AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #21 Skrevet 10. desember 2021 Er du sikker på at du ikke pga din egen usikkerhet mtp vekt tillegger en kommentar og et blikk litt mye? Jeg ville vært 100% sikker på dette, men dersom du er helt sikker på at du har rett, ville jeg kontakta kjøpmann/daglig leder/hovedkontor. Men jeg jobber selv i servicebransjen og det har hendt ved et par anledninger at vi får fått klager. Jeg ble beskylt for rasisme engang for noen år siden fordi jeg tilfeldigvis hadde stått å rydda rett ved der en kunde stod å kikka... det jeg har lært er at alle mennesker har forskjellige ømme punkt og dårlige dager, men tilbakemeldinger på hvordan noen har "følt seg" kontra spesifikke hendelser hvor ting har blitt sagt feil kan vi nesten ikke gjøre noe med. Anonymkode: 916b4...60f 3
Cole Skrevet 10. desember 2021 #22 Skrevet 10. desember 2021 Noen som kjeder seg litt vel mye en fredags formiddag.... 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #23 Skrevet 10. desember 2021 Dette skjedde kun i ditt eget hode. Tipper det ikke skjedde engang, men at dette er din verste frykt og du vil se reaksjonene her inne. Ingen kommer til å si det til deg, bare slapp av å kjøp det du trenger du. Anonymkode: 83bee...8eb 2
Strange Doll Skrevet 10. desember 2021 #24 Skrevet 10. desember 2021 Jeg hadde svart hun med en gang at jeg ville snakke med sjefen hennes å bedt henne hente personen. Så hadde jeg forklart kommentaren mens den ansatte var der. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #25 Skrevet 10. desember 2021 Hadde sagt fra til sjefen hennes, for dette er virkelig ikke greit. Se om du kan finne en mail adresse. Og klag da hver eneste gang hun gjør det. Neste gang hun er frekk, kan du jo bare si at det skal jo være nok til både deg og samboeren din. For hva pokkers vet hun om hvor mange du kjøper til. Anonymkode: 57780...ab6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #26 Skrevet 10. desember 2021 Vimsepims skrev (3 timer siden): Ta en samtale med sjefen hennes du. Jeg har jobbet i flere matbutikker og klesbutikker, og er det en ting som er sikkert så er det at de godt voksne damene som har vært i kjeden i mange år er "fredet". Det nytter som regel ikke å klage på disse. De bare ler av det sammen med sjefen på pauserommet. Jeg har sett det mange ganger. De slipper unna med alt, mens vi andre udødelige ansatte får streng beskjed om å smile og se blide ut så kan de godt voksne få gå med geipen nedpå knærne og være frekk mot kundene. Og de er forresten ikke frekke ifølge flere sjefer, de er fargerike og har store personligheter visstnok. Vi nye får anmerkninger og sparken for den minste lille ting, mens de modne ærverdige ansatte får dure på som de vil. Hvorfor det er sånn? Antagelig fordi sånne ansatte er vanskelige å bli kvitt. Det er lettere for sjefene å bare jatte med de til de blir så gamle at de går av med pensjon, framfor å sparke de. Blir de sparket lager de et helvete uten like. Så det nytter som regel ikke å klage på sånne, bare så dere er klar over det. Anonymkode: 9c9f8...a68 2
Outlander Skrevet 10. desember 2021 #27 Skrevet 10. desember 2021 Jeg tror absolutt NULL på dette…ser vi er på vei mot juleferie nå 🤡🤡🤡 2
Djungelvrål Skrevet 10. desember 2021 #28 Skrevet 10. desember 2021 Dette vet jeg ikke om jeg tror noe på.....blir som at en servitør skulle spørre noen som bestiller f.eks en treretters om det ikke er litt mye mat?? Ingen i servicebransjen gjør jo det.