Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller sterkt overdrevet noe?

Anonymkode: a48ef...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har jugd om hvor mange jeg har pult engang...

Anonymkode: a1d7f...796

• Liker 2
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke

Anonymkode: 80af5...5d2

• Liker 2
Skrevet

Ikke direkte løgn, men jeg har tettet noen hull på en litt kreativ måte.

Anonymkode: 159a8...b86

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Skrevet

Nei, men jeg har utelatt informasjon om irrelevant høyere utdanning samt ufaglært-jobber, for å få CV'en kortere og ryddigere. Fikk jobb med én gang😄

• Liker 2
Skrevet

Nei, det har aldri falt meg inn.

Har selvfølgelig utelatt informasjon om skolegang/utdanning, jobber og annet der det ikke har vært relevant, men sånn blir det når man har en (potensielt) fyldig CV.

Anonymkode: c88c7...131

• Liker 1
Skrevet

Løy om at jeg var aktiv og trente jevnlig. Når jeg har fri så ligger jeg på sofaen og ser på Netflix, tror bare jeg har høy forbrenning eller noe.

Men jeg gjør en god jobb da 

Anonymkode: bfde4...b68

• Liker 9
Skrevet

En gang. Søkte på en kassajobb på Kiwi en gang. Jugde om at jeg hadde jobbet ett år på en bensinstasjon (som da var nedlagt). Fikk kassajobben😀

Anonymkode: 3ea78...4c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En gang. Søkte på en kassajobb på Kiwi en gang. Jugde om at jeg hadde jobbet ett år på en bensinstasjon (som da var nedlagt). Fikk kassajobben😀

Hva om de hadde bedt om referanse til den bensinstasjonen?

Skrevet
Silla123 skrev (2 minutter siden):

Vedkommende tror vel at alle de ansatte døde da den ble lagt ned...

• Liker 1
Skrevet
Silla123 skrev (3 minutter siden):

Daglig leder og eier av stasjonen var ikke lenger i live.. Så følte meg trygg der. Den ble nedlagt etter at eier døde 

• Liker 2
Skrevet
Cole skrev (32 minutter siden):

Vedkommende tror vel at alle de ansatte døde da den ble lagt ned...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Daglig leder og eier av stasjonen var ikke lenger i live.. Så følte meg trygg der. Den ble nedlagt etter at eier døde 

Mindfuck.

• Liker 2
Skrevet

Skriver alltid under personlige egenskaper og interesser at jeg jobber bra i team, noe jeg absolutt ikke gjør! Hater å jobbe i team!! Og at jeg liker å lese og liker å være aktiv (type ut på tur aldri sur), men sannheten er at sofaen og netflix er mine aller beste venner. Leser en bok i tiåret og turer er best innendørs på et kjøpesenter! 

Har ellers strukket litt på datoene på cven. 

Anonymkode: 8a537...7b7

Skrevet

Nei, jeg skriver det som det er og sier det som det er. Jeg har aldri slitt med å få meg ny jobb. 

Anonymkode: 7c83e...d18

Skrevet

Selvsagt, men kun ting som ikke kan eller er vanskelig å verifisere. Det gjelder å selge seg selv.

Anonymkode: 7a680...8ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fremhevet oppdrag hvis det er relevant for søknaden selv om jeg kanskje ikke hadde en så stor del av det. Da er jeg også helt sikker på at det ikke vil slå tilbake på meg (bruker andre referanser for eksempel). 

Alle lyver litt i søknadsprosessen og tyner ut det man kan for å gjøre seg attraktiv for arbeidsgiver. Det er viktig å være med i gamet og spille med de samme spillereglene. 

Anonymkode: 2489b...559

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

LOL. Denne jobben her fortjente du. Du tenkte utenfor boksen i det minste. :laugh:

Anonymkode: 2489b...559

Skrevet

Nei, ikke på CV, den snakker bra nok for seg selv. Jeg lyver nok aller mest på jobbintervju, og selv der prøver jeg å holde meg til ting som er mer eller mindre sant. Personligheten min på jobb er en helt annen enn personligheten min hjemme, og jeg kan selvsagt ikke legge ut om psykiske problemer og lignende i et jobbintervju.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...