AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg er så jevli irritert, selv om dette skjer hver eneste år. Jeg har ikke særlig mye til felles med svigerfamilien. Dem liker ikke meg, ogj jeg heller ikke dem! Vi er likevel hyggelige og snakker med hverandre i selskap, jul osv når man må. Men spesielt i desember er dette ekstra komplisert. Det blir mer forbindelse uansett. Hans familie har veldig korte og trekt seg bort de siste årene, spesielt i år. Det kan være at det går lang tid før svar på melding om noe, til å ikke få svar. Eller korte og kalde svar. Feks jeg fikk ikke bursdagsgave i høst av søster og svoger, alltid fått det. Men i år glemte de både å gratulere og å gi gave. Slikt skjer. Men likevel litt rart. Alt jeg sier feirer bare samboer under teppet og jeg begynner å se meg lei av dette. Det skal jo ikke være slik at det er meg mot han og dem. Han burde jo støtte når dem gjør handlinger mot meg, som er ufine. Er så lei av at han tar de e forsvar. Vi trenger ikke å være enig i alt, men det er liksom slik at jeg nesten ikke kan spørre dem om noe uten hans tillatelse, for at han da mener de blitt fornærmet!! Eks: har dere kjøpt julegave? Her er noen tips. De har allerede gitt sine tips. Det kan være så enkelt som at jeg spør han hva blir det til julemiddag til han. Tror også at jula er veldig sårbar for mange, der gnisninger lett oppstår. Andre som har erfaring med dette? Anonymkode: f14f2...d9a 2
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Hvis han ikke tåler kritikk som omhandler hans familie, kan det være at han sitter fast i en lojalitetskonflikt? 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Litt skrive feil. autokorekt som slår seg på! Er bare så jevli lei denne dårlige stemningen. Det er jo ingen som sier rett ut man ikke liker hverandre. Han sier jo joda de liker deg. Men man merker jo handlingene og kroppsspråket. Lite engasjement og kun være hyggelig for en må. Jeg er jo glad i mannen min, men skal innrømme at dette irriterer meg opptil flere ganger i løpet av et år. Du merker at dem prater seg i mellom. Mora er feks veldig god på å prate ned mennesker. Så synes det er påfallende at jeg har hatt grei kontakt med søsteren og svogeren, og så skal de plutselig bare ta helt avstand i år. Anonymkode: f14f2...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Hvis han ikke tåler kritikk som omhandler hans familie, kan det være at han sitter fast i en lojalitetskonflikt? Hmm, ja. Bra innspill. Hva legger du i det? Forklar Anonymkode: f14f2...d9a
Rexxus Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Kritikk er ikke ett problem her btw, men hva man skal TRO på av sannhet er værre, løgnere i familien finnes overalt, der ligger problemet, btw sliter med dysleksi som betyr lese/Skrivevansker, unnskyld min skriving da... Det jeg mener er att, problemet ligger generelt av HELE familien. ingen har kontroll osv.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Bare overse dem. Oppfør deg fint selv. La han ta seg av kontakten mellom familiene. Anonymkode: a0b58...153 1
SoWhat? Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Jeg er som mannen din. Jeg takler ikke godt at noen kritiserer min familie. Det var en jeg var med som gjorde det, og jeg ble skikkelig sur. Hvis det var sånn at de hadde handlet åpenbart dårlig mot noen, så hadde det vært noe annet. Hvis man glemmer en bursdag i 2021 hvor mye er så kaotisk, så hadde jeg skjønt det. Kanskje det er mye å tenke på hos dem? Det er lite konkret du kommer med annet enn bursdagsgaven. Uansett er det din manns familie, og han er jo glad i dem. I deg også så klart, men han vil jo ikke ta parti mellom dere. Endret 10. desember 2021 av SoWhat? 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Mange menn er veldig lojale ovenfor familien. De lukker øynene å håper ting ikke har skjedd fordi de ønsker at alt skal være bra og de kan ikke tro at deres søster gjør ting som er ugreit ovenfor ektefelle. Det er sånn hos oss. Vi hadde masse kontakt, reiste på turer sammen, var på skogstur sammen etc. Så ble det brått slutt. De svarte ikke på meldinger, tidligere kunne de gjerne benytte anledningen til å finne på noe hvis vi sendte en melding men ikke nå lengre. Nå er vi heldige hvis vi får ett svar i det hele tatt. Det er vondt. Min har spurt flere ganger om det er noe galt men de sier det ikke er det. Men én dag opplevde jeg at de gjemte seg i butikken for meg. Jeg hørte ett "hysj, der er hun" og to kropper forsvant raskt bak ei hylle. Jeg skjønte fort det var dem, så bakhodet og kjente stemmene igjen. Jeg gikk. Mim mann mener det ikke kan ha skjedd. Men det gjorde det og det satte spor i meg. Senere møtte vi dem ett annet sted og da var det "hei er DU her" og ikke ett blikk til meg for å si hei, overså meg helt. Jeg gikk ut og satte meg i bilen. Det ble ett rabalder men han måtte innrømme at han også så at de overså meg totalt. Jeg sa det til han at de ofte var vedlagt klikkete når hele familien møttes og at jeg strevde med å komme inn i samtaler så jeg ble stort sett sittende for meg selv. Selvfølelsen min går rett i kjelleren når det blir klikker. Anonymkode: 1a2c0...ce8 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Jeg glemmer å gi svogeren min bursdagsgave også🙈 Men de færreste av oss liker vel å få kritikk av vår egen familie? Vi kan godt kritisere dem selv, men det blir gjerne noen andre følelser i sving om andre kritiserer dem. Særlig om det er på ting du ikke syns er så ille selv. Anonymkode: c0279...782 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Jeg forstår ikke helt hva det er du har behov for å kritisere? Anonymkode: 25578...45d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Hva er det du sier som er kritikk, da? For å komme med julegavetips og spørre om hva som er julemiddag er ikke kritikk om man formulerer seg på en normal måte ("Hei, hvis dere ikke har kjøpt gave enda, så kunne ungene trengt noen nye gensere" = ok "Hei, hvis dere ikke har kjøpt gave enda, så ser jeg helst at dere legger ved byttekort. I fjor kjøpte dere klær til ungene på Cubus, og jeg vil helst ikke at de vil bli mobbet på skolen. Vi kjøper kun merkeklær,så vi ga klærne til Fretex. Håper dere tenker dere litt bedre om i år" = Ikke OK "Vet du om de skal ha pinnekjøtt eller ribbe i år?" = OK "Håper ikke moren din skal servere pinnekjøtt i år, du husker hvordan det smakte i fjor..." = ikke OK) Og har du klaget på den manglende gaven/gratulasjonen i ett siden bursdagen? Kun til mannen din? Eller til familien din også? Har du bedt han om å si det til dem? Har du satt han i en vanskelig situasjon hvor han føler at han må velge? Hadde du et greit forhold til familien hans før denne bursdagen? Tror du mannen din har sagt noe stygt om deg til dem? Hva har de gjort mot deg? Anonymkode: 7f689...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå