lytte til kroppen. Ender vel opp med å spise søtsaker kanskje en gang i uken eller noe. Er nok mere interessert i potetgull enn sjokolade 😄

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg er ikke glad i søtt, så det er ikke et problem. Tar heller et grep om trening som er litt etter skippertakprinsippet….

Skrevet

Jeg har ikke noe særlig behov for søtt etter at jeg kuttet det ut en periode for mange år siden. Spiser iblant litt is eller mørk sjokolade, men langt fra hver helg. Da heller litt nøtter og frukt ol.

Anonymkode: ad358...8fe

Skrevet

Trener hver dag og er en godtegris uten like. Spiser godteri og ostepop/potetgull både fredag og lørdag(og kanskje også torsdag hvis uka har vært ekstra kjip). Prøver å ligge i underskudd man-tors, så er det plass til ekstra mye kos i helgene.

Anonymkode: cf08a...6d6

Skrevet

Jeg spiser ikke søtt, eller chips, eller bakst, eller brus. 

Jeg trener nesten hver dag.

Jeg er ikke opptatt av kropp, vekt, eller kosthold. Har vært godt gift i 15 år, og er komfortabel med meg selv. 

Det er rett og slett så enkelt som at snoping og søtt ikke gir meg noe som helst. Sjokoladeskålen kan stå foran meg hele kvelden, men det frister ikke. 

Trener fordi det er godt, og får meg til å føle meg bra. 

Anonymkode: 2f882...2c0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Forsøker å begrense det mest mulig, men det handler mye om at jeg blir så fryktelig lett avhengig av det, og jeg greier ikke å ta bare én bit. I så fall må jeg kaste resten, eller at det er en liten pakning da. Det hender jo likevel at jeg kjøper noe, men egentlig foretrekker jeg å heller lage noe ekstra god middag. Forsøker å unngå å gi kroppen denne forventningen om at etter middag kommer noe godt. 

Jeg trener ikke tungt nå for tiden pga skade, men nesten hver dag likevel. Spiser på samme måte som når jeg trener tyngre. Jeg bare har droppet alkoholen siste tiden slik at jeg kan spise like mye.

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Trener hver dag. Spiser snop og chips hver dag. 

Anonymkode: d2fb2...310

Skrevet

Pleier spise litt potetgull og sånn på søndager når det er sport jeg er interessert i, ellers ikke så veldig mye snop jeg har lyst på 

Skrevet

Spiser godteri hver dag, trener 1-2 ganger i uka. Forbrenner mer enn jeg bruker.

Skrevet

Det er heldigvis ikke slik at treningen er bortkastet bare fordi man spiser lørdagsgodt. Med mindre du med å "trene seriøst" mener at du trener mot toppidrett eller bikinifitness, så har det ingen betydning så lenge kostholdet ditt eller er sunt og du får i deg de næringsstoffene du trenger. 

Anonymkode: 28137...445

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...