AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Sønnen min er på samvær hos far annenhver helg. I de aktuelle helgene tar far på seg arbeid og sender barnet med div barnevakter. Dette synes jeg ingenting om og jeg mener at da skal barnet hjem. Far mener at jeg ikke har noe med at han bruker barnevakt på hans tid, Barnet vårt har en utviklingshemming og han sender barnet med barnevakter som ikke kjenner barnet. Noe som gjør meg forbannet. Hadde det vært farmor ellernoe hadde det vært greit. Er jeg urimelig som mener at barnet skal hjem om ikke far skal ha barnet selv ? Anonymkode: 2753a...028 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 På en side så syns jeg det hadde vært greit om det var besteforeldre som ønsket å ha kontakt med barnet. Men er det andre personer han bruker fordi han skal jobbe, så syns jeg det er veldig rart. En veldig rar prioritering av han også når han ser barnet så lite i utgangspunktet. Anonymkode: a8ed6...cba 6
Silla123 Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Jeg er helt enig med deg, Ts. Selv vokste jeg opp med skilte foreldre, og annenhver helg var jeg med pappa. Det vil si, skulle vært med pappa. Gledet meg alltid, husker at vi skulle gå på kino sammen, så kjøpte han billett og godteri til meg, så GIKK han for å treffe kompiser så så jeg filmen alene. Det samme med andre ting, eller så fikk han plutselig planer og leverte meg hjem igjen. Det høres kanskje mildt ut men det har godt veldig inn på meg, jeg hadde behov for tid med pappa når jeg var liten, men han valgte stadig jobb og kompiser foran meg. Mamma var veldig sint, husker jeg. Han dro aldri inn noen barnevakter da, jeg ble heller sendt hjem. Men når ditt barn i tillegg er utviklingshemmet og du føler det blir helt feil på barnet så holder jeg med deg ❤️ 2
Hippogriff Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Vi løste det ved å bli enige om å spørre den andre forelderen først. Unntaket er dersom det er annen nær familie som ønsker å passe. 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette synes jeg ingenting om og jeg mener at da skal barnet hjem. Far mener at jeg ikke har noe med at han bruker barnevakt på hans tid Han har jo rett, selv om jeg forstår deg 100 %. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er jeg urimelig som mener at barnet skal hjem om ikke far skal ha barnet selv ? Med hjem så regner jeg med at du mener til deg? Hvor gammelt er barnet? Er det stort nok til å si til faren at han heller vil være hos deg enn hos barnevakter? Endret 10. desember 2021 av Dævendøtte skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Samme her, minus barnevakt. Far hadde samvær annenhver helg, men han er en type med stadig nye prosjekter på gang, så han jobbet hele helgen, og hadde null tid til barnet. Barnet var mye alene hjemme eller hang med pappa på jobb. Det ble slutt på samvær etter sommerferien. Han gjorde ingenting med barnet i 2 uker, bare jobbet.. Å ha barnevakt er hvertfall ett nivå opp fra bf her.. Jeg tror dette kommer veldig an på hver enkelts situasjon. Hadde eksen min vært oppegående og vi samarbeidet fint, og han hadde en ordentlig jobb, hadde jeg ikke hatt noe imot om han hadde barnevakt innimellom, men ikke hver gang. Selv jobber jeg når barnet er hos far, så jeg er avhengig av at far finner løsninger på sin helg, jeg tar jo tross alt alle andre dager i uka. Nå har jeg byttet ut bf med barnevakt annenhver helg, fordi jeg må jobbe. Anonymkode: bb288...e7f
kri.star Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Foreldre har IKKE samværesrett!! Det er BARNET som har rett på samvær med sine foreldre etter loven! Så, det er ikke fars tid med barnet, det er barnets tid med far! 13
regine Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Frk.fri skrev (9 minutter siden): Foreldre har IKKE samværesrett!! Det er BARNET som har rett på samvær med sine foreldre etter loven! Så, det er ikke fars tid med barnet, det er barnets tid med far! Dette! Og jeg skulle ønske flere hadde fokus på det, enn at «jamen, far må få gjøre hva han vil når barnet er der». For all del - men da kan ikke barnet være der hvis det betyr at barnet bortprioriteres dvs, ikke får samvær med far. Da høres det mer ut som det viktigste er at barnet IKKE skal være hos sin mor, det spiller ingen rolle hvem som passer, bare ikke mor……. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sønnen min er på samvær hos far annenhver helg. I de aktuelle helgene tar far på seg arbeid og sender barnet med div barnevakter. Dette synes jeg ingenting om og jeg mener at da skal barnet hjem. Far mener at jeg ikke har noe med at han bruker barnevakt på hans tid, Barnet vårt har en utviklingshemming og han sender barnet med barnevakter som ikke kjenner barnet. Noe som gjør meg forbannet. Hadde det vært farmor ellernoe hadde det vært greit. Er jeg urimelig som mener at barnet skal hjem om ikke far skal ha barnet selv ? Anonymkode: 2753a...028 Stakkars barn. Be om en time på familievernkontoret for å få rettet opp i dette. Eller slutt å send han til far. Det der er ikke greit og barnet kan bli svært utrygg. Anonymkode: 4b07c...deb 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Ts her Barnet er bare 4 år og sliter veldig fort om det er nye mennesker rundt han hele tiden. Det får jeg ofte erfare når han kommer hjem. Han har en dårlig tilknytning til far også, men etter vi hadde rettsmøte så ble vi enige om et samvær. Da sa jeg at han ikke skulle ta på seg jobb de aktuelle helgene han har barnet. Det var veldig viktig at han brukte de dagene med gutten og bygge bånd med pappaen sin. Virker ikke som han helt forstår. Tidligere så kortet han ned på samvær hele tiden