Gå til innhold

NaNoWriMo

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Noen som har tenkt å prøve seg på årets NaNoWriMo (Nationl Novel Writing Month)? Målet er å skrive et førsteutkast til en bok, minst 50 000 ord, i løpet av november. Jeg leker med tanken, og veksler mellom kriblende spenning etter å begynne og en overhengende følelse av at jeg vil mislykkes.

www.nanowrimo.org

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har meldt meg på!

Det er veldig overmodig, jeg tør knapt tenke på hvor mange tusen ord jeg må skrive om dagen. Men jeg skal utfordre meg selv og prøve - du får jo ikke akkurat bank om du ikke får det til.

Bli med da vel!

Skrevet

Utrolig morsomt konsept. Nå har ikke jeg akkurat gått med en roman i magen, men jeg ble litt inspirert!

Gjest LoisLane
Skrevet

Ikke sant? Og du kan jo få hjelp til plottet ditt på siden.

• 3 uker senere...
Gjest Sesselja
Skrevet

Bare litt over en dag til nano-start! Hvordan ligger du an, LoisLane? Andre som har meldt seg på?

Skrevet

Det hørtes jo veldig morsomt ut.. Og med mindre jeg plutselig får meg en jobb (lite sannsynlig) så har jeg jo egentlig ikke noe bedre å finne på.. (utenom at jeg har bestilt Sims 2 da :ler: ).

Leste en del på siden, men lurte på: blir det du sender inn publisert på noen som helst måte? Dette blir isåfall mitt første forsøk på å skrive noe så langt - og overhodet ikke egnet for offentligheten :overrasket:

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg synes jeg ligger bra an - har ikke skrevet ett ord ennå... :sjarmor:

Har i hodet det jeg skal begynne på, og har bestemt meg for å drite i selvsensuren i denne omgangen.

En stor ulempe er at jeg faktisk må jobbe i november, og at både mann og ungene (4) sikkert forventer både mat og klær... Jeg tar det som en utfordring og en dytt uansett.

Dere andre, har dere en strategi?

Skrevet

Hehe, har ikke skrevet et ord jeg heller - så det er nok delt førsteplass foreløbig ;)

Strategi.. Vel, 50.000 ord / 30 dager = 1667 ord om dagen. Det må vel bli strategien.. :) Tipper dette går som med alle lekser jeg noengang har hatt; blir sittende oppe og skrive de siste nettene.. :ler: Har i det minste en no-brain jobb, så jeg kan bruke hele arbeidsdagen til å tenke ut hva jeg skal skrive :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Ååå, ønsker meg en no-brain jobb akkurat nå.

Da drar vi pusten godt inn og gleder oss til midnatt!

Gjest Sesselja
Skrevet

Leste en del på siden, men lurte på: blir det du sender inn publisert på noen som helst måte?

Nei, du blir ikke publisert. Tross alt er det flere tusen som er med! Det er kun for din egen skyld du blir med på denne galskapen! Du kan sende inn romanen din til slutt for å få verifisert antall ord, men du vinner ikke stort annet enn en stor dose selvrespekt.

Skrevet

Hvordan går det? Jeg ligger laaangt bak målet og har fremdeles bare ca 1000 ord. Nettopp stått opp nå riktignok men.. Var ikke så lett dette :ler:

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg fikk ned 3500 i går. I dag har det bare blitt 999, men jeg skal skrive litt mer senere. Målet er 2300 ord om dagen, så jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg når det i løpet av kvelden.

• 2 uker senere...
Gjest Sesselja
Skrevet

To uker inn i november... er det flere enn Lois Lane og jeg som holder ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...