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #29 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg unngår helst Meny butikken hvor hun jobber. Men i går måtte jeg gå innom der igjen, og der stod hun. Alltid frekk og ufin, gir stygge blikk osv. Jeg sa jeg skulle ha to kyllinglår, litt fløtegratinerte poteter, og en fiskekake. Hun spurte meg om det ikke var litt for mye? Jeg sa hva mener du? Da ser hun på meg med et spesielt blikk rettet mot magen min og sier nei, ingenting. Jeg skjønner jo at hun mener jeg er overvektig. Jeg vet selv jeg er 14 kg for mye. Synes det er så uhyggelig, for jeg er glad i mat fra varmdisken og hun står nesten alltid der. Har gått på andre Meny butikker, men denne er nærmere her vi bor. Flere her som opplever frekke folk som står bak varmdisken? Etter min mening bør man være hyggelig og ha et godt humør når man står bak en varmdisk. Jeg har faktisk blitt på dårlig humør av denne damen flere ganger. Skal ikke folk som jobber bak en varmdisk gjøre slik at kunden vil komme tilbake? Men denne damen gjør altså sånn at folk mister humøret sitt. Anonymkode: d4cf0...ee8 Kyllinglår og fiskekaker er jo sunn og bra mat. Tenkte hun skulle skulle sulte? Uansett har hun ingenting med å kommentere det. Ikke engang om du kjøpte alt hun hadde i disken Anonymkode: 3e208...799
SmuleSMitt Skrevet 10. desember 2021 #30 Skrevet 10. desember 2021 Ta opptak med mobil? Ta opp lyden iallefall. Sier hun noe fælt, så si "Kan du gjenta jeg hørte ikke". Vis opptaket til en annen ansatt, send det til sjefen. Fortsetter hun med slik atferd hadde jeg lagt det ut på facebook og laget sak av det. Sånn "kundeservice" er helseskadelig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #31 Skrevet 10. desember 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Jeg aner ikke hva som skjer i hodet ditt, eller om det er jeg som er utrolig dum nå. Men hva tenker du når du ser GUMMIHANSKER, kondom og avlange grønnsaker??? Wtf Ellers må jeg si at du har en dirty mind.. jez 😄 De som forstår hva jeg kanskje sikter til, de har en like dirty mind 😂 Jeg tenker generelt ikke dirty, men vridde hjernen litt for å få til et litt sprøtt eksempel 😂 Men poenget er selv om noen handler merkelige kombinasjoner eller usunne varer, så kommenterer man ikke. Man vet faktisk ikke hva som er grunnen bak. Kanskje personen som kjøper seg fløtepoteter og karbonader har tatt av 10kg og ferier det. Kanskje den personen som kjøper gummihansker, kondomer og avlange grønnsaker rett og slett skal ha en date på besøk, og trenger å vaske ned leiligheten, manglet en ingrediens til maten, og ville være forberedt på at ting kanskje endte i senga. Man vet faktisk aldri hvorfor folk handler det de gjør. Men når jeg nå nettopp handlet mel, gjær og safran, i desember, så tror jeg jeg vet hva den i kassen tenkte 😄 Anonymkode: 521ba...5f6 1
Cole Skrevet 10. desember 2021 #32 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kyllinglår og fiskekaker er jo sunn og bra mat. Tenkte hun skulle skulle sulte? Uansett har hun ingenting med å kommentere det. Ikke engang om du kjøpte alt hun hadde i disken Anonymkode: 3e208...799 Sunn og bra mat, fru Blom.
SoWhat? Skrevet 10. desember 2021 #33 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De som forstår hva jeg kanskje sikter til, de har en like dirty mind 😂 Jeg tenker generelt ikke dirty, men vridde hjernen litt for å få til et litt sprøtt eksempel 😂 Men poenget er selv om noen handler merkelige kombinasjoner eller usunne varer, så kommenterer man ikke. Man vet faktisk ikke hva som er grunnen bak. Kanskje personen som kjøper seg fløtepoteter og karbonader har tatt av 10kg og ferier det. Kanskje den personen som kjøper gummihansker, kondomer og avlange grønnsaker rett og slett skal ha en date på besøk, og trenger å vaske ned leiligheten, manglet en ingrediens til maten, og ville være forberedt på at ting kanskje endte i senga. Man vet faktisk aldri hvorfor folk handler det de gjør. Men når jeg nå nettopp handlet mel, gjær og safran, i desember, så tror jeg jeg vet hva den i kassen tenkte 😄 Anonymkode: 521ba...5f6 Okay 😄
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #34 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syntes alltid det er gøy å kjøpe bind å sjokolade og kun det. Ingen sier noe. Men ansiktene sier jo sitt 😂😂😂😜 Anonymkode: 2dd75...ea6 Mens jeg er så loka at jeg aldri tenker over hva de tenker, har sikkert kjøpt mange rare kombinasjoner av ting som kanske ser rart ut for andre -men jeg tenker virkelig ikke over noe annet enn "det og det skal jeg ha" jeg. Har forsøbrig selv jobbet i butikk, og faktisk i varmdisk. Jeg følte nesten det var jobben min å muntre folk opp jeg, vi snakket om hvordan lage den og den middagen, jeg lagde faktisk endel "ekstra" mat hjemme (ting jeg ikke lagde til vanlig) for å kunne gi råd ut i fra erfaring. Jeg hjalp enslige menn med å finne ut av hvordan de kunne lage enkle, men gode middager hjemme, jeg hjalp familier med næringsinnhold, og de som skulle ha store selskap med å beregne nok mat osv. osv. Og noen av de mer ensomme, både kvinner og menn, hadde gjerne behov for å få snakke litt med noen som kunne gi dem et smil i tillegg. Fikk folk som ellers følte de hadde en litt kjip hverdag til å få dilla på rare oster, og vi hadde f.eks unge vennegjenger som falt helt for alle de fantasifulle grillspydene vil lagde husker jeg. Hadde mange faste kunder, av forskjellige grunner. Og jeg ville aldri, aldri ha sagt noe kjipt til folk om hvordan de spiste. Men det skal sies, jeg var ganske stor på den tida sjøl, og det var flere av oss bak disken, -jeg spiste godt med den jobben, både hjemme og i lunsjen! Det åblande seg opp i andres saker på den måten, drive med "mobbing" og diskriminering, det er drittoppførsel. Og hun fortjener definitivt at du tar en prat med sjefen hennes, du må kanskje ha litt gøts for å gjøre det, men om du tør å være modig så vil hun få som fortjent, -ordentlig tilsnakk. Og hun burde jo egentlig ikke ha en slik jobb, som sagt, når jeg jobbet slik så følte jeg at halve jobben var å være blid og forståelsesfull, lytte og gi råd. Anonymkode: 79637...cd0 1
Gjest Lawyam Skrevet 10. desember 2021 #35 Skrevet 10. desember 2021 Jeg blir ofte spurt om slike ting når jeg kjøper noe som skal måles opp. Det er et legitimt spørsmål. Jeg opplevde det motsatte da jeg stod ved siden av en dame en gang og ekspiditrisen spurte vil du ha mer? Damen klikket fullstendig. 'Hun var syk og var lei av å få kommentarer på hvor tynn hun var'...
Silla123 Skrevet 10. desember 2021 #36 Skrevet 10. desember 2021 Omg, jeg hadde slengt den fiskekaka i trynet hennes! Du må kontakte sjefen hennes! 1
appelsinjuice Skrevet 10. desember 2021 #37 Skrevet 10. desember 2021 Du sa du skulle ha «litt» fløtegratinerte poteter, så er du heeeelt sikker på at hun ikke spurte om det var «litt for mye» hun tok oppi boksen da, ift. hva du ville ha? 🤷♀️ Og at du misforstod fordi du er sensitiv ift. din egen vekt? Er selv slank/normalvektig og blir også gjerne spurt om de har tatt oppi for mye dersom jeg ikke har spesifisert mengden jeg vil ha. 🤷♀️ Og det er jo en kjent sak at folk gjerne misforstår ting ift. hva de selv tenker eller føler på den dagen. Har selv en veldig slank venninne som alltid har ønsket å legge på seg uten å klare det, og hun ble en gang dødelig fornærmet på en butikkansatt da hun spurte om de hadde et plagg i størrelse XXS. Den butikkansatte hadde sagt: «Ikke alle kommer inn i det» og venninna mi tolket dette som et sleivspark mot vekta hennes, og at den ansatte mente at «ikke all folk kommer inn i en størrelse XXS, derfor har de ikke det». Det den butikkansatte mente var selvsagt: «Vi får ikke all plagg inn i størrelse XXS, dessverre.» 😂🙈 2
tirben Skrevet 10. desember 2021 #38 Skrevet 10. desember 2021 Be om å få snakke med butikksjefen, eller send en mail til butikksjefen i den aktuelle butikken.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #39 Skrevet 10. desember 2021 Hvordan vet du at denne damen kikket på magen din og mente du var 14 kilo for overvektig? Her kan du faktisk ha tolket situasjonen feil. Anonymkode: 1f192...e26
Million Skrevet 10. desember 2021 #40 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Søren også, hvorfor leste jeg dette? Nå fikk jeg skikkelig lyst på både grillede kyllinglår og gratinerte fløtepoteter! Det er en evighet siden jeg spiste den typen poteter, forresten. Det må jeg lage en dag 😂. Endret 10. desember 2021 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå