Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 Hei, jeg har faktisk ikke glemt å ta p-pillene mine (yasmin) men jeg hadde rett og slett glemt at jeg allerede hadde tatt pillen min en dag, og ca 10 min senere tok jeg altså en til.. Litt glemsk av og til.. Jeg er veldig nøye med å ta p-pillene riktig, og glemmer aldri å ta dem. I brosjyren står det hva man skal gjøre ved glemt pille, men ikke noe om hvis man tar en for mye.. Kan det ha noe å si? Fornuften min sier meg at det ikke burde gjøre noe, og at syklusen bare blir forskjøvet frem en dag.. Bør jeg bare avslutte brettet på vanlig måte, og fortsette med neste brett? Er ekstra prevensjon nødvendig inntil videre? Noen som vet? Er så håpløst å få snakke med leger om sånne småting.. men kanskje noen andre vet dette?
Iceglow Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Nå har ikke jeg helt peiling, men jeg vil anta at det ikke er lurt å ta piller i for kort tid. Altså at du heller bør ta en pille fra et reservebrett for å få nok “pilledager”. Tenker som så at det må vel være bedre å være “for sikker”, enn plutselig bli gravid. Men som sagt, p-piller er ikke mitt felt.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Kanskje det var en god ide. Men kjedelig å kaste bort ett helt brett bare fordi jeg tok en for mye da... p-piller er dyrt! Men ikke vits å ta noen sjangser heller. Koselig å bli gravid, men helst ikke på et år eller to
Iceglow Skrevet 12. oktober 2005 #4 Skrevet 12. oktober 2005 Du behøver jo ikke kaste bort et helt brett, spar resten og ha de i bakhånd til eventuell magesjau/oppkast og lignende. Eventuelt at du venter med å ta det brettet til du allikevel skal slutte med de. (men være obs på utløpedatoen).
Impala Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg gjorde dette flere ganger når jeg gikk på pillen (Marvelon). Fortsatte bare ut brettet, fikk mensen, og fortsatte som vanlig på neste brett. Ikke noe problem det
Gjest Xavia Skrevet 13. oktober 2005 #6 Skrevet 13. oktober 2005 Du skal bare fortsette ut brettet ditt som vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå