AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes egentlig ikke noe om å gi julegaver til venninner. Misforstå meg rett, jeg liker å gi gaver, men føler at det blir litt meningsløst når jeg bare må komme på en eller annen gjenstand som de kanskje liker. Jeg tenker derfor å gi en symbolsk gave i år - altså at jeg donerer penger til en god sak og at de får et kort som forteller litt om denne saken. Føler likevel at det er en gave som det kanskje ikke vil settes pris på, og jeg ønsker jo at de skal det. Hva tenker dere om det å få symbolske gaver? Jeg vet at en av venninnene mine har strikket en gave til oss alle sammen. Er min symbolske gave dårlig i forhold? Anonymkode: 21ac4...32e
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Aldri gi noen veldedighet i gave!!!!! Det må i så fall avtales på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Aldri gi noen veldedighet i gave!!!!! Det må i så fall avtales på forhånd. Hvorfor? Anonymkode: 21ac4...32e
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: 21ac4...32e Fordi det er ikke alle som setter pris på det. De vil selv velge hvem de ønsker å støtte, det er ikke alle som ønsker å gi til veldedighet, det er ikke en gave til din venninne, det blir mer en gave til deg selv.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Jeg synes det da er riktigst å i hvert fall si fra om det på forhånd. Hvis noen andre har brukt tid på å strikke votter til deg eller brukt tid på å finne noe de virkelig tror du blir glad for - så er det kanskje litt ufint å parere med «dere får ingen gaver i år, i år gir jeg til veldedighet i stedet». Man kan jo også komme til å gi til en organisasjon mottaker ikke egentlig ønsker å støtte, feks fordi man ikke har tillit til arbeidet de gjør, har dårlige erfaringer med eller rett og slett ikke støtter ideologien til. Hvis gaven til meg er en gave til en organisasjon, bør jeg i hvert fall få være med å velge hvilken. Og man bør vite at personen setter pris på en gave til veldedighet! For det er jo derfor man gir gaver - for at mottaker skal bli glade. Jeg synes det er helt ok å bli enige om å ikke gi gaver. Men at en person donerer til veldedighet er egentlig ikke en gave til meg. Anonymkode: 70ee9...359 1
Vhgj Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 21ac4...32e Fordi folk er rare. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå