Gå til innhold

Forkjølelsessymptomer og ingen luktesans (negativ test)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig sylta, snørrete og hoster. Typisk forkjølelse. Men nå har jeg ikke luktesans heller! Jeg har testet negativt på hjemmetest to ganger (tatt med mellomrom på et par dager) Er det vanlig at en av de andre virusene som går nå kapper av luktesansen? For det pleier ikke å skje når jeg er forkjølet. Kanskje jeg bør ta en ordentlig test. Er hjemme og spiser pepperkaker med blåmuggost og kjenner ikke lukta av noe 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært forkjølet med negative koronatester 4 ganger siden sommeren, mistet luktesansen hver gang. Så det trenger ikke være covid. :)

• Liker 2
Skrevet
mingus skrev (1 minutt siden):

Har vært forkjølet med negative koronatester 4 ganger siden sommeren, mistet luktesansen hver gang. Så det trenger ikke være covid. :)

Ja, den snørretheten (unnskyld det grafiske 😆) er vel ikke så typisk for covid. Men kan ikke huske at jeg har mistet luktesansen siden jeg var liten. Kan heldigvis smake litt av det jeg spiser

• Liker 1
Skrevet
Lilylune skrev (1 minutt siden):

Ja, den snørretheten (unnskyld det grafiske 😆) er vel ikke så typisk for covid. Men kan ikke huske at jeg har mistet luktesansen siden jeg var liten. Kan heldigvis smake litt av det jeg spiser

Heldigvis, mye god julemiddag snart. God bedring :)

Skrevet
Lilylune skrev (1 time siden):

Er skikkelig sylta, snørrete og hoster. Typisk forkjølelse. Men nå har jeg ikke luktesans heller! Jeg har testet negativt på hjemmetest to ganger (tatt med mellomrom på et par dager) Er det vanlig at en av de andre virusene som går nå kapper av luktesansen? For det pleier ikke å skje når jeg er forkjølet. Kanskje jeg bør ta en ordentlig test. Er hjemme og spiser pepperkaker med blåmuggost og kjenner ikke lukta av noe 

Det er vel ganske vanlig å miste luktesansen når man er forkjølet. Man er jo pottetett i nesa, og lukter selvfølgelig ingenting. Det er jo ikke noe nytt med nedsatt/ingen luktesans ved forkjølelse?

• Liker 5
Skrevet

Kan man gå på jobb i slike tilfeller?

Skrevet
Lilylune skrev (1 time siden):

Ta en PCR test hos kommunen. Selvtest fungerer ikke alltid.

• Liker 5
Skrevet
Visum skrev (48 minutter siden):

Kan man gå på jobb i slike tilfeller?

Nei! Med minste forkjølelses symptom holder man seg hjemme.

• Liker 6
Skrevet

Det er helt vanlig å miste luktesansen om man er veldig tett i nesen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg mister alltid luktesansen når jeg er forkjølet, og trodde det var helt normalt når man har tett nese. Det har ingenting med covid19 å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Du blir hjemme til du er bedre så klart. Jeg var forkjølet for en stund siden, luktet veldig lite da, men det var pga tett nese. Det ga seg også når nesen ble fin igjen. 

Skrevet

Det er nok pga tett nese. Eneste er at jeg aldri har mistet luktesansen ved en forskjølelse før. 

TS

Skrevet
Lilylune skrev (9 minutter siden):

Det er nok pga tett nese. Eneste er at jeg aldri har mistet luktesansen ved en forskjølelse før. 

TS

Nå må du huske at du ikke har noe immunitet mot forkjølelse i år, fordi vi alle sammen satt hjemme under forkjølelsessesongen i fjor og ikke ble syke da vi skulle ha blitt det.

• Liker 1
Skrevet
Tøvftta skrev (9 timer siden):

Nei! Med minste forkjølelses symptom holder man seg hjemme.

Kjenner flere som har dratt på jobb med slike symptomer.

Skrevet

Jeg ville tatt en Pcr-test, i tilfelle du har fått falsk negativ, eller at du har tatt testen feil. 

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke helt vanlig å miste luktesansen. Har snakket med flere i det siste som har opplevd det samme med lukt og smak, og tatt gjentagende negative tester. I tillegg har de vært særs slitene. 

Skrevet
ErGlad skrev (9 timer siden):

Kjenner flere som har dratt på jobb med slike symptomer.

Og det er ikke greit!

Men noen gjør det allikevel. Er jo derfor det spres både influensa og korona.

• Liker 1
Skrevet
mingus skrev (På 10.12.2021 den 9.51):

Hvor mange dager pleier du å være uten luktesansen? Sliter selv med at den er mistet pga forkjølelse 😅

Skrevet
Lilylune skrev (På 10.12.2021 den 9.43):

Ville tatt en pcr test. Hjemmetestene virker nesten litt vanskelige, med at man må teste akkurat på riktig tidspunkt 😅 vet noen som hadde negativ hjemmetest, men positiv pcr test, og så etter det fikk de en positiv hjemmetest (litt bare for å sjekke tok de en til hjemmetest).

Skrevet
Ariana807 skrev (4 minutter siden):

Ville tatt en pcr test. Hjemmetestene virker nesten litt vanskelige, med at man må teste akkurat på riktig tidspunkt 😅 vet noen som hadde negativ hjemmetest, men positiv pcr test, og så etter det fikk de en positiv hjemmetest (litt bare for å sjekke tok de en til hjemmetest).

Ja, jeg kjenner også til flere tilfeller med negativ hurtigtest men positiv PCR-test

• Liker 1
  • Opprett ny...