pga jobb. Jeg ga klar beskjed til han at samværet var fastsatt fordi barnet trenger struktur og rutiner. Får ikke rutiner slik han holder på. Anonymkode: 2753a...028 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Kan også legge til at han klager til meg at jeg ikke er fleksibel på samværet. For det er mor til hans andre sønn. Gitt han beskjed at de og de helgene har du sønnen din. Det er den tiden dere skal være sammen. Kan du ikke ha han da så utgår samværet. Har måttet vært litt streng fordi han avlyser og endrer samværet hver eneste uke hvis ikke. ts Anonymkode: 2753a...028 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sønnen min er på samvær hos far annenhver helg. I de aktuelle helgene tar far på seg arbeid og sender barnet med div barnevakter. Dette synes jeg ingenting om og jeg mener at da skal barnet hjem. Far mener at jeg ikke har noe med at han bruker barnevakt på hans tid, Barnet vårt har en utviklingshemming og han sender barnet med barnevakter som ikke kjenner barnet. Noe som gjør meg forbannet. Hadde det vært farmor ellernoe hadde det vært greit. Er jeg urimelig som mener at barnet skal hjem om ikke far skal ha barnet selv ? Anonymkode: 2753a...028 Hold igjen samvær. Anonymkode: a7ada...a4a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 tenker at du har ingenting med hva far gjør på sine samvær,men jeg må jo si at det er trist at han heller jobber enn og være med barnet sitt Anonymkode: 30237...78a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): tenker at du har ingenting med hva far gjør på sine samvær,men jeg må jo si at det er trist at han heller jobber enn og være med barnet sitt Anonymkode: 30237...78a Vel når barnet er funksjonshemmet så blir situasjonen litt annerledes med tanke på at han plasserer han med fremmede som ikke forstår hans helsetilstand. Han har epilepsi. Hva om han får et anfall ? Farmoren stoler jeg på at hun kan håndtere om han skal få anfall. Likedan med mine foreldre og storesøster. Er liksom ikke bare å plassere er funksjonshemmet barn til hvem som helst.. det er der jeg reagerer veldig sterkt på. ts Anonymkode: 2753a...028 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel når barnet er funksjonshemmet så blir situasjonen litt annerledes med tanke på at han plasserer han med fremmede som ikke forstår hans helsetilstand. Han har epilepsi. Hva om han får et anfall ? Farmoren stoler jeg på at hun kan håndtere om han skal få anfall. Likedan med mine foreldre og storesøster. Er liksom ikke bare å plassere er funksjonshemmet barn til hvem som helst.. det er der jeg reagerer veldig sterkt på. ts Anonymkode: 2753a...028 vil ikke kalle en med epilepsi for funsjonhemmet. Har selv et barn med det, og han er hos faren 50/50, blander meg ikke borti om noen passer han ,mens han er hos far. synes du overreagerer Anonymkode: 30237...78a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): vil ikke kalle en med epilepsi for funsjonhemmet. Har selv et barn med det, og han er hos faren 50/50, blander meg ikke borti om noen passer han ,mens han er hos far. synes du overreagerer Anonymkode: 30237...78a Du overreagerer overhodet ikke! Et lite barn har ikke godt av å måtte forholde seg til masse fremmede mennesker som han ikke har tillitt til og som han kan føle seg trygg sammens med. Det kan potensielt være direkte skadelig. Det er jo hyppigheten ts reagerer på. En og annen barnevakt en sjelden gang er vel ok, men kun unntaksvis og ikke som regelen. Dropp samvær TS! Far bryr seg jo ikke uansett og barnet lider. Det er jo ikke noe å tenke på engang. Jeg stoppet samvær hos far da han ikke fulgte opp barna godt nok. Ingenting alvorlig. Barnevernstjenesten var enig, selv om det var mitt initiativ. Anonymkode: 4b07c...deb 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du overreagerer overhodet ikke! Et lite barn har ikke godt av å måtte forholde seg til masse fremmede mennesker som han ikke har tillitt til og som han kan føle seg trygg sammens med. Det kan potensielt være direkte skadelig. Det er jo hyppigheten ts reagerer på. En og annen barnevakt en sjelden gang er vel ok, men kun unntaksvis og ikke som regelen. Dropp samvær TS! Far bryr seg jo ikke uansett og barnet lider. Det er jo ikke noe å tenke på engang. Jeg stoppet samvær hos far da han ikke fulgte opp barna godt nok. Ingenting alvorlig. Barnevernstjenesten var enig, selv om det var mitt initiativ. Anonymkode: 4b07c...deb det er ikke en grunn for samvær sabotasje i alle fall Anonymkode: 30237...78a
rampeguri Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): vil ikke kalle en med epilepsi for funsjonhemmet. Har selv et barn med det, og han er hos faren 50/50, blander meg ikke borti om noen passer han ,mens han er hos far. synes du overreagerer Anonymkode: 30237...78a Det er forskjell på grad av epilepsi også, noen er rimelig heftig rammet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 rampeguri skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på grad av epilepsi også, noen er rimelig heftig rammet. sant det Anonymkode: 30237...78a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: vil ikke kalle en med epilepsi for funsjonhemmet. Har selv et barn med det, og han er hos faren 50/50, blander meg ikke borti om noen passer han ,mens han er hos far. synes du overreagerer Anonymkode: 30237...78a Nå vet jo ikke du om det kun er epilepsi. Epilepsien kan være en av hovedgrunnene til at TS er bekymret over at barnet overlates til fremmede. Barnet kan jo ha andre diagnoser/syndrom i tillegg. Det er jo ganske vanlig at det er flere diagnoser som rammer et funksjonshemmet barn. Anonymkode: d5d7a...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå