Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør denne historien så kort som mulig. Vi har vært sammen i 5 år, og har et godt samboerskap uten krangling, vi viser at vi setter pris på hverandre, men sexlivet har vært fraværende i 10 måneder. Dette er noe vi snakker om innimellom, uten at det har blitt gjort noe. Vi forstår ikke hva som har skjedd da vi ellers er veldig glade i hverandre, har mye humor sammen, men har forskjellige hobbyer og interesser. 

Selv opplevde jeg på min arbeidsplass at jeg ble litt betatt av en kollega. Pyntet meg mer for å dra på jobb, og hadde litt sommerfugler i magen. Jeg kjente at det ikke var snakk om noe annet enn flørt og litt spenning, men likevel fikk det meg til å «blomstre». Tenkte ofte på denne kollegaen, og dagdrømte. Nå er det mer normalisert, har landa litt kan man si. 

Samboeren min har nå fortalt meg at han har hatt en flørt på sin jobb, som nå har gått litt for langt, selv om det ikke har skjedd noe seksuelt/kyssing. Denne dama hadde satt en stopp før det skjedde noe mer da de begge er i et forhold. Han la alle kortene på bordet, og vi fikk en god prat. Årsaken til at jeg tar dette «bedre» enn forventa er at jeg vet at vi har hatt dårlige tider i forholdet selv nå mtp nærhet, og at jeg selv gikk igjennom noe liknende nettopp. Dette fortalte jeg ikke til han. 

Tips for å få dette forholdet til å fungere? Hva kan vi gjøre for å få opp piffen på soverommet igjen? Vil gi det en sjanse, og vi har blitt enige om å bruke noe tid nå til å tenke hva vi vil gjøre med forholdet da vi begge ser vi har utfordringer.

Anonymkode: bfa83...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sexliv er ikke noe som bare faller i hodet på dere, dere må selv aktivt tre inn i den sfæren. Livet er ikke som på film.

• Liker 14
Skrevet

Hva legger du i at det har «gått litt for langt?» 

Å bli betatt av noen andre er helt normalt. Det skjer med de fleste i løpet av et langt samliv. Ingen krise.

Det er spennende og oppløftende, og kan faktisk gjøre godt. Men det viktige er å ikke gjøre noe med det. Hverken fysisk, eller å fortelle vedkommende hva man føler. At man ikke dyrker følelsen. Da blåser det alltid over av seg selv.
Men det er vel sjeldent man forteller partneren sin om det, så lenge det ikke har gått over noen strek. Det bare sårer og skaper usikkerhet, uten at det gir noe. Så synes egentlig at din partner kunne ha spart seg for å dele denne infoen med deg…

Anonymkode: db492...38c

• Liker 10
Skrevet

Det er ihvertfall positivt at dere kan snakke ærlig og åpent om sånt. Men hva hadde skjedd om ikke kollegaen hans satte grenser? Hadde han dratt det lenger da? Det syns jeg du skal tenke på og i såfall så er ikke manglende sexliv hjemme noen unnskyldning til å søke det på andre arenaer for da avslutter man forholdet først istedet for å begå svik bak partnerens rygg. 

For å få orden på romantikken og gnisten mellom dere må dere begynne å date igjen. Gå ut å spise, dra ut på bowle, le sammen, ha dype samtaler sammen, sette av en helg til romantisk weekend på hotell, gjøre dette gradvis i steg og ikke gå rett på romantisk hotell weekend som da vil bare bli å presse frem noe som føles unaturlig. Dere må bygge opp en gnist igjen på naturlig måte i naturlig tempo 

Anonymkode: fb0a1...ed6

• Liker 6
Skrevet

Hvor gamle er dere? Må si jeg synes det er veldig bra av dere å være åpen og ærlig med hverandre på denne måten. Det må jo være riktig med tanke på å prøve å få det bedre, velge hverandre, komme nærmere hverandre og velge å stole på hverandre.

Skulle ønske jeg og mannen klarte å kommunisere slik. Vi har også små forelskelser for andre i mellom, men det er ikke noe vi snakker om. Når det kommer til sexlivet vårt har vi begynt å eksperimentere mer, bruke lenger tid på vorspiel som ikke nødvendigvis skal føre til sex eller orgasme, men som gir begge nytelse. For eksempel lett bondage eller massasjer. Mitt tips er å fordype dere i sex som tema sammen, utforske sex som språk også, sånn at man blir flinkere å snakke om det og tenke over hva sex er for deg og dere.

Anonymkode: 69475...1e3

• Liker 1
Skrevet

Setter så pris på dere som skriver her til meg. Var rart å våkne i dag, og kjenne på samtalen vi hadde i går kveld. 
Jeg tenker også at vi må gjøre mye mer kjæresteting sammen, det blir mye jobbing (turnus), tid til hobbyer, og jeg sitter mye på telefonen. 

Vi er begge i 30-årene. Vi begge satte pris på at vi fikk tømt oss i går ved å snakke ærlig om tankene rundt forholdet vårt. Han sa at han tenker hver morgen på forholdet, og om det ikke skal bli noen endring der. Dagene bare går, og vi trengte på en måte dette sparket i baken for å få opp øynene. Selv om det er sårt for meg at han har hatt en flørt. 

De tok litt på hverandre, det jeg mener med at det har gått litt for langt. Han er ærlig, og sier han ikke vet hva som hadde skjedd hvis hun ikke hadde stoppet, men sier han tror ikke det hadde skjedd noe. Jeg trooor nok det kunne skjedd noe, med tanke på at det gikk såpass langt. 

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Setter så pris på dere som skriver her til meg. Var rart å våkne i dag, og kjenne på samtalen vi hadde i går kveld. 
Jeg tenker også at vi må gjøre mye mer kjæresteting sammen, det blir mye jobbing (turnus), tid til hobbyer, og jeg sitter mye på telefonen. 

Vi er begge i 30-årene. Vi begge satte pris på at vi fikk tømt oss i går ved å snakke ærlig om tankene rundt forholdet vårt. Han sa at han tenker hver morgen på forholdet, og om det ikke skal bli noen endring der. Dagene bare går, og vi trengte på en måte dette sparket i baken for å få opp øynene. Selv om det er sårt for meg at han har hatt en flørt. 

De tok litt på hverandre, det jeg mener med at det har gått litt for langt. Han er ærlig, og sier han ikke vet hva som hadde skjedd hvis hun ikke hadde stoppet, men sier han tror ikke det hadde skjedd noe. Jeg trooor nok det kunne skjedd noe, med tanke på at det gikk såpass langt. 

ts

Hvordan er han, mannen din? Er han god å sette ord på hva han føler? Jeg opplever mye i mitt forhold at pga at mannen min er introvert og er ikke den som tar opp ting, så kjeder jeg meg fort og søker mot andre etter det jeg føler jeg ikke får hjemme.. nærhet i kommunikasjon rundt tanker og følelser er på en måte viktigere for meg enn sex. 

Har dette med kollegaen nettopp skjedd? Har han følelser for henne nå?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan er han, mannen din? Er han god å sette ord på hva han føler? Jeg opplever mye i mitt forhold at pga at mannen min er introvert og er ikke den som tar opp ting, så kjeder jeg meg fort og søker mot andre etter det jeg føler jeg ikke får hjemme.. nærhet i kommunikasjon rundt tanker og følelser er på en måte viktigere for meg enn sex. 

Har dette med kollegaen nettopp skjedd? Har han følelser for henne nå?

Nei, han er ikke god på å sette ord på hva han føler. Det var først i går at han fikk sagt alt han har følt på over lang tid som han ikke har sagt før. Ble en oppvekker for meg også st han gikk og kjente på dette. Jeg selv har tenkt mye på oss, og bare skjøvet problemene unna. Tenkt at det går seg vel til. Men det gikk for langt nå. 
Dette med kollegaen skjedde for kort tid siden, han har ingen følelser for henne sier han, kun spenningen han likte. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, han er ikke god på å sette ord på hva han føler. Det var først i går at han fikk sagt alt han har følt på over lang tid som han ikke har sagt før. Ble en oppvekker for meg også st han gikk og kjente på dette. Jeg selv har tenkt mye på oss, og bare skjøvet problemene unna. Tenkt at det går seg vel til. Men det gikk for langt nå. 
Dette med kollegaen skjedde for kort tid siden, han har ingen følelser for henne sier han, kun spenningen han likte. 

ts

Bra at han klarte å endelig snakke om det da. Lykke til på veien videre .

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Kort oppsummert; dere gjør ikke ting sammen, har ikke hatt sex på 10 mnd, og du sitter mye på tlf når dere er sammen.

Det er rene oppskriften på samlivsbrudd og/eller at den som blir oversett og neglisjert blir betatt av andre som er mer tilgjengelige. Det er gjerne en dame/mann der som har litt mer glimt i øyet og er litt mer mottagelig og spennende enn den som til stadighet sitter med tlf og ikke vil gjøre noe annet i hverdagen.

Jeg er aldri aktiv på tlf når jeg er sammen med noen. Særlig ikke når jeg er sammen med mannen min. Det er ikke noe som gir så mye avstand som når den ene sitter på tlf i lange tider, mens den andre ikke gjør det. 

Mannen din bryr seg om forholdet, men det har ikke du gjort. Han har tenkt på forholdet hver morgen, sier han. Mens du har oversett hele forholdet, og heller dukket ned i tlf. Tenk at tlf skal ha så stor betydning! Så du kan skylde på mannen din fordi han lot seg sjarmere av en som så han. Men du kan ikke la være å tenke på at om du hadde latt tlf være, og gjort litt innsats i forholdet, så hadde han ikke vært tilgjengelig for noen andre, for da hadde han vært lykkelig med deg.

Men hva er det med deg? Hva er det du får ut av å være aktiv på tlf hele tiden? 

Anonymkode: ba3a5...ccd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kort oppsummert; dere gjør ikke ting sammen, har ikke hatt sex på 10 mnd, og du sitter mye på tlf når dere er sammen.

Det er rene oppskriften på samlivsbrudd og/eller at den som blir oversett og neglisjert blir betatt av andre som er mer tilgjengelige. Det er gjerne en dame/mann der som har litt mer glimt i øyet og er litt mer mottagelig og spennende enn den som til stadighet sitter med tlf og ikke vil gjøre noe annet i hverdagen.

Jeg er aldri aktiv på tlf når jeg er sammen med noen. Særlig ikke når jeg er sammen med mannen min. Det er ikke noe som gir så mye avstand som når den ene sitter på tlf i lange tider, mens den andre ikke gjør det. 

Mannen din bryr seg om forholdet, men det har ikke du gjort. Han har tenkt på forholdet hver morgen, sier han. Mens du har oversett hele forholdet, og heller dukket ned i tlf. Tenk at tlf skal ha så stor betydning! Så du kan skylde på mannen din fordi han lot seg sjarmere av en som så han. Men du kan ikke la være å tenke på at om du hadde latt tlf være, og gjort litt innsats i forholdet, så hadde han ikke vært tilgjengelig for noen andre, for da hadde han vært lykkelig med deg.

Men hva er det med deg? Hva er det du får ut av å være aktiv på tlf hele tiden? 

Anonymkode: ba3a5...ccd

Takk for ærlige ord! Jeg ser selv hvordan dette forholdet har vært, og vi begge er enige om at vi burde gjort mye mer for å ta vare på hverandre. Engasjere oss mer i hverandres liv, hobbyer og sånne ting. Jeg aksepterer glippen han hadde på en bedre måte, nettopp fordi jeg vet at forholdet vårt ikke har vært det beste. 
Vi har tatt hverandre for gitt, og dette får oss til og åpne øynene mer. Han sier også idag at det hele startet med en uskyldig flørt, men ble mer og mer. Tilslutt mistet han helt fokuset, og lot seg rive med. Han er hvertfall ærlig om alt, og jeg spør om alt jeg lurer på.

Jeg sitter altfor mye på telefonen, jeg surfer på sider som handler om trening, andre hobbysider, chatter med venner, scroller på SoMe osv. Skal skjerpe meg! 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ts

Dere må gjøre mer kjæresteting sammen på felles fridager/kvelder. 

Ta mer på hverandre i hverdagen, og begynne med sexdelen. 

Gjerne snakke om å kanskje tørre å være litt friskere på hva man gjør avogtil så man opplever å bli veldig tent. 

Det dere to har opplevd er rimelig normalt i mange forhold, men få snakker om det. 

• Liker 5
Skrevet
Fløff skrev (9 minutter siden):

Gjerne snakke om å kanskje tørre å være litt friskere på hva man gjør avogtil så man opplever å bli veldig tent. 

Det dere to har opplevd er rimelig normalt i mange forhold, men få snakker om det. 

Så godt å få så mange gode, forståelsesfulle råd her inne. Setter veldig stor pris på det. Følte selv det var veldig godt å kunne snakke med han om alt vi begge tenkte. Og at vi har gått på hver vår kant med tanker som ikke er sagt før nå. I tillegg har vi levd hver våre liv, og dette vil vi nå endre på. Livet er ingen dans på roser, og jeg tror dette på sikt kan gjøre forholdet vårt mer robust og stabilt.

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (11 minutter siden):

Så godt å få så mange gode, forståelsesfulle råd her inne. Setter veldig stor pris på det. Følte selv det var veldig godt å kunne snakke med han om alt vi begge tenkte. Og at vi har gått på hver vår kant med tanker som ikke er sagt før nå. I tillegg har vi levd hver våre liv, og dette vil vi nå endre på. Livet er ingen dans på roser, og jeg tror dette på sikt kan gjøre forholdet vårt mer robust og stabilt.

ts

Skrevet

Er ikke bare slik at dere ikke passer sammen da?

Har ikke like hobbyer og interesser, og skal dere interessere dere i hverandre så må det hard jobbing til?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så godt å få så mange gode, forståelsesfulle råd her inne. Setter veldig stor pris på det. Følte selv det var veldig godt å kunne snakke med han om alt vi begge tenkte. Og at vi har gått på hver vår kant med tanker som ikke er sagt før nå. I tillegg har vi levd hver våre liv, og dette vil vi nå endre på. Livet er ingen dans på roser, og jeg tror dette på sikt kan gjøre forholdet vårt mer robust og stabilt.

ts

Jeg har selv hatt en periode i eget forhold (før barn, hadde vært sammen 7-8 år) hvor vi var veldig flinke til å leve våre egne liv - men på ett tidspunkt ble det for mye.

Vi fikk faktisk snudd det til det veldig mye mer positive.

Vi hang ikke sammen 24/7, men prioriterte jevnlig kjærestetid sammen. Ble superforelsket på nytt - men var jo åpen for at det kunne gå andre veien og.

Vi har nå vært sammen i 21 år og fikk barn noen år etter denne perioden. 

Min motivasjon for å prøve videre var at dersom jeg gjorde det slutt ville jeg jo ikke ha lært noe å ta med inn i en annen seriøs og langvarig relasjon, da har man jo bare lært å avslutte forhold straks det er reell motgang. Og vil man ha langvarige forhold og særlig barn involvert så går jo ikke det.

Men et åpenbart suksesskriterie her var jo at følelsene fortsatt var der, problemet var prioriteringene

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke ment som kritikk, men som en observasjon.

Svært mange som får råd her inne, svarer helt OK, enkelte svarer krasst og uhyggelig, og så har du disse som har grudd seg og er lettet for å ikke bli dømt, eller som er glade etter hvert som de begynner å øyne håp.

Mens du er litt sånn å så fantastisk og forståelsesfulle dere er og nå er jeg så glad og det er ikke måte på, enda svarene er...vel, helt greie.

Ikke noe å utsette på de, for all del, men heller ikke så vanvittig bra at kaffen renner ut igjen.

Med andre ord, min første vibb er at du er litt wired akkurat nå.

Og det er helt normalt når man har opplevd svik eller å holde på å miste noen man er glad i.

Adrenalin, tror jeg det er. 

Det er kroppen som setter alt inn på å takle et traume.

Så det eneste jeg egentlig prøver å si er at jeg tror du skal lytte til kroppen din, fordi det er godt mulig den opplever dette som verre enn det du føler det er akkurat nå.

Gi kroppen litt slækk. Det er ikke nødvendigvis sånn at det er du som har sittet på telefonen og vært busy og kan lastes for dette og dermed må fikse det.

Det var HAN som valgte å la det gå for langt med en annen kvinne, fremfor å ta opp ting med deg. Det finnes ingen unnskyldning for det. 

• Liker 3
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (34 minutter siden):

Dette er ikke ment som kritikk, men som en observasjon.

Svært mange som får råd her inne, svarer helt OK, enkelte svarer krasst og uhyggelig, og så har du disse som har grudd seg og er lettet for å ikke bli dømt, eller som er glade etter hvert som de begynner å øyne håp.

Mens du er litt sånn å så fantastisk og forståelsesfulle dere er og nå er jeg så glad og det er ikke måte på, enda svarene er...vel, helt greie.

Ikke noe å utsette på de, for all del, men heller ikke så vanvittig bra at kaffen renner ut igjen.

Med andre ord, min første vibb er at du er litt wired akkurat nå.

Og det er helt normalt når man har opplevd svik eller å holde på å miste noen man er glad i.

Adrenalin, tror jeg det er. 

Det er kroppen som setter alt inn på å takle et traume.

Så det eneste jeg egentlig prøver å si er at jeg tror du skal lytte til kroppen din, fordi det er godt mulig den opplever dette som verre enn det du føler det er akkurat nå.

Gi kroppen litt slækk. Det er ikke nødvendigvis sånn at det er du som har sittet på telefonen og vært busy og kan lastes for dette og dermed må fikse det.

Det var HAN som valgte å la det gå for langt med en annen kvinne, fremfor å ta opp ting med deg. Det finnes ingen unnskyldning for det. 

Veldig enig. Og tenker at TS kanskje føler seg litt letta over at den lille flørten hun hadde pågang, ikke var noe å ha så dårlig samvittighet for allikevel. For fyren har jo latt det gå for langt med en annen dame. Som han fortsatt jobber med, og sikkert tenker på. For det var jo HUN som stoppa det hele.

Anonymkode: 52612...8fa

• Liker 2
Skrevet

Tar til meg alle råd her inne, og ikke tro at dette er lett. Vi har snakket om dette stort sett i hele dag da det fortsatt er helt uvirkelig, og jeg trodde det hele var en drøm da jeg våknet i dag.

Jeg mener ikke det er min skyld at det skjedde, absolutt ikke. Min «flørt» var mer sånn at jeg ble betatt, og vi pratet lett sammen, ingenting fysisk. Tror neppe kollegaen min fattet mistanke heller. Var bare en positiv gnist der som ga meg endorfin.

Dette kommer til å ta tid å fordøye, så tankene kverner konstant…

ts

Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tips for å få dette forholdet til å fungere? Hva kan vi gjøre for å få opp piffen på soverommet igjen? Vil gi det en sjanse, og vi har blitt enige om å bruke noe tid nå til å tenke hva vi vil gjøre med forholdet da vi begge ser vi har utfordringer.

Det er ikke sex som holder et forhold sammen. Sex er noe du elsker å nyte med en du er glad i. Det starter ikke med piff på soverommet, det starter med god personlig kjemi